پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۳۴۱۷۸۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۵
کریمی، مشاور وزیر آموزش و پرورش در سنجش و ارزشیابی با اشاره به وضعیت برگزاری امتحانات حضوری گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش به جز پایه نهم و دوازدهم در سایر پایه‌های تحصیلی آزمون‌ها به طور غیر حضوری است.
شعار سال: غلامرضا کریمی مشاور وزیر آموزش و پرورش در سنجش و ارزشیابی در برنامه تلویزیونی انتهای الوند با اشاره به شرایط برگزاری امتحانات حضوری دانش آموزان اظهار کرد: بر اساس مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش به جز پایه نهم و دوازدهم در سایر پایه‌های تحصیلی آزمون‌ها به طور غیر حضوری است.

او ادامه داد: پایه نهم به دلیل پایان مقطع متوسطه اول و انجام فرآیند هدایت تحصیلی دانش‌آموزان اگر آزمون استاندارد نداشته باشیم تا یافته‌های دانش‌آموزان را مبتنی بر سنجش تحصیلی حساب کنیم اجحاف در حق آن‌ها خواهد بود همچنین در پایه دوازدهم به دلیل تاثیر در کنکور آزمون حضوری است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در سنجش و ارزشیابی با بیان اینکه امسال امتحانات پایه نهم در سطح مدرسه است، اما طراحی سوالات در سطح مدرسه توسط معلم نیست ادامه داد: براساس استاندارد‌های دقیق آزمون حضوری برگزار می‌کنیم تا شرایط دانش‌آموزان برای انتخاب رشته برابر باشد.

کریمی اظهار کرد: بیش از یک میلیون دانش‌آموز پایه نهم در آزمون حضوری با هم رقابت می‌کنند و در حوزه‌های امتحانی شرایط به گونه‌ای نیست که تجمع آن‌ها زیاد باشد.

او به موضوع حذفیات با توجه به شرایط هم اشاره و بیان کرد: طبق تصمیم‌گیری‌ها وزارت آموزش و پرورش برای طراحی آزمون‌ها ۳۰ درصد از حجم مطالب درسی را کم کرده است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در سنجش و ارزشیابی درباره دانش آموزانی که مبتلابه کرونا هستند، تصریح کرد: این افراد می‌توانند در آزمون اواخر خرداد یا آزمون‌های شهریور شرکت کنند همچنین برای پایه دوازدهم هم این شرایط برقرار است.

به گفته او در مقطع ابتدایی هم آزمون پیشرفت تحصیلی برعهده مدرسه و معلم است همچنین آموزش و پرورش سامانه سیدا را طراحی کرده است تا نمرات از سوی معلمان وارد سامانه شود و اولیا با مراجعه به سامانه، کارنامه را دریافت کند.

شعار سال؛ با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰، کد خبر: ۷۷۵۲۶۷۹، www.yjc.news
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
هیوا
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
0
0
ای کاش واقعا برای این دو پایه هم میشد تصمیم جدی تری گرفت تا حقشون ضایع نشه یا یک امیدواری بهشون داده میشد و امکان برگزاری چند باره آزمون بهشون داه میشد تا دغدغه دانش آموزان و ترسشون از امتحان برطرف بشه و راحت امتحان بدن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین