پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 16
کد خبر: ۳۴۶۱۷۴
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۹
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: ویژگی‌ها و موانع پیشرفت استان کردستان را می‌شناسیم و این استان و دیگر استان‌های کشور باید توسط نخبگان و برمبنای شایسته سالاری اداره شود.
شعار سال: عبدالناصر همتی روز چهارشنبه در گفت و گوی تلویزیونی که از سیمای مرکز کردستان پخش شد، ضمن تسلیت به خانواده‌هایی که به دلیل کرونا عزیزانشان را از دست دادند، اظهار داشت: امیدوارم در مسوولیت خود در ریاست جمهوری واکسیناسیون سریع و عادلانه را به اتمام برسانم و این بلا را از سرمردم کوتاه کنم.

وی به دلیل حضور خود در صحنه انتخابات اشاره کرد و افزود: شرایط اقتصادی کشورمان مطلوب نیست و اگر این روند ادامه داشته باشد نتایج بدتری را شاهد خواهیم بود.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: اقشار مختلف زیادی از مردم در استان‌ها گرفتاربیکاری، تنگنای معیشت هستند و رفاه و آرامش آن‌ها تحت تاثیر مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم‌ها قرار گرفته است.
 
بازنگری در نگرش اداره جامعه

همتی تغییر ریل اقتصادی کشور و بازنگری در نگرش اداره جامعه را جزو اولویت‌های خود اعلام کرد و گفت: مشکل اساسی در کشورمان این است که سیاست بیش از حد بر اقتصاد حاکم است و همین باعث شده از ظرفیت‌های استان‌ها بخوبی استفاه نشود.

وی با بیان اینکه در دنیا سیاست در خدمت اقتصاد است، اظهار داشت: از دیگر دلایل مشکلات موجود کشور این است که مسوولان ما نگرش اقتصادی ضعیفی دارند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری یادآور شد: هر اقدامی که در کشور انجام می‌دهیم باید منفعتی برای جیب مردم داشته باشد و اگر قرار است اقداماتی در دولت انجام شود و نتیجه آن به فقر مردم ختم شود توفیقی حاصل نشده است.

همتی گفت: به دلیل تخصص اقتصادی خود وارد عرصه انتخابات شدم و بخوبی با مسائل اقتصادی آگاه هستم و اشراف کامل بر مسائل و تنگنا‌های بین المللی و شاخص‌های اقتصادی دارم.

وی با بیان اینکه به منظور از دست ندادن آخرین فرصت باقی مانده برای اصلاح اقتصاد وارد این عرصه شده ام، گفت: تنها قصد دارم چهار سال رییس جمهور باشم تا محافظه کاری‌هایی که رییس جمهور‌های گذشته در چهار سال نخست دوره ریاست جمهوری خود به منظور کسب رای برای دوره بعدی انجام دادند را تکرار نکنم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه برنامه‌ای برای توسعه اقتصادی استان‌ها نداشتیم، گفت: هر استانی در کشور ویژگی خاص خود را از لحاظ فرهنگی، آب و هوایی و نزدیکی به همسایگان غربی و شرقی دارد.

همتی با اشاره به اینکه بخش زیادی از مشکلات استان‌ها به تمرکز منابع و تصمیات در شهر‌های بزرگ کشور برمی گردد، یادآور شد: این مسئله موجب خالی شدن تدریجی روستا‌ها از سکنه و مهاجرت به حاشیه شهر‌های بزرگ شده است.

وی اضافه کرد: بنابراین اولویت نخست خود را حاکم کردن تصیمات اقتصادی بر سیاسی در استان‌ها، برداشتن نگاه سیاسی از استان‌ها قرار داده‌ام.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: نگاه سیاسی به استان‌ها باعث می‌شود دید امنیتی نسبت به همه مسائل موجود در آن ایجاد شود و این یکی از معضلات پیش‌روی استان‌ها است.

همتی توسعه استان‌ها را در گرو توجه به ویژگی‌های هر استان خواند و اظهار داشت: هر سه ماه یکبار جلسه‌ای با نخبگان و جوان‌های استان‌ها که در روند سیاسی و اقتصادی تاثیرگذار هستند، تشکیل خواهم داد.
 
استان‌های کشور باید توسط نخبگان و برمبنای شایسته سالاری اداره شود

وی با اشاره به اینکه استان‌ها پتانسیل زیادی برای پیشرفت دارد، یادآور شد: ویژگی‌ها و موانع پیشرفت استان کردستان را می‌شناسیم و این استان و دیگر استان‌های کشور باید توسط نخبگان و برمبنای شایسته سالاری اداره شود.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: معنا ندارد وقتی در استان افراد نخبه و توانا وجود دارد از جای دیگری افرادی برای اداره ان بفرستیم.

همتی با بیان اینکه هر چقدر از مرکز دور می‌شویم میزان توسعه یافتگی هم کاهش پیدا می‌کند، اظهار داشت: با آمایش سرزمین و بهره مندی از ویژگی‌های هر استان می‌توانیم شاهد توسعه متوازن در کشور باشیم.

وی افزود: هر یک از استان‌های ما ویژگی خاصی برای جذب توریست دارند و اولویت دیگر خود جذب توریست به عنوان یکی از محور‌های توسعه استان‌ها قرار داده ام.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: هر توریستی که به استان می‌آید موجب ایجاد اشتغال می‌شود بنابراین سیاست ساده نگاه کردن به توریست و سخت نگرفتن به مسائل این حوزه باعث رفاه و آسایش مردم خواهد شد.

همتی گفت: در خیلی از استان‌ها بوم گردی و سرمایه گذاری در آن در حال توسعه است و می‌توانیم سیستم بانکی را در خدمت توسعه این مراکز قرار دهیم.

وی با اشاره به اینکه بیکاری در همه استان‌ها مشترک است، اظهار داشت: با تمرکز زدایی و تصمیمات استانی می‌توان مشکل بیکاری را مرتفع کرد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: در طول یک دهه گذشته رشد اقتصادی به دلیل عمدتا تحریم و کاهش منابع پنج درصد بوده و این نشان می‌دهد ایران در مقایسه با دیگر کشور‌ها از نظر پیشرفت و ثروت رشد قابل توجهی نداشته است و سفره مردم کوچک‌تر شده که دلیل به نبود اشتغال برمی گردد.

همتی اظهار داشت: توانمندسازی اقشار محروم و بیکاری را به عنوان یکی از معضلات استان مورد توجه قرار خواهیم داد.

وی یکی از مشکلاتی که کشور را هدفمند نکردن یارانه‌ها خواند و افزود: دهک‌های یک، ۲ و سه برابر دهک‌های بالا یارانه می‌گیرند و این باید به طور جدی اصلاح شود.
 
افزایش قدرت خرید و اعطای کارت‌های اعتباری خرید

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری توانمندسازی اقشار محروم و افزایش قدرت خرید و حداقل دستمرد و اعطای کارت‌های اعتباری خرید را از دیگر برنامه‌های خود اعلام کرد و گفت: ۲ سال گذشته قدرت خرید به حداقل دستمزد ۳۰۰ دلار بود که بر اساس نرخ ارز این مبلغ امروز معادل حداقل ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است و با پرداخت یارانه فقط قدرت خرید اصلاح نمی‌شود بنابراین نیاز به اعطای کارت اعتباری خرید برای کمک به تامین کالای مورد نیاز شهروندان است.

همتی اظهار داشت: باید بپذیریم هر استانی علی رغم اختلافات فرهنگ، مذهبی و ... که دارند در اعطای مسوولیت‌ها و طراحی توسعه باید شرایط یکسانی داشته باشند و برنامه‌ها و تصمیمات با مردم و نخبگان و قوم‌های هر استان طراحی شود.

وی گفت: اگر بتوانیم کریدور شمال به جنوب و ایران به مدیریترانه را بهره برداری برسانیم ارتباط استان‌ها به شاهراه‌های بین المللی برقرار و این موجب توسعه استان‌ها و به تبع کشور خواهد شد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: در این استان مسئله کشاورزی از مباحث مهم است و هم اکنون روستاییان این منطقه دچار مشکلات جدی هستند و در دولت سیزدهم برای رفع آن‌ها برنامه دارم.

همتی اضافه کرد: هر کالا و محصولی که نتیجه زحمت کشاورزان است باید برمنبای قیمت روز خریداری شود به عبارتی این محصولات بجای تعیین قیمت تضمینی برای آن‌ها از سوی دولت باید خرید تضمینی شوند.

وی با اشاره به اینکه نظام توزیع و جمع آوری محصولات کشاورزی نقص جدی دارد، افزود: برای بخش کشاورزی و روستایی برنامه وسیعی داریم و عملیاتی خواهیم کرد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: در دولت سیزدهم یکی از مسائلی که مردم به آن باید توجه کنند و موظف هستیم که حمایت کنیم آزادی‌های اجتماعی است چرا باید جوانان در استان‌ها وشهر‌های کوچک زمینه‌ای برای استفاده از اوقات فراغت نداشته باشند.

همتی یادآور شد: بر مبنای مطالعه وآنچه مشاهده کردم متاسفانه فضا و زمینه‌ای برای تفریح جوان‌ها ایجاد نشده و زندگی برای آن‌ها سخت و رفاه و آسایش برای آن‌ها کمتر شده است و این قشر احساس رضایت ندارند.
 
نباید مسوولان در زندگی اجتماعی مردم دخالت کنند

وی یادآور شد: معتقدم نباید مسوولان در زندگی اجتماعی مردم دخالت کنند و به جوان‌ها گیر بدهند و باید برای زنان و جوانان احترام ویژه قائل باشند چراکه بانوان ما هویت مستقل خود را دارند.
رفع تبعیض بکارگیری نیرو‌های اهل سنت کردستان

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: حدود ۱۷ سال است که پروژه جاده سنندج- مریوان در دست اجرا است و هنوز به پایان نرسیده است و علاوه بر این؛ اتمام پروژه کریدور کرمانشاه میاندواب که بخشی از آن هم از کردستان می‌گذرد جزو برنامه هایم در این استان است.

همتی رفع تبعیض بکارگیری از نیرو‌های اهل تسنن را از دیگر برنامه‌های خود دانست و افزود: کردستان دارای جاذبه‌های گردشگری فراوانی است و باید از ان‌ها استفاده بهینه کرد.
وی یادآور شد: این استان ظرفیت زیادی به عنوان دروازه ترانزیت منطقه دارد و راه آهن تهران همدان سنندج باشماق باید تکمیل شود و دسترسی ایران به سلیمیانه را فراهم کند.

کردستان باید به قطب مبادلات با اقلیم کردستان عراق تبدیل شودنامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: کردستان باید به قطب مبادلات با اقلیم کردستان عراق تبدیل شود و این مهم با حمایت و تشویق صادرات از این استان قابل تحقق است.

همتی اضافه کرد: جلوگیری از هدر رفت آب‌های سطحی استان، برداشت بی رویه آب‌های زیرزمینی در دهگلان و قروه و تکمیل منطقه آزاد مریوان و بانه از دیگر برنامه هایم است.

وی افزود: زیبنده مردم کردستان نیست که جوانانشان به کولبری بپردازند برای توسعه اشتغال در ایران باید به اشتغال پایدار در کردستان فکر اساسی شود و ساماندهی کولبری در استان از دیگر اقدامات مورد توجه ما است.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری یادآور شد: اگر اشتغال و تولید در استان اتفاق بیافتد نارضیاتی در استان رخت بر می‌بندد.

همتی بر حضور گسترده مردم در انتخابات تاکید کرد و گفت: حضور همه ما به ویژه کسانی که با صندوق رای قهر کردند کمک می‌کند اهدافی که برای تولید ثروت دارم تحقق پیدا کند.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا ۲۸ خرداد برگزار می‌شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از شفقنا، تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۱۶۳۷۴۷، fa.shafaqna.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین