پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 03
کد خبر: ۳۴۳۴۵
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۰
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: در خصوص صندوق ذخیره فرهنگیان باید منتظر بررسی دستگاههای نظارتی و قضایی بود که تحقیق لازم را انجام دهند و در نهایت تصمیم گیری نمایند.


شعارسال: حمید رضا کفاش روز جمعه در مراسم پایانی دومین جشنواره کشوری الگوهای برتر تدریس در مشهد، با انتقاد از حاشیه ها و شایعاتی که پیرامون صندوق ذخیره فرهنگیان وجود دارد، افزود: متاسفانه در این خصوص هم برخی نقدها و قضاوت ها شد، که درست نبودند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با تمجید از شیوه اخلاقی و سیاست اجرایی فانی وزیر سابق آموزش و پرورش گفت:بنا به مصلحتی که از سوی رئیس جمهور تشخیص داده شد، جابجایی در وزارت آموزش‌وپرورش صورت گرفت و دانش آشتیانی هم فردی همراه و همفکر دولت تدبیر و امید است که امیدواریم رای خوبی را هم از مجلس کسب کند.

وی، دانش آشتیانی را شخصیتی علمی، شناخته شده و متدین و ریشه دار دانست که خدمات بسیاری را در حوزه های مختلف نظام جمهوری اسلامی انجام داده است.

وی اظهار کرد: دانش آشتیانی، در حوزه آموزش‌وپرورش بیشتر در قالب مدرسه ای در مجموعه مراکز آموزشی مفید فعالیت کرده و شخصیت های تاثیرگذار بسیارزیادی را به نظام معرفی کرده است.

وی تاکید کرد: دانش آشتیانی ارتباط بسیار نزدیکی با شخص رئیس جمهور دارد و این ارتباط می تواند به نظام تعلیم و تربیت در زمینه دستیابی به موفقیت کمک کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: نقش مربیان تربیتی در انسان سازی و تغییر و اصلاح سبک زندگی بیش از هر زمان دیگری مورد نیاز است.

وی اضافه کرد: لازم است مربیان تربیتی با اعتقاد و مستحکم تر از همیشه در راستای توسعه و ترویج تفکر و بهبود سبک زندگی در بین دانش آموزان گام بردارند.

وی درس تفکر و سبک زندگی را پایه ای و ریشه ای دانست که می تواند در بهبود فرآیند تحصیلی دانش آموزان در دروس دیگر تاثیر مثبت داشته باشد.

وی بیان کرد: برای تاثیرگذاری در درس هایی مانند تفکر و سبک زندگی که با روح و جان دانش آموزان سر و کار دارند، باید از سخنان و منابعی استفاده کرد که بر دل دانش آموزان تاثیرگذار باشد.

وی، تفکر و اندیشیدن را موضوعی دانست که امروز باید در جامعه بیش از همیشه به آن توجه کرد و در همین زمینه گفت:در این درس نهادینه کردن تفکر و تعقل در تمامی مسائل مد نظر است.

کفاش، نقش سبک زندگی را در بهبود شرایط زندگی انسان ها بسیار مهم دانست و گفت: اگر امروز در حوزه زندگی خانوادگی در جامعه چالش هایی وجود دارد این شرایط ناشی از سبک و مدل زندگی است که در جامعه به بهانه مدرنیته رواج پیدا کرده است، در در حالی که آن چه به عنوان مدرنیته در جامعه ترویج می شود باید، ابتدا دلیل منطقی و عقلانی داشته باشد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: امروز فضای مجازی شرایط زندگی افراد جامعه را تحت تاثیر قرار داده و میزان گفتمان خانوادگی را به حداقل رسانده و همین موضوع باعث ایجاد مشکلاتی شده اما در این شرایط بهترین مکان برای ایجاد فرصت اندیشیدن و سخن گفتن و گفت و گو کردن،کلاس های درسی مانند درس تفکر‌ و سبک زندگی است.

در دومین جشنواره کشوری الگوهای برتر تدریس از بین 168 طرح ارائه شده از استان های کشور، 68 طرح برتر شناخته شدند.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار:07آبان1395، کد مطلب: 82284327، www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین