پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۰۴۹۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۳
الدار نمازوف، مدیر مرکز استراتژی و تحقیقات بین المللی جمهوری آذربایجان پیشنهاد کرد ارتش این کشور "نوار امنیتی" به عرض 30 کیلومتر در خاک ارمنستان برای حفاظت از جمهوری آذربایجان ایجاد کند.
شعارسال: الدار نمازوف، دستیار پیشین رییس جمهوری آذربایجان گفت: «اگر تحولات در ارمنستان به صورت ترسناکی ادامه یابد و خطر واقعی برای مرز‌ها و ساکنان مناطق مرزی ما ایجاد شود، جمهوری آذربایجان باید برای ایجاد "نوار امنیتی" آماده باشد. باید در نظر داشت که حملات نظامی به جمهوری آذربایجان صرفا در قره باغ نبوده، بلکه در کل مرز روی داده است. برای نمونه می‌توان به حملات ژوئیه ۲۰۲۰ در منطقه طاووس اشاره کرد. همچنین اگر در نظر بگیریم که هنوز هفت روستای شهرستان قزاق و روستای کرکی جمهوری خودمختار نخجوان تحت اشغال هستند، قطعا ایجاد "نوار امنیتی" غیرقابل اجتناب است.»
الدار نمازوف گفت: «این نوار امنیتی باید در طول کل مرز جمهوری آذربایجان با ارمنستان و ۳۰ کیلومتر از اراضی ارمنستان را احاطه کند. ما فقط به این طریق می‌توانیم مناطق مرزی مان را از آتش توپخانه ارمنستان حفظ کنیم.»
 
 
حفاظت مناطق از آتش توپخانه‌ها با نوار امنیتی و اشغال اراضی ارمنستان

الدار نمازوف افزود: «محدوده "نوار امنیتی" باید مناطق مسکونی آلاوردی، کاروانسرای (ایجوان)، منطقه دیلیجان، سپس خط میانی دریاچه گویچه (دریاچه سوان) و سپس "قیرق بولاق" (آکنوک) و با عبور از بویوک ودی (در بخش نخجوان) و همچنین کل منطقه زنگزور غربی را که نواری کم عرض است، احاطه کند. محدوده این نوار امنیتی را می‌توان در نقشه‌ای که مرکز استراتژی و تحقیقات بین المللی آماده کرده است، مشاهده کرد!»

شعارسال، بااندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آران، تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۴۰۰، کد خبر: ۶۸۲۹۴، fa.arannews.com.
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
0
1
رژیم تروریستی داعشبایجان خواب نابودی ارمنستان را می بیند. این در حالی است که اگر روسیه ارمنستان را کنترل نکند ارمنی های شجاع تا قلب باکو پیشروی و زن و دختر الهام را نیز به اسارت می گیرند در آن زمان دیگر نه از ارباب خوک صفت الهام عردو... و نه از تروریست های اجاره ای هیچ کاری ساخته نیست. ننگ بر تروریست های فاشیست نژادپرست پان ترک.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین