پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۹۷۷۸
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۲
همایون سامه‌یح نجف‌آبادی گفت: تا الان من گزارشی ندیدم و تا جایی که اطلاع دارم شکایتی وارد سیستم نشده است، چون اگر بیماری به دلیل قطعی برق آسیب ببیند باید شکایت کند و من به شخصه چنین موضوعی ندیدم.
شعار سال: این روز‌های گرم تابستان، قطع مکرر برق مردم را کلافه کرده ضمن اینکه در برخی مناطق قطع همزمان برق، آب و البته اختلال در اینترنت چالش مضاعفی را برای بسیاری از فعالیت‌های شغلی، اجتماعی و... ایجاد کرده است البته این تمام ماجرا نیست بلکه مهمترین قسمت ماجرای قطع برق، این است که قطع مکرر آن می‌تواند سلامت بیماران زیادی را در کشور تحت تاثیر قرار دهد و حتی فاجعه آفرین شود؛ آن هم در این روز‌هایی که موج پنجم کرونا درحال گسترش است و هموطنان زیادی را روی تخت بیمارستان‌ها بستری کرده است. چند روز پیش فیلمی در فضای مجازی منتشر شد که نشان می‌داد در آی‌سی‌یو برق‌ها رفته و بیماران یکی‌یکی در حال اکسپایر شدن هستند و دستگاه هم نیست. به سراغ نمایندگان مجلس شورای اسلامی رفتیم تا از پیگیری و نظارت آن‌ها جهت وجود برق اضطراری در بیمارستان‌ها جویا شویم.
همایون سامه‌یح نجف‌آبادی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزارت بهداشت و درمان فیلم‌های منتشر شده از نبود برق اضطراری در بیمارستان‌ها را رد کرده است، گفت: اخیرا فیلم‌هایی از قطعی برق در بیمارستان‌ها و بخش آی‌سی‌یو‌ها در بستر فضای مجازی منتشر شده است، اما تاجایی که بنده اطلاع دارم، وزارت بهداشت و درمان این موضوع را رد کرده و گفته واقعیت ندارد.

او با تاکید بر اینکه دستگاه برق اضطراری به اندازه اکسیژن در بیمارستان ضروری است، افزود: براساس دستورالعمل‌ها همه بیمارستان‌ها باید برق اضطراری داشته باشند درواقع یکی از موارد مجوز شروع به کار بیمارستان‌ها خرید دستگاه برق اضطراری است و اگر نباشد مانند این است که دستگاه اکسیژن در بیمارستان وجود ندارد، اما به دو دلیل ممکن است بیمارستان‌ها دارای برق اضطراری نباشند.

سامه‌یح نجف‌آبادی درباره علت عدم وجود برق اضطراری در بیمارستان‌ها بیان کرد: یک دلیل این است از آنجایی که سال‌ها مشکل قطعی برق نداشتیم بیمارستان‌ها رسیدگی به ژنراتور دستگاه برق اضطراری را پشت گوش انداختند یک دلیل دیگر هم می‌تواند این باشد، ممکن است دستگاه برق در بیمارستان‌ها فرسوده و نیاز به تعمیر داشته باشند بنابراین به دلیل این دو مشکل ممکن است بیمارستانی هنگام قطعی برق دچار مشکل شود.
این نماینده مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا گزارشی از فوت بیماران به دلیل قطعی برق در بیمارستان‌ها به دستتان رسیده است یا خیر؟ گفت: تا الان من گزارشی ندیدم و تا جایی که اطلاع دارم شکایتی وارد سیستم نشده است، چون اگر بیماری به دلیل قطعی برق آسیب ببیند باید شکایت کند و من به شخصه چنین موضوعی ندیدم.

او در پاسخ به سوال دیگر درخصوص پیشرفت ایمن سازی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تصریح کرد: حدود یکسال پیش حادثه‌ای در کلینیک درمانی سینااطهر به وجود آمد که باعث شد ایمن سازی و استانداردسازی ساختمان مراکز درمانی و بیمارستان‌ها در دستور کار قرار گیرد، درحال حاضر گزارش کلینیک سینااطهر در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی قرار دارد و در آینده نزدیک نظر رسمی کمیسیون و مجلس شورای اسلامی درباره این حادثه به وزارت بهداشت و درمان ارجاع خواهد شد.
سامه‌یح نجف‌آبادی درباره زمان ارجاع این گزارش گفت: درحال حاضر به دلیل رسیدگی به حوزه‌های انتخابیه نمایندگان در تعطیلات هستند، اما بعد از شروع به کار مجلس، این گزارش ارجاع داده خواهد شد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۴۰۰، کدخبر: ۱۲۰۳۵۹۱، www.borna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین