پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۵۵۱۰
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۸
وزرای خارجه سوریه و عمان، درباره مسائل مربوط به همکاری دو کشور و همچنین تحولات اوضاع در منطقه و جهان رایزنی کردند.
شعار سال: «فیصل المقداد»، وزیر امور خارجه این کشور شامگاه پنج شنبه در گفت و گوی تلفنی با همتای عمانی خود «بدر بن حمد البوسعیدی»، تحولات اوضاع در منطقه و جهان و همچنین شماری از مسائل مربوط به همکاری دو کشور را با وی مورد بحث و بررسی قرار داد.

دو طرف در گفت و گوی تلفنی خود، به بررسی پیگیری‌های در جریان از سوی مسئولان ذی ربط دو کشور برای اجرایی کردن نتایج سفر اخیر وزیر خارجه سوریه به عمان و تکیه بر آن در رابطه با توسعه و تقویت روابط دو جانبه در زمینه‌های مختلف و همچنین هماهنگی و رایزنی در مورد تحولات سیاسی در عرصه‌های عربی و بین المللی پرداختند.
 
بیان نتایج مثبت و موفقیت شهروندان سوریه در رابطه با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری

در این گفت و گوی تلفنی، مقداد ضمن بیان نتایج مثبت و موفقیت شهروندان سوریه در رابطه با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در داخل و خارج کشور، تاکید کرد که رای دهندگان، پشتیبانی مردم از رهبری «بشار اسد»، رئیس جمهوری این کشور را برای جهان به اثبات رساندند و همه تلاش‌های غرب برای تاثیر منفی بر انتخابات اخیر نیز شکست خوردند.

وزیر خارجه سوریه همچنین خارج نشان ساخت که مسئولان کشورش از سطح همکاری و هماهنگی با عمان خرسند هستند و به دنبال تکیه بر دستاورد‌های کنونی برای ارتقای روابط دو جانبه به سطحی هستند که منافع ملت‌های دو کشور را محقق سازد.

وزیر خارجه عمان نیز به نوبه خود موفقیت در برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سوریه را تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد که برگزاری موفقیت آمیز انتخابات، بازگشت سوریه به ایفای نقش مهم خود در عرصه‌های عربی و بین المللی را تقویت کند و سراسر این کشور نیز از امنیت و ثبات برخوردار باشد.

المقداد و البوسعیدی همچنین توافق کردند که برای بررسی مسائل و تحولات دارای اهتمام مشترک، همچنان در ارتباط مداوم باشند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از شفقنا، تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۱۶۰۱۰۳، fa.shafaqna.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین