پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۹۱۶۴
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۷
سردار امیرعلی حاجی زاده گفت: امروز آن چیزی که برای همه ما روشن است و خود دشمنان به آن اشاره کرده اند این است که داعش و گروه‌های تکفیری با محوریت آمریکا و پشتیبانی فکری انگلیس و پشتیبانی مالی عرب‌های عربستان به وجود آمد.
شعار سال: سردار امیرعلی حاجی زاده در سومین یادواره شهید ابراهیم رشید و اولین یادواره شهدای تخریب مدافع حرم در قم که درحسینیه امام خامنه‌ای گلزار شهدای علی بن جعفر قم برگزار شد اظهار داشت: از شهدا درخواست داریم که توفیق دهند که در مسیر ولایت و آرمان‌های انقلاب حرکت و شرایط را به خوبی درک کنیم و در مسیر درست قرار بگیریم.

وی ادامه داد: در خصوص موضوع دفاع از حرم و مسئله ظهور و بروز داعش و گروه‌های تکفیری؛ تصمیماتی که در ابتدای داعش گرفته شد و مسائلی که در خصوص این حادثه عظیم به وجود آمد نقاط پنهان بسیار وجود دارد، بسیاری از مسائل برای مردم گفته نشده است. از صاحب نظران و کارشناسان تقاضا داریم که در این عرصه بنویسند، مستند تهیه کنند و ابعاد مختلف این واقع را نه تنها برای مردم ایران بلکه برای کل کشور‌ها و ملت‌های منطقه و دنیا بیان کنند.

داعش با محوریت آمریکا و پشتیبانی فکری انگلیس و پشتیبانی مالی عربستان به وجود آمد
فرمانده هوا فضای سپاه پاسداران با اشاره به وجود آمدن داعش، گفت: امروز آن چیزی که برای همه ما روشن است و خود دشمنان به آن اشاره کرده اند این است که داعش و گروه‌های تکفیری با محوریت آمریکا و پشتیبانی فکری انگلیس و پشتیبانی مالی عرب‌های عربستان به وجود آمد.

ویروس دست ساز داعش در اندیشکده‌های آمریکایی شکل گرفت

وی خاطرنشان کرد: همان طور که ویروس کرونا از یک آزمایشگاه کوچک در چین به وجود آمد و کل دنیا را گرفت، ویروس داعش هم در اندیشکده‌های آمریکا شکل گرفت و درست شد.
سردار حاجی زاده با اشاره به اینکه هدف آمریکا این بود که با ویروس داعش کل کشور‌های اسلامی را درگیر کند، عنوان داشت: ویروس داعش دست ساز و ساخت اندیشکده‌های آمریکایی بود که خود آن‌ها هم اعلام کردند که این ویروس را برای جنگ و درگیری در کشور‌های اسلامی ساخته و گسترش دادند.
وی خاطرنشان کرد: در آن مقطعی که این حرکت آغاز شد ابهامات بسیاری وجود داشت، آن روز شرایط فتنه بود و تصمیم گیری در آن مقطع بسیار مهم بود که یکی از مهمترین تصمیمات مقام معظم رهبری ورود به این عرصه و جنگیدن با داعش و گروه‌های تکفیری در مبدا بود.

برخی از خواص مبارزه با داعش در مبدا را قبول نداشتند
فرمانده هوا فضای سپاه پاسداران با اشاره به اینکه اگر این تصمیم گیری به موقع نبود امروز مشخص نبود شرایط کشور چگونه بود، گفت: بسیاری از خواص و مسئولین بلند مرتبه در آن مقطع این موضوع را قبول نداشتند و می‌گفتند این یک بهانه عربی است و عده‌ای علیه یک دیکتاتور قیام کرده اند.
وی تاکید کرد: در روز‌های اول که در راه دفاع از حرم شهدایی را تقدیم کردیم نمی‌دانستیم این شهدا را چگونه و با چه عنوانی تشییع کنیم و بگوئیم کجا شهید شده اند. شرایط آن روز سخت بود.
سردار حاجی زاده افزود: ویروس داعش به سرعت سراسر سوریه و بخش‌های عظیمی از عراق را گرفت. ویروس داعش به سمت لبنان حرکت کرد، اما با سد حزب الله مواجه شد. ویروس داعش به سمت یمن هم رفت به سمت آفریقا هم رفت و هنوز هم اثراتی از آن وجود دارد. ویروس داعش به سمت افغانستان و پاکستان هم رفت.

رهبری با تصمیم به موقع ویروس داعش را از بین بردند
وی گفت: ویروس داعش با تدبیر و درایت و تصمیم به موقع رهبر معظم انقلاب و اقدام به موقع شهید سردار قاسم سلیمانی و ایثار و گذشت مدافعان حرم از بین رفت و جلوی آن گرفته شد والا وضعیت ایران امروز این نبود. افرادی که آن روز شرایط را درک نکردند امروز هم شرایط را درک نکرده اند و غلط تحلیل می‌کنند.
فرمانده هوا فضای سپاه پاسداران با اشاره به اینکه در آن شرایط سپاه با فرماندهی حاج قاسم و گروه‌های مختلف از کشور‌های منطقه در اوج مظلومیت وارد جنگ شد، ابراز داشت: ما در جنگ هشت ساله هم این شرایط را نداشتیم. هر کسی در آن زمان می‌توانست کمک کند کمک می‌کرد و کسی هم که نمی‌توانست کمک کند حداقل مخالفت نمی‌کرد و شعار نمی‌داد.
وی ادامه داد: سال‌ها طول کشید تا برخی‌ها شرایط را درک کنند و بفهمند که چه خبر است، اما رهبر معظم انقلاب در همان روز اول شرایط را درک کردند.
 
داعش با محوریت آمریکا و پشتیبانی فکری انگلیس و مالی عربستان به وجود آمد

برخی از مسئولین از کلمه دشمن برای آمریکا استفاده نمی‌کنند
سردار حاجی زاده با اشاره به اینکه امریکایی‌ها برای منطقه نقشه داشته و دارند، گفت: ما برای برخی مسئولین متاسفیم که می‌گویند ما چرا باید برای آمریکا از کلمه دشمن استفاده کنیم، ما از این کلمه بدمان می‌آید. به آن‌ها می‌گوئیم دشمن دشمن است چه بخواهیم با آن‌ها بجنگیم چه بخواهیم با آن‌ها مذاکره کنیم.

آمریکا به دنبال تجزیه کشور‌های منطقه است
وی ادامه داد: آمریکا هر روز برای منطقه در حال نقش کشیدن است حال یک روز با حضور در منطقه و یک روز با ترک منطقه؛ آن‌ها دنبال این هستند که منطقه را در سیطره خود داشته باشند. آن‌ها به دنبال نفت و گاز و... منطقه هستند. آن‌ها به دنبال تجزیه سوریه، عراق و ایران هستند.

هوشیاری و بصیرت در فتنه‌های دشمنان بسیار مهم است
فرمانده هوا فضای سپاه پاسداران اضافه کرد: به برکت این شهدا و مقام معظم رهبری تمام هزینه‌های دشمنان مخصوصا آمریکا به سنگ خورده است، اما نکته مهم هوشیاری و بصیرت مردم ایران و منطقه است. همان گونه که مردم ایران در انتخابات اخیر بصیرت خود را با تمام تبلیغات نشان دادند.
وی با اشاره به اینکه ممکن است برخی‌ها بگویند فتنه‌ها را چگونه تشخیص دهیم، گفت: باید نگاه کنید دشمن در کدام نقطه ایستاده است و برچه چیزی تاکید دارد و در مورد چه مسئله‌ای در حال ایجاد شبهه است. در حال حاضر ده‌ها شبکه علیه نظام و انقلاب ما راه اندازی شده و در حال ایجاد هجمه هستند.
سردار حاجی زاده بیان داشت: امام خمینی (ره) فرمود که رابطه ایران و آمریکا رابطه گرگ و میش است هیچ وقت عادی نمی‌شود.

دشمن به دنبال محدود کردن حضور ایران در منطقه است
وی ادامه داد: باید به دنبال این باشیم که مسائل کشور را به آمریکا گره نزنیم. ما در عرصه‌های نظامی و برخی موارد دیگر که بیشتر کشور‌های پیشرفته هم وابستگی دارند ما خودکفا هستیم.
فرمانده هوا فضای سپاه پاسداران ابراز داشت: دشمن بعد از برجام به دنبال مذاکره در خصوص صنایع و تجهیزات دفاعی و حضور در منطقه است به دلیل اینکه دشمن می‌داند در این حوزه‌ها نمی‌تواند با ایران مقابله کند.

تمام بستر‌ها برای پیشرفت و تولید در کشور فراهم است
وی گفت: امیدواریم بعد از استقرار دولت جدید بتوانیم دولت اسلامی را با نیرو‌های انقلابی و خدوم راه اندازی کنیم. امیدواریم فقر ریشه کن شود و تولید قوت بگیرد. من به عنوان سرباز کوچک این کشور اعلام می‌کنم همه بستر‌ها در داخل کشور فراهم است. ما می‌توانیم روزگاری را رقم بزنیم که که اگر بخواهیم آمریکا را تحریم کنیم.

نخواهیم گذاشت آب خوش از گلوی آمریکایی‌ها در منطقه پایین برود
سردار حاجی زاده با اشاره به اینکه نخواهیم گذاشت آب خوش از گلوی آمریکایی‌ها در منطقه پایین برود چرا که آن‌ها متهم به شهید کردن شهید قاسم سلیمانی هستند، گفت: امروز ملت‌ها بیدارشده اند و تمام توطئه‌های دشمنان را با شکست روبرو خواهند کرد.
وی ادامه داد: ما تکلیف داریم قدر شناس شهدا و خانواده شهدا و ایثارگران باشیم. باید تشخیص ما دقیق باشد باید دقت کنیم و بصیر باشم اگر این گونه باشد حتما از تمام موانع عبور خواهیم کرد و مطمئن باشید آینده امیدوار کننده است و از بسیاری از مشکلات عبور خواهیم کرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شبکه اطلاع رسانی دانا، تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۷۴۸۲۷۱، www.dana.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین