پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۷۵
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۶
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌شمالی گفت: خرده مالکی، سدی برای مکانیزه شدن برداشت پنبه در استان است.

شعار سال: مجید تشکری با اشاره به اینکه یکی از مشکلات اساسی پنبه کاران استان، هزینه‌های دستمزد کارگری است، افزود: خرد بودن مزارع پنبه موجب شده تا کشاورزان نتوانند از ماشین‌آلات به هنگام برداشت پنبه استفاده کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر فقط یک دستگاه کمباین برای برداشت این محصول در استان وجود دارد، ادامه داد: با زیاد شدن تعداد این دستگاه‌ها هزینه‌های کارگری کاهش می یابد اما سودی برای مالک ماشین آلات به دلیل قطعه قطعه بودن مزارع به همراه ندارد.

تشکری با اشاره به اینکه تسهیلات لازم برای خرید این ماشین آلات به متقاضیان اختصاص می‌یابد، اظهار کرد: بهتر است کشاورزان هر منطقه‌ با یکدیگر شرکت تعاونی، راه‌اندازی و سپس نسبت به خرید این نوع ماشین آلات اقدام کنند، در این صورت برای آنها صرفه اقتصادی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه برداشت پنبه از مزارع پنبه استان در حال انجام است، تصریح کرد: 5550 هکتار از مزارع استان زیر کشت این محصول رفته است. محصول پنبه استان با قیمت تضمینی 27هزار ریال از کشاورزان خریداری می‌شود.

با اندكي اضافه و تلخيص برگرفته از وب سایت خبرگزاری ايسنا، تاریخ انتشار: 26 آبان 1394، کد مطلب: 94082615526:www. isna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین