پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۷۶۲۵
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۲
معصومه ابتکار اعلام کرد: دیروز بعد از چندین ماه تلاش آیین نامه اجرایی «قانون حمایت از کودکان و نوجوانان» به تصویب دولت رسید، تقسیم کار بین دستگاه ها برای شناسایی و حمایت کودکان آسیب دیده تقویت اورژانس اجتماعی ۱۲۳ و پیشگیری و آموزش حقوق _ کودک برخی از مفاد این آیین نامه مهم است.

شعار سال: معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در توئیتی از تصویب قانون حمایت از کودکان ونوجوانان در دولت خبر داد.

معصومه ابتکار در این توئیت نوشت:‌ گامی برای کودکان ایران زمین دیروز بعد از چندین ماه تلاش آیین نامه اجرایی «قانون حمایت از کودکان و نوجوانان» به تصویب دولت رسید، تقسیم کار بین دستگاه ها برای شناسایی و حمایت کودکان آسیب دیده تقویت اورژانس اجتماعی ۱۲۳ و پیشگیری و آموزش حقوق _ کودک برخی از مفاد این آیین نامه مهم است.

در جلسه روز یکشنبه هیات دولت که به ریاست حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری برگزار شد، آیین نامه اجرایی موضوع تبصره ماده (۶ ) قانون حمایت از اطفال و نوجوانان به پیشنهاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و به منظور شناسایی و حمایت از این اطفال و نوجوانان به تصویب رسید.

مطابق این آیین نامه، طفل و نوجوان در معرض خطر، فردی است که با توجه به ماده (۳) قانون فوق، در معرض بزه دیدگی یا ورود آسیب به سلامت جسمی، روانی، اجتماعی، اخلاقی، امنیت و یا وضعیت آموزشی وی قرار گرفته است، همچنین طفل و نوجوان بزه‌دیده نیز به فردی اطلاق می شود که از وقوع جرم متحمل ضرر و زیان شده است.

گامی نو در قانون برای حمایت از  کودکان ونوجوانان



براین اساس، سازمان بهزیستی که مسئولیت اصلی حمایت از اطفال و نوجوانان در معرض خطر و بزه دیده را برعهده دارد، با مشارکت دستگاه‎های اجرایی، نهادهای حمایتی و مددکاران اجتماعی نسبت به شناسایی، پذیرش، حمایت، نگهداری و توانمندسازی این گروه اقدام می کند.

همچنین مددکاران اجتماعی بهزیستی یا مأموران نیروی انتظامی مکلفند در موارد مشاهدۀ طفل و نوجوان بدون همراهی والدین، اولیا یا سرپرست قانونی در وضعیت مخاطره آمیز، نسبت به ثبت اطلاعات و شناسایی خانواده وی اقدام و در صورت عدم نیاز به اقدامات حمایتی، وی را به خانواده تحویل و موارد خطر را به آنها تذکر دهند و در صورت نیاز به حمایت، طفل و نوجوان را به پایگاه های بهزیستی معرفی کنند.

گامی نو در قانون برای حمایت از  کودکان ونوجوانان

 

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۰، کد خبر: ۸۴۳۷۷۱۵۱، www.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین