پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۲۱۳۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۲
مدیرکل دفتر امور شهری استانداری تهران گفت: لایحه حذف کمیسیون ماده ۱۰۰ به زودی در مجلس به تصویب می‌رسد و جریمه تمام ساخت‌وساز‌های غیرمجاز، با پیشنهاد وزارت کشور پنج برابر قیمت روز انجام می‌شود و پس از آن ماده ۱۰۰ وجود نخواهد داشت.
شعار سال: علیرضا طاهری‌نسب، مدیرکل دفتر امور شهری استانداری تهران ظهر امروز در مراسم معارفه شهردار کیلان اظهار کرد: امروز یکی از دلایل شهرنشینی در کشور ما که اجتناب‌ناپذیر است، رشد شهری محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه ۹۰ درصد جمعیت در استان تهران، شهری است و در کل کشور، ۷۵ درصد را جمعیت شهری تشکیل می‌دهد، افزود: در هر کیلومتر مربع در استان تهران، ۹۵۰ نفر جمعیت ساکن شهری هستند که به طور متوسط در کل کشور این عدد ۵۰ نفر است.

مدیرکل دفتر امور شهری استانداری تهران گفت: آنچه مدیران شهری باید بدان توجه کنند، این است که باید تعلق خاطر و هویت شهری را بین شهروندان افزایش یابد؛ از طرفی بتوان شرایط زیست و کیفیت زندگی را طوری برای شهروندان فراهم کرد که آن‌ها در خصوص مسائل اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی مشارکت همه‌جانبه داشته باشند تا درک صحیحی از الزامات شهری کسب کنند.

طاهری‌نسب تصریح کرد: برای آن‌که به این خواسته مهم برسیم، مدیران شهری باید نسبت به مسائل شناخت داشته باشند و برای حل آن تلاش کنند؛ مدیران باید در کنار مدیریت شهری، برخی شاخص‌های لازم را داشته باشند تا در پیشبرد اهداف امور مربوط به شهرداری و شهرسازی موفق شوند.

وی بیان کرد: یکی از مسائلی که همواره مورد توجه بوده، ایجاد منابع درآمدی پایدار است؛ یعنی شهرداران باید برای شناسایی درآمد‌های پایدار تلاش کنند که این یک گام استراتژیک برای مدیریت شهری است.

مدیرکل دفتر امور شهری استانداری تهران با اشاره به اینکه امروز دیگر باید بحث شهرفروشی را کنار بگذاریم، یعنی مدیر شهری باید به دنبال درآمد پایدار باشد، افزود: با توجه به برگزاری نشست‌های وزارت کشور، موضوع حذف کمیسیون ماده ۱۰۰ جزو دستور کار مجلس و هیئت دولت است.

طاهری‌نسب ادامه داد: در آینده بسیار نزدیک دیگر کمیسیون ماده ۱۰۰ در شهرداری‌ها وجود ندارد و از اکنون مدیران شهری باید به دنبال شناسایی درآمد‌های پایدار باشند؛ شهرداری‌ها شرایط را طوری فراهم نمایند که پروانه ساختمانی بر اساس طرح تفصیلی صادر شود و به دنبال کمیسیون ماده ۱۰۰ نباشند.

وی ادامه داد: لایحه حذف کمیسیون ماده ۱۰۰ به مجلس رفته و به زودی به تصویب می‌رسد و تمام ساخت‌وساز‌های غیرمجازی که در چند سال ساخته شده، با پیشنهاد وزارت کشور جریمه آن‌ها پنج برابر قیمت روز انجام می‌شود و دیگر بعد از آن هیچ ماده ۱۰۰ وجود نخواهد داشت.

مدیرکل دفتر امور شهری استانداری تهران اظهار داشت: از دیگر خصوصیات مدیریت شهری، حذف هزینه‌های اضافی است که باید در دستور کار شهرداران قرار گیرد؛ از دیگر موضوع‌های دیگر در این زمینه، مدیریت نظارت و تقویت بخش حاکمیتی شهرداری است؛ یعنی دقت و عملکرد مجموعه مدیریت شهری باید به‌گونه‌ای باشد که الگو‌های فساد ریشه‌کن شود.
 
رضایت‌مندی را برای مردم ایجاد کنیم

طاهری‌نسب تصریح کرد: تلاش ما این است که علی کاظمی با توجه به داشتن تجربه‌های لازم و بومی بودن در دوره مدیریت جدید شهری حضور داشته باشند؛ با توجه به بررسی‌های انجام شده از شهر کیلان و مجموعه دستگاه‌های نظارتی، رضایتمندی برای فعالیت و عملکرد کاظمی فراهم است.

وی تاکید کرد: مجموعه مدیریت شهری باید امیدآفرینی، اطمینا‌ن‌بخشی و ایجاد نشاط اجتماعی را سرلوحه کار خود قرار دهند؛ باید با عدالت‌گستری و عدالت‌محوری بتوانیم رضایت‌مندی را برای مردم ایجاد کنیم و تمام تلاش ما به عنوان خادمان مردم باید به این سمت سوق پیدا کند.

مدیرکل دفتر امور شهری استانداری تهران افزود: مدیرانی امروز موفق هستند که بحث مدیریت هوشمند را در برنامه‌های کاری خود مد نظر قرار دهند؛ امروز در قرن بیست و یکم و هزاره سوم، باید تمام مجموعه مدیریت شهری به سمت هوشمندسازی بروند و یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین موضوع‌های توسعه پایدار شهری، هوشمندسازی شهر‌ها است.

طاهری‌نسب با بیان اینکه مجموعه مدیریت شهری در کیلان، باید هوشمندسازی و استفاده‌های سیستم نوین را در اولویت کار خود قرار دهند، تصریح کرد: دستگاه‌های نظارتی هم همواره تاکید دارند که همه شهرداری‌ها باید بحث هوشمندسازی را در اولویت قرار دهند و شهرداری‌ها با استانداری ارتباط داشته باشند.
وی بیان کرد: یکی از عوامل اصلی دستگیری‌های اخیر و تخلفاتی که در مجموعه شهرداری‌ها وجود داشت، شاید به علت هوشمندسازی نبودن شهرداری‌ها بوده است و ۹۰ تا ۹۵ درصد دستگاه‌های نظارتی به این نتیجه رسیدند که علت این تخلفات مغفول ماندن بحث هوشمندسازی در شهرداری‌ها است.

گفتنی است؛ در این مراسم علی کاظمی که پیش از این سرپرستی شهرداری کیلان را بر عهده داشت، با حکم استاندار تهران به عنوان شهردار کیلان معارفه شد.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار:۳مرداد ۱۴۰۰، کد خبر:۱۴۰۰۰۴۲۷۰۰۰۶۰۹، farsnews.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۴
0
0
ببینیم با حذف ماده ۱۰۰ شرایط شهرها بهتر می شود
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین