پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۴۹۰۹
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۷
وزیر راه وشهرسازی از سرمایه‌گذاری ۲ میلیارد یورویی در بهره‌برداری از فاز نخست پایانه مسافری شماره ۲ شهر فرودگاهی امام خمینی خبر داد.
شعار سال: تفاهم‌نامه پروژه تامین مالی، طراحی، ساخت، راه‌اندازی و بهره‌برداری فاز نخست پایانه مسافری شماره ۲ شهر فرودگاهی امام خمینی با بانک پاسارگارد امضا شد.

وزیر راه وشهرسازی هدف از امضای این تفاهمنامه را، تبدیل شهر فرودگاهی امام خمینی به هاب منطقه‌ای پرواز‌ها اعلام کرد و گفت: این طرح در دو مرحله افتتاح خواهد شد.

آقای محمد اسلامی با اشاره به سرمایه‌گذاری ۲ میلیارد یورویی در این طرح افزود: ظرفیت مسافری پایانه شماره ۲ شهر فروگاهی امام خمینی در فاز نخست ۲۵ میلیون مسافر است که قرار است طی ۴۸ ماه تکمیل و راه اندازی شود.

وی با اعلام اینکه با تکمیل فاز دوم پایانه مسافری شماره ۲ شهر فرودگاه امام خمینی، ظرفیت این پایانه به ۶۰ میلیون مسافر در سال می‌رسد، گفت: این پایانه تا ۱۰۰ میلیون مسافر نیز امکان افزایش ظرفیت خواهد داشت.

وزیر راه و شهرسازی افزود: در این پروژه، شهر فرودگاهی امام خمینی و شرکت فرودگاه‌های کشور به عنوان سهام دار و بانک پاسارگارد به عنوان سرمایه گذار با یکدیگر همکاری و مشارکت خواهند داشت.
 
افزایش ۱۰ میلیون نفری ظرفیت فرودگاه‌های کشور
وزیر راه وشهرسازی همچنین با اعلام اینکه طی حدود سه سال اخیر ۱۰ میلیون نفر، به ظرفیت فرودگاهی کشور اضافه شده است، گفت: تاکنون با اقدامات صورت گرفته، ظرفیت فعال و عملیاتی کشور به ۵۷ میلیون مسافر در سال رسیده است، اما تا پایان سال، حدود ۱۰ میلیون نفر دیگر به ظرفیت مسافران هوایی کشور افزوده خواهد شد.

وی افزود: مسافران هوایی تا پایان سال ۱۴۰۰، کیفیت کاملا متفاوتی در ترمینال‌های هوایی و سیستم ناوبری هوایی کشور خواهند دید که همه جز دستاورد‌های دولت دوازدهم است.

اسلامی، فرودگاه کرمان را از نمونه فرودگاه‌های متحول شده کشور عنوان کرد و گفت: باند، سیستم‌های ناوبری، ترمینال و تاکسی وی.
همگی از نو ایجاد و راه اندازی شد ضمن اینکه این گونه تحولات همچنان در کشور ادامه خواهد داشت.

وزیر راه و شهرسازی درخصوص ترمینال سلام هم گفت: این پایانه بسته نیست، اما به دلیل محدویت‌های پروازی که درحال حاضر وجود دارد، پایانه شماره یک فرودگاه کافی است، اما درصورت افزایش پروازها، به طور طبیعی پایانه سلام هم فعال خواهد شد.
 
فرودگاه امام، ترانزیتی می‌شود
وزیر راه و شهرسازی گفت: با احداث ترمینال ۲ فرودگاه امام خمینی (ره)، این مجموعه به نخستین فرودگاه بین‌المللی ایران با قابلیت ترانزیت تبدیل خواهد شد.

محمد اسلامی، با بیان اینکه توسعه یک فرودگاه بین‌المللی مناسب در ایران باید ۲۰ سال پیش آغاز می‌شد، گفت: با احداث ترمینال جدید، فرودگاه امام خمینی (ره) اولین فرودگاه بین المللی ایران با قابلیت ترانزیت خواهد شد.

اسلامی با اشاره به وجود مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در جوار فرودگاه امام خمینی (ره) گفت: روز چهارشنبه هیات دولت وضعیت سهمیه تجاری منطقه آزاد را تصویب کرد و از امروز این منطقه می‌تواند به عنوان منطقه آزاد فعالیت کند. به این ترتیب امیدواریم یک هاب قدرتمند اقتصادی حول محور فعالیت هوانوردی در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) شکل بگیرد.

وی با اشاره به ظرفیت ۵۰۰ میلیون مسافری غرب آسیا در حوزه هوانوردی، گفت: ظرفیت ۱۰۰ میلیون مسافر در سال که برای فرودگاه امام خمینی (ره) پیش‌بینی شده است، یک ظرفیت حداقلی است و باید بیشتر شود.

اسلامی با اشاره به وجود مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در جوار فرودگاه امام خمینی (ره) گفت: روز چهارشنبه هیئت دولت وضعیت سهمیه تجاری منطقه آزاد را تصویب کرد و از امروز این منطقه می‌تواند به عنوان منطقه آزاد فعالیت کند. به این ترتیب امیدواریم یک هاب قدرتمند اقتصادی حول محور فعالیت هوانوردی در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) شکل بگیرد.

افزایش حداکثر ۲۵ درصدی اجاره بهاء مستاجران
وی در ادامه با تاکید بر اینکه مصوبه سال گذشته دولت در خصوص افزایش حداکثر ۲۵ درصدی اجاره بهاء مسکن، در کاهش جابجایی مستاجران و کنترل قیمتها، موفق بوده است، گفت: امروز هم مجدد کلیات این طرح در ستاد کرونا بررسی و قرار شد این طرح با تمهیداتی خاص دوباره تصویب شود.

اسلامی با اعلام اینکه عموم مردم این مصوبه را رعایت کردند و حتی برخی مالک‌ها با هدف رعایت حال مستاجران اجاره بهای خود را افزایش ندادند، گفت: تعداد محدودی از مالکان و مستاجران نیز اختلافاتی داشتند که از مسیر شورا‌های حل اختلاف پیگری کردند، اما شورا‌ها نیز برخلاف مصوبات ستاد ملی کرونا رای صادر نکردند.

وزیر راه و شهرسازی درخصوص طرح مالیات بر خانه‌های خالی نیز گفت: ما یک میلیون ۳۰۰ هزار واحد مسکونی خالی را شناسایی و به اداره مالیات اعلام کردیم و آن‌ها می‌توانند در چارچوب قانون، نسبت به اخذ مالیات اقدام کنند.

اسلامی راه اندازی قطار سریع السیر تهران -قم- اصفهان را هم طرح ملی و مصوب خواند و گفت: راه اندازی این قطار از برنامه خارج نشده است.

وی دستیابی و استفاده صنعت ریلی از فناوری‌های روز دنیا را یک نیاز و ضروت برشمرد و گفت: در شرایطی که دنیا قطار‌های پر سرعت ۵۰۰ کیلومتر را هدفگذاری کرده عدم واردات قطار سریع السیر ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت و ایجاد نکردن تکنولوژی آن در کشور، غفلت از کاروان توسعه است.

وی درپایان افزود: این پروژه فعال است و اختلاف نظر ما با کمیسیون عمران مجلس، با مذاکراتی حل خواهد شد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صدا و سیما، تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۴۰۰، کد خبر: ۳۱۲۰۷۵۵، www.iribnews.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین