پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۰۹۹۴
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۶
مقامات ارشد سازمان جهانی بهداشت (WHO) خواستار تقسیم واکسن کووید ۱۹ با کشور‌های فقیر شده اند و تأکید کرده اند که کشور‌های ثروتمند از تزریق دوز تقویت‌کننده (دوز سوم یا دوز یادآور) انصراف دهند.
شعار سال: تدروس ادهانوم، رئیس سازمان جهانی بهداشت در یک جلسه مطبوعاتی گفت: اختلاف آمار واکسیناسیون بین کشور‌های جهان فاحش است. او از تولیدکنندگان دارو خواست که به جای لابی کردن با کشور‌های ثروتمند، استفاده از واکسن کووید۱۹ خود را در کشور‌های فقیر در اولویت قرار دهند.

مقامات ارشد سازمان جهانی بهداشت (WHO) خواستار تقسیم واکسن کووید ۱۹ با کشور‌های فقیر شده اند و تأکید کرده اند که کشور‌های ثروتمند از تزریق دوز تقویت‌کننده (دوز سوم یا دوز یادآور) انصراف دهند.

سازمان جهانی بهداشت همچنین گفت: شواهد کافی برای اثبات ضرورت دوز سوم واکسن کووید ۱۹ وجود ندارد.

این ادعا در حالی است که شرکت‌های دارویی به دنبال مجوز برای دوز‌های سوم هستند تا در برخی از کشور‌های غربی از جمله ایالات متحده، به عنوان تقویت‌کننده استفاده شود.

رئیس سازمان جهانی بهداشت ادامه داد: ما در حال حاضر آگاهانه دست به انتخاباتی می‌زنیم تا از نیازمندان محافظت نکنیم. درحالی‌که اولویت اصلی باید واکسینه کردن افرادی باشد که هنوز یک دوز هم دریافت نکرده‌اند.

ادهانوم با اشاره به ابتکار عمل سازمان ملل متحد برای توزیع واکسن در سطح جهان، از فایزر و مدرنا خواست تا برای تهیه کواکس و اختصاص واکسن به کشور‌های کم‌درآمد تلاش کنند.

رئیس سازمان جهانی بهداشت با بیان اینکه پس از ۱۰ هفته کاهش مرگ ویروس کرونا در جهان، مرگ بر اثر همه‌گیری دوباره شروع به صعود کرده، خاطرنشان کرد: همه‌گیری دلتا فاجعه به بار می‌آورد.

شعارسال، بااندکی تلخیص و اضافات برگرفته از هشمهری آنلاین، تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۴۰۰، کد خبر: ۶۱۴۷۳۲، www.hamshahrionline.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین