پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۰۹۳۱
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۰
یک کارشناس حوزه صنعت نوشت: بنظر می‌رسد وزارت صمت از اجرای اقدامات موثر ناامید شده و صرفا به انجام اقدامات نمایشی روی آورده است.
شعار سال ،علی واعظ پور، کارشناس حوزه صنعت گفت: در واپسین روز‌های دولت دوازدهم برخی اقدامات نمایشی از آزادسازی معادن تا رونمایی از سند سیاست‌های صنعتی در حال اجراست. در خصوص سند مذکور برخی نکات محل تامل است:

سند سیاست صنعتی از کجای وزرات صمت بیرون آمد؟
۱- این اقدام نمایشی در واپسین روز‌های عمر دولت دوازدهم با چه هدفی انجام شد؟

۲- این سند در روز‌های پایانی چه کمک فکری به دولت دوازدهم در پیشبرد اهداف صنعتی، معدنی و تجاری خواهد کرد؟

۳- چرا طی سنوات اخیر برای حل مشکلات اساسی مانند رونق تولید، تنظیم بازار و ... به میان نیامد و نتوانست کمکی به حل مسایل بنیادی وزارت صمت داشته باشد؟

۴- آیا بهتر نبود در شرایطی که تولیدکنندگان، فعالان اقتصادی و بخش خصوصی که طی سال‌های اخیر با فشار‌های مضاعفی همراه بوده اند، زودتر سندی جامع برای برون رفت از این شرایط طراحی می‌شد؟

۵- چنین سند‌هایی که مشابه آن بار‌ها توسط وزارت صمت تهیه شده است چه کمکی به حوزه تولید و تجارت کرده است. حال آنکه سند‌های قبلی در زمان‌های مناسبتر و این سند در زمانی نامناسب (و صرفا با رویکردی نمایشی) تهیه شده است.

بنظر می‌رسد وزارت صمت از اجرای اقدامات موثر ناامید شده و صرفا به انجام اقدامات نمایشی روی آورده است.

شعار سال، بااندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری ۹۰ اقتصادی، تاریخ انتشار:۲۴ تیر ۱۴۰۰، کدخبر:۲۱۴۲۸۴۰، ۹۰eghtesadi.com
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین