پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۹۴۶۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۲
دفتر ریاست جمهوری آذربایجان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که الهام علی‌اف، رئیس‌جمهور این کشور با محکوم کردن "نسل‌کشی" نامیدن وقایع ۱۹۱۵ توسط جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، آن را خطایی تاریخی خواند.
شعار سال: براساس این بیانیه، وی در گفتگوی تلفنی خود با رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، موضع بایدن را اشتباه و خطایی تاریخی عنوان کرد و آن را غیرقابل قبول خواند.

علی‌اف با تاکید بر اینکه آذربایجان همیشه در کنار ترکیه خواهد بود، اعلام کرد که این اقدام بایدن به روند همکاری در منطقه آسیب جدی می‌زند.

پیش از آن، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه با الهام علی‌اف، همتای آذربایجانی خود تلفنی گفتگو کرده بود.

بر اساس بیانیه منتشر شده از سوی مرکز ارتباطات ریاست جمهوری ترکیه، اردوغان و علی‌اف طی این گفتگوی تلفنی درباره اقدامات مشترک ترکیه و آذربایجان که ممکن است در راستای تحولات اخیر انجام شود، به تبادل نظر پرداختند.

واکنش‌ها در ترکیه به اقدام بایدن درباره ارامنه؛ از درخواست برای تعطیلی پایگاه نظامی تا حمایت نسبی
روز گذشته جوبایدن رئیس جمهور آمریکا از وقایع ۲۴ آوریل ۱۹۱۵ که در آن عده زیادی از جمعیت ارمنی حکومت عثمانی به دلیل کوچ اجباری جان خود را از دست دادند را نسل کشی اعلام کرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰، کد خبر: ۴۹۵۹۵۶۳، www.tasnimnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
0
0
این نسل کشی ها بالاخره یه جایی جواب خودش رو میده و شک نداشته باشید اوضاع از اینی که هست بدتر میشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین