پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۵۰۵۷
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۴
حسینعلی حاجی دلیگانی، عضو هیئت‌رئیسه مجلس پیرامون مسائل انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰، اظهار کرد: همان‌طور که مجلس یازدهم همسو و هماهنگ با گام دوم انقلاب شکل گرفت، قطعا دولت آینده هم باید در راستای گام دوم انقلاب شکل بگیرد. قوه مجریه و مقننه باید در کنار همدیگر و به همراه قوه قضائیه حرکتشان را براساس گام دوم انقلاب آغاز کنند.
شعار سال : حسینعلی حاجی دلیگانی، عضو هیئت‌رئیسه مجلس پیرامون مسائل انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰، اظهار کرد: همان‌طور که مجلس یازدهم همسو و هماهنگ با گام دوم انقلاب شکل گرفت، قطعا دولت آینده هم باید در راستای گام دوم انقلاب شکل بگیرد. قوه مجریه و مقننه باید در کنار همدیگر و به همراه قوه قضائیه حرکتشان را براساس گام دوم انقلاب آغاز کنند. باتوجه به این‌که کشور در گام اول انقلاب شاهد تغییر و دگرگونی همه‌جانبه بود، به نظر می‌رسد در شروع گام دوم نیز باید با بهره‌گیری از تجارب قبلی برای ایجاد تحولی کاملا هوشیارانه و برای دستیابی به اهداف ترسیم‌شده گام برداشت.

نماینده مردم شاهین‌شهر افزود: در همین راستا، ضروری است نقاط ضعفی که در گذشته و در گام اول شاهد آن بودیم، اصلاح و نقاط قوت نیز تقویت شود، زیرا فرصت‌ها بسیار محدود است. عمل به گام دوم و حرکت در مسیر تحقق اهداف آن، تنها راه برون‌رفت کشور از مشکلات فعلی جامعه است، درواقع گام دوم
روندی روبه‌جلو و در راستای حل مسائل است.

حاجی دلیگانی همچنین درباره کاندیداتوری برخی مقامات دولتی و ادعای تحول‌آفرینی در شرایط برآمده از اقدامات دولت فعلی، گفت: طبیعتا مردم و نخبگان جامعه با تداوم روند فعلی موافق نیستند و خواهان تحول اساسی در شرایط کنونی ناشی از انفعال‌ها هستند. بعید می‌دانم کسی علاقه‌مند به ادامه روند موجود باشد، اما به نظر می‌رسد افرادی از بدنه فعلی دولت که در انتخابات اعلام حضور کرده بودند، درصدد حفظ شرایط فعلی هستند.

وی ابراز کرد: این اشتیاق دولتی‌ها برای ماندن در پست‌های مدیریتی در حالی است که اکثریت مردم به دنبال قطع روند موجود و کنار رفتن مسئولان منفعلی هستند که از هشت سال پیش تاکنون بر رأس کار هستند و در به وجود آمدن شرایط نامطلوب نقش اساسی دارند. بنابراین، مردم تلاش خواهند کرد تا دولتی جوان، کارآمد و انقلابی روی کار بیاید. درواقع، جریان انقلابی در این دوره از انتخابات در حال فعالیت برای روی کار آمدن دولتی جهادی و کارآمد است و فعالانه آن را پیگیری می‌کند.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس معتقد است: از سوی دیگر، کاندیدا‌های ریاست جمهوری نیز باید وعده‌ها و شعار‌های خود را براساس واقعیات جامعه و کشور مطرح کنند. به نظرم هیئت اجرایی انتخابات، هیئت نظارت و نیز کمیته تبلیغات، باید تدابیری اتخاذ کنند که کاندیدا‌ها اظهارات غیرقابل تحقق نداشته باشند تا احیانا با این سخنان رأی آورده و پس از روی کار آمدن مدعی شوند کاری از دست آنان ساخته نیست. این نوع برخورد می‌تواند برای حاکمیت و افرادی که چنین رفتاری دارند، تبعات زیادی به دنبال داشته باشد.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از روزنامه رسالت، تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۰، کد خبر: ۴۴۵۰۹، resalat-news.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین