پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۷۲۵
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۸
گزارشگر ویژه حقوق بشر ملل متحد با بیان اینکه وضعیت رژیم صهیونیستی در مجامع بین‌المللی به پایان دادن به اشغالگری و تاسیس دولت فلسطین بستگی دارد، خواستار غیرقانونی اعلام شدن شهرک‌های صهیونیستی شد.

شعار سال: «مایکل لینک» نماینده ویژه شورای حقوق بشر ملل متحد هشدار داد وضعیت رژیم صهیونیستی در سازمان ملل به «پایان دادن به اشغالگری» و «توانایی فلسطینیان برای تاسیس دولت مستقل» بستگی دارد.

لینک در جلسه استماع این شورا گفت: «این شُبهه را برمی‌انگیزم که اشغالگران (اسرائیلی‌ها) باید بدانند که وضعیتشان در جوامع بین‌المللی و سازمان ملل به دادن مجوز جهت تاسیس دولت مستقل فلسطین و پایان دادن به اشغالگری بستگی خواهد داشت.»

به نوشته وبگاه «جروزالم پست» وی در پاسخ به این سوال که چه کاری می‌توان برای مسئول کردن اسرائیل درقبال حقوق بشر نقض شده از فلسطینیان انجام داد، تصریح کرد یک گزینه این است که طبق نظر دادگاه بین‌المللی جنایی لاهه ساخت‌وساز شهرک‌ها در اراضی اشغالی از جمله کرانه باختری و قدس شرقی را در تضاد با قانون بین‌المللی بدانند.

وی در گزارش 26 صفحه‌ای خود تاکید کرد اشغالگری نه تنها کمتر نشده بلکه روز به روز بیشتر ریشه دوانیده است و با این روند، به سمت تاسیس دولت مستقل فلسطینی پیش نخواهند رفت.

گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل تصریح می‌کند رفتار رژیم صهیونیستی در منطقه کرانه باختری و قدس شرقی مانند «یک استعمارگر» بوده و ابعاد مختلفی از زندگی فلسطینیان مانند «آزادی جابجایی، امنیت، استانداردهای زندگی، حقوق انسانی و سیاسی، خدمات اجتماعی، دسترسی به آب، سیستم قضایی، قوانین و حتی جاده‌های» آنها را کنترل می‌کند.

لینک در ادامه گزارش خود آورده است: «اسرائیل باید به استفاده از انتقال اجباری و تخریب خانه‌های فلسطینیان پایان دهد. تخریب منازل فلسطین و عدم صدور مجوز ساخت برای آنها، محیط خشونت‌بار و اجباری را برای آنها بوجود آورده است...در حالی که فلسطینیان حق دارند در تمام مناطق کرانه باختری رشد کنند.»

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري فارس، تاریخ انتشار: 10 آبان 1395، کد مطلب: 13950810001430:www. farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین