پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۸۵۷۵
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۶
معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا گفت: امسال به دلیل کاهش ۴۰ درصدی بارندگی در سال آبی جاری، تامین آب آشامیدنی ۱۰۱ شهر کشور در وضعیت قرمز قرار گرفته است.
شعار سال: «قاسم تقی‌زاده خامسی» افزود: منظور از تنش آبی، قطعی آب نیست، ما وقتی از تنش آبی حرف می‌زنیم یعنی چنانچه مصرف در مقابل تامین آب افزایش پیدا کند، آب دچار افت فشار می‌شود.
وی ظرفیت مخازن آب سد‌های کشور را حدود ۵۰ میلیارد متر مکعب اعلام کرد و اظهار داشت: ظرفیت مخازن پشت سد‌های کشور در مقایسه با سال گذشته ۲۸ درصد کاهش یافته است.
تقی‌زاده خامسی در ادامه از مصرف کنندگان آب در بخش خانگی، رستوران‌ها و ... دعوت کرد برای گذر از تنش آبی طی تابستان امسال در مصرف آب صرفه‌جویی کنند.
معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا و مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: مصرف آب ۲۰ درصد از شهروندان تهرانی بالاست و به‌همین خاطر شهر تهران در زمره شهر‌های پر مصرف آب قرار گرفته است.
معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا با اشاره به ضرورت اصلاح شبکه‌های فرسوده آب، تصریح کرد: امسال برای نخستین بار در کشور اعتبار خوبی از محل تبصره‌های قانون بودجه سال ۱۴۰۰ در بخش آب پیش‌بینی شده است.
مصرف آب تهران در ۵ تیرماه۱۴۰۰ برابر با سه میلیارد و ۶۲۳ میلیون لیتر بوده که یک درصد افزایش نسبت به پارسال را نشان می‌دهد.
پیشتر مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور گفته بود که امسال به دلیل کاهش ۴۰ درصدی بارندگی در سال آبی جاری، تامین آب آشامیدنی ۱۰۱ شهر کشور در وضعیت قرمز قرار گرفته است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۴۰۰، کد خبر: ۸۴۳۸۵۱۱۱، www.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین