پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۰۳۴۳
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۶
تقاضا برای انواع ویزای آلمان زیاد است و بسیاری برای تائید مدارک خود در صف می‌مانند. اما برای اینکه کارشان زودتر انجام شود می‌توانند از خدمات وی آی پی استفاده کنند. این خدمات برای موسسه‌ای که کار‌های متقاضیان را انجام می‌دهد، میلیارد‌ها تومان سود دارد.
شعار سال: آلمان اولین مقصد ایرانیان برای مهاجرت به اروپاست. بسیاری از متقاضیان برای سفر و مهاجرت به آلمان این روز‌ها در صف انتظار تائید مدارک خود هستند. اما اگر شما هم یکی از این متقاضیان باشید و بخواهید کارتان زودتر انجام شود می‌توانید خدمات وی آی پی بگیرید!

اگر بخواهید به آلمان سفر کنید باید ویزای آلمان را داشته باشید. اما برای داشتن ویزا باید اول با مدارک اعلام شده از سوی سفارت، درخواست ویزا کنید. مدارک را هم باید تحویل شرکتی که مورد تائید سفارت آلمان است، بدهید.

برای تائید مدراک از سوی این شرکت هنگام درخواست وقت باید دو هزینه پرداخت کنید. ۳۰۰ هزار تومان برای تائید مدارک و ۵۹۰ هزار تومان هم برای تعیین وقت مصاحبه. پول پرداختی شما بعد از انجام کارهایتان به حساب شما برمی‌گردد.

اما نکته قابل توجه اینجاست که این پول با توجه به مدت زمانی که کار‌های شما طول می‌کشد در حساب این شرکت بلوکه می‌ماند. متقاضیان می‌گویند گاهی تا سه ماه هم کارشان طول می‌کشد. به عبارتی در این مدت شرکت واسطه، سود این پول بلوکه شده را می‌گیرد.

کافی است یکی از مدارک لازم را نداشته باشید یا یکی از فرم‌ها را نادرست پر کرده باشید تا باز به چرخه انتظار برگردید؛ بنابراین علاوه بر انتظار قبلی برای تعیین وقت دوباره، کارهایتان عقب می‌افتد. موضوعی که شما را ترغیب به استفاده از راه‌های سریع‌تر و کم‌ریسک‌تر می‌کند، یعنی استفاده از خدمات وی آی پی.

سود میلیاردی خدمات وی آی پی!

اینجا شرکت‌های مورد تائید سفارت به میان می‌آیند و با دریافت مبلغی به متقاضیان خدمات وی آی پی می‌دهند! اگر بخواهید خدمات وی آی پی بگیرید باید دو هزینه جداگانه پرداخت کنید. ۷۵ یورو برای درخواست وی آی پی پرداخت کنید. علاوه بر آن هزینه هر پیامک (هرکدام ۱ یورو)، تلفن (هرکدام ۳ یورو)، پرکردن فرم (۱۰ یورور هرکدام)، عکس بیومتریک (۸ یورور هر نفر)، ارسال پاسپورت با پست (۹ یورو برای هر نفر). این‌ها هزینه‌هایی است که باید پرداخت کنید. در مجموع ۱۰۶ یورو که با توجه به قیمت روز یورو حدود سه میلیون تومان می‌شود.

سه میلیون برای اینکه در صف سفارت نمانید و کارهایتان زودتر انجام شود!

در واقع با هزینه وی آی پی، قرار ملاقات به شما زودتر داده نمی‌شود. فقط برایتان کار‌های کپی، تکمیل فرم و… را انجام می‌دهند. گفتنی است پولی که برای خدمات وی آی پی پرداخت می‌کنید دیگر به حساب شما برنمی‌گردد.

اما سود این موسسات از فروش خدمات وی‌آی پی چقدر است؟ آمار رسمی و تائید شده‌ای از تعداد متقاضیان برای انواع ویزای آلمان در دست نیست. اما براساس آمار‌هایی که سایت «اطلاعات ویزای شنگن» اعلام کرده در سال ۲۰۲۰ حدود ۱۲ هزار تقاضای ویزای شنگن ثبت شده. اگر فقط متقاضیان شنگن را بخواهیم حساب کنیم، حدود ۳۵ میلیارد تومان پول خدمات وی آی پی می‌شود!
 
کاسبی ویزا توسط سفارت‌خانه‌های خارجی در تهران

آلمان یکی از ۱۰ کشور جهان است که بیشترین جمعیت ایرانیان خارج از کشور را دارد. به عبارتی مقصد اول ایرانیان برای مهاجرت است. جز آلمان، امارات متحده عربی، آمریکا، کانادا، انگلستان، ترکیه، سوئد، استرالیا، اسرائیل و کویت نیز جز این ۱۰ کشور هستند. بر اساس آمار‌های رصدخانه مهاجرت ایران دریافت سالانه شهروندی آلمان از سوی ایرانیان در سال ۲۰۱۹، سه هزار و ۸۱۰ شهروندی بوده که نسبت به سال‌های پیشین روند افزایشی داشته است.

البته تنها سفارت آلمان نیست که برای انجام امور مربوط به ویزا و اقامت را برون‌سپاری کرده است. سفارت برخی کشور‌های دیگر از جمله اتریش، فرانسه و… نیز کار‌های اینچنینی خود را به شرکت‌های دیگر داده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از تجارت نیوز، تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۴۰۰، کد خبر: ۵۶۱۰۷۱، tejaratnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین