پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۳۴۷۹۹۱
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۳
معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد دستورالعمل «جزئیات ارزیابی و تأیید محصولات دانش‌بنیان منجر به تجاری‌سازی جهت پیش دفاع و دفاع از رساله دکتری دانشگاه آزاد اسلامی» را ابلاغ کرد.
شعار سال: روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی طی دستورالعملی «شیوه‍نامه اجرایی ارزیابی و تأیید محصولات دانش‌بنیان منجر به تجاری‌سازی با تأیید معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی جهت پیش دفاع و دفاع از رساله دکتری» را به رؤسای دانشگاه آزاد اسلامی استان‌ها ابلاغ کرد.

دهقانی فیروزآبادی در این دستورالعمل تأکید کرده، «شیوه‌نامه اجرایی ارزیابی و تأیید محصولات دانش‌بنیان منجر به تجاری‌سازی با تأیید معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی جهت پیش دفاع و دفاع از رساله دکتری» در راستای تحقق مأموریت دانشگاه آزاد اسلامی برای دستیابی به دانشگاه حل مسأله و کارآفرین تدوین و ابلاغ شده است.

براساس این دستورالعمل در راستای تولید دانش فنی، ارائه نمونه محصول اولیه و فروش خدمات براساس شاخص‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یا معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری جهت بررسی فرآیند دفاع فناورانه به عنوان شرط لازم و کافی است.

در بند‌هایی از این دستورالعمل آمده است: برای اخذ شرایط دفاع از رساله دکتری تیم رساله می‌تواند پس از ساخت نمونه اولیه/خدمت (فروش خدمات) متناسب با شاخص‌های مورد نظر برای اخذ تأییدیه مجوز دانش بنیان اقدامات لازم را از طریق سامانه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری جهت دریافت تأییدیه مجوز دانش‌بنیان انجام دهند.

همچنین تیم رساله می‌تواند پس از ساخت نمونه اولیه/ فروش خدمات، درخواست بررسی سطح دانش‌بنیانی محصول یا خدمات خود را پس از تأیید معاونت پژوهش و فناوری واحد ذیربط از طریق سامانه پژوهشیار به دبیرخانه شورای مدیریت فعالیت‌های دانش بنیان دانشگاه ارسال کند.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه منوط به ارائه مستندات لازم، مجوز دانش بنیان شرکت‌های دانش بنیان سطح یک بالاتر از ۷ امتیاز پژوهشی و شرکت دانش بنیان سطح ۲ را برابر کسب ۷ امتیاز پژوهشی به حساب آورده و مجوز کفایت علمی لازم برای پیش دفاع و دفاع از رساله دکتری را برای متقاضی صادر می‌کند.

لازم به ذکر است؛ مجوز دانش بنیان سطح ۳ حائز امتیاز برای کسب شرایط لازم برای پیش دفاع و دفاع نخواهد بود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۴۰۰، کد خبر: ۹۴۴۱۶۴، www.snn.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین