پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۱۲۶۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۲
یک خبرنگار خوزستانی به بهانه‌ی فوت قاسم آهنین جان -نویسنده‌ی خوزستانی- گفت: نه ارشاد و نه کانون نویسندگان هیچ کمکی به نویسنده نمی‌کنند.
شعار سال: «ماندانا صادقی» روزنامه نگار خوزستانی ضمن انتقاد از اداره ارشاد خوزستان در مورد فیلمی که در فضای مجازی از قاسم آهنین جان پخش شده گفت: درآمد آقای آهنین جان فقط از طریق نوشتن، چاپ مقالات و گاهی سخنرانی‌ها بود. گویا بعدتر مبتلا به سرطان شده و با توجه به اینکه بیمه‌ای نداشتند دو هفته پیش به بیمارستان اعلام کرده بودندکه توانایی پرداخت هزینه‌ها را ندارند. بعد از اینکه او اعلام کرد که توانایی پرداخت پول را ندارد بیمارستان او را سرخیابان خانه‌اش پیاده کرده بود.

وی افزود: دو سال پیش هم فیلمی از او منتشر شد که خانه‌ی اورا سیل برداشته بود. ولی حتی بعد از آن فیلم هم کسی کمکی به او نکرد. اگر کمک کوچکی به او شده بود حداقل او در بخش بیماری‌های خاص بستری می‌شد و حمایتی از او می‌شد.

او با انتقاد به اداره‌ی ارشاد خوزستان اضافه کرد: آقای محمد جوروند مدیر کل فرهنگ و رسانه‌ی استان خوزستان در توئیتی فوت قاسم آهنین جان را تسلیت گفته است. من معتقدم به جای اینکه الان تسلیت بگویند بهتر نبود اینهمه سال به او رسیدگی کنند؟ اصلا اینهمه سال هیچ، حداقل از دو سال پیش که آن فیلم منتشر شد به او رسیدگی می‌کردید.

صادقی اکثر جشنواره‌های استانی را بیهوده خواند و افزود: به جای اینهمه جشنواره شعر که فایده‌ای برای مردم ندارد و فقط چند جایزه بین خودتان تقسیم می‌کنید، به جای این همه جشنواره روزنامه نگاری که اکثر قریب به اتفاق جایزه‌هایش را روابط عمومی‌های شهرداری و… برنده می‌شوند، بهتر بود به قاسم آهنین جان کمک کنید.

او ضمن انتقاد به پاسخ اداره ارشاد به نداشتن بودجه گفت: جشنواره‌ی پایتخت پنجره‌های آبادان، و جشنواره تئاتر آبادان که جشنواره‌های مستقلی بودند بودجه‌ی آن‌ها قطع شده است. حداقل کمی از این جشنواره‌ها کم کنید و به نویسندگان کمک کنید. به محض اینکه ما می‌گوییم پاسخ می‌دهند پول نداریم. اگر پول ندارید این جشنواره‌ی رنگانگ که برگزار می‌کنید چیست؟

او در انتها به کانون نویسندگان نیز انتقاد کرد: چیزی از کانون نویسندگان هم عاید نویسندگان و شاعران نشده است. مرکزگرایی همه جا را فراگرفته است. اگر به زندان بیافتند آن وقت آن نویسنده را مصرف می‌کنند. اگرنه اصلا کاری با آن نویسنده ندارند و او در کنار خیابان می‌ماند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی انصاف، تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰، کد خبر: ۲۹۳۴۵۱، www.ensafnews.com
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۷
0
0
تو این مملکت در هر جایگاهی باشی نمیتونی از کسی طلب حمایت کنی هر کسی سرش به کار خودش گرمه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۷
0
0
نویسنده باشی خوزستانی هم باشی دیگه انتظار حمایت از کی داری برادر من؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین