پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۱۱۶
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۳
آلودگی زیست‌محیطی کارخانه آسفالت در مجاورت شهر دوراهک با بی‌توجهی مسئولان شهرستان دیر،به تهدید جدی برای سلامت و امنیت جان مردم تبدیل شده است که انگار از زمان افتتاح آن تاکنون مورد حمایت مسئولان قرار گرفته است.
شعارسال: شاید کمتر کسی باشد که از اثرات مخرب آلودگی هوا به سلامت جوامع انسانی بی خبر باشد چرا که آلودگی هوا در بروز انواع بیماریهای صعب العلاج مانند سرطان نقش موثری دارند و به گفته دست اندرکاران سلامت پدیده آلودگی هوا بر دستگاههای داخلی بدن همچون قلب و عروق و تنفس و اندامهای خارجی مانند چشم و پوست به طور مستقیم اثر مخرب دارد.

و اکنون سوال اینجاست که اگر فرد یا افرادی در قالب شخصیت حقیقی با حقوقی باعث این آلودگی گردد و سلامت جامعه انسانی را سهوا یا عمدا به خطر اندازد، جرم نیست؟ و اگر جرم است چه کسی یا مرجعی باید به مرتکب جرم رسیدگی نماید.

در حدود ۵ سال است که یک کارخانه آسفالت و شن و ماسه ،با فاصله بسیار کمی از شهر دوراهک و روستاهای لمبدان مشغول به کار است و هوا را تا مرز بسیار خطرناک آلوده کرده است و به اعتراضات و فریادهای مردم بی پناه هم هیچ اعتنایی نمی کنند.

باید پرسید که این معامله به چه قیمتی انجام می شود و این شرکت قرار است چه خدمتی را به این منطقه ارایه دهد که بهایش سلامت و جان مردم است.

مسولان دلسوز و متولیان محیط زیست؛ بهداشت و سلامت جان مردم، اگر مردم بخواهند زنده بمانند باید درد خود را پیش کدام طبیب برای درمان ببرند کافیست متولیان سلامت شهرستان یک بار، یک ساعت دل از صندلی عمارت خود کنده و برای تماشای مظلومی مردمی تشریف بیاورید و آسمانی را نظاره گر باشند که هیچ شباهتی به آسمان ندارد و بیشتر شبیه جهنمی است که دهان باز کرده است تا هر آنچه در همسایگی اش نفس می کشد را ببلعد و نابود سازد و امروز این آسمان دود گرفته شهر دوراهک نتیجه بی توجهی مسئولان محیط زیست به سلامت جامعه و منطقه است.

سوال اینجاست، چرا مردم باید تاوان بی توجهی شما را بپردازند آنهم وقتی که هیچ منفعتی به جز گرفتار شدن به هزاران بیماری ناعلاج برایشان در پی نداشته است.

یکی از شهروندان شهر دوراهک در گفتگو با خبرنگار پارس خلیج،گفت: بارها نسبت به فعالیت این کارخانه پیش ادارات مختلف که خود را متولی محیط زیست و سلامت جامعه میدانند اعتراض کرده ایم اما مسئولان صدای ما را نشنیده گرفتند و حتی بعضی مواقع به حربه های مختلف نیز تهدید شدیم.

این شهروند دوراهکی که در همایسگی این کارخانه قرار دارد با بیان اینکه انگار مسئولان شهرستان و استان بوشهر تمام‌قد از فعالیت این کارخانه حمایت می‌کنند، افزود: کدام نهاد یا سازمان باید از مردم حمایت کند؟ چرا هیچ‌یک از مسئولان صدای مردم منطقه و کشاورزان را نمیشنود مگر فاصله صدای ما تا مرکز شهرستان چند کیلومتر است که هیچ کس حاضر نیست جلوی این تخلف بزرگ و آشکار را بگیرد..

یکی دیگر از اهالی شهر دوراهک با بیان اینکه مسئولان استان و شهرستان،به فاجعه‌ زیست‌محیطی این کارخانه اشرافیت دارند اما سکوت می‌کنند، افزود: براستی اگر بنده خدایی قرار باشد برای نان آوری خانواده خود دست به کاری بزند اما یک جای کارش از نظر قانونی گره ای کوچک داشته باشد چند اداره بر گلوی این انسان بی پناه فشار می اورند که ناچار شودد که قید کار و نان خانواده خود را بزند.

تصاویر آلودگی کارخانه آسفالت دوراهک ،در فواصل زمانی متعدد گرفته شده است.

با اندکی اضافات وتلخیص برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی پارس خلیج، تاریخ انتشار: پنجشنبه 6 آبان 1395، کدخبر: 0083777، www.dorahak.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین