پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۳۵۳۱۱
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۲
‌معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش گفت: یکی ازاهداف اصلی دستگاه تعلیم و تربیت مدد گرفتن از رسانه های آموزشی بویژه فیلم برای یادگیری است.

شعارسال: حجت الاسلام محی الدین بهرام محمدیان شامگاه جمعه در آیین افتتاحیه چهل و ششمین جشنواره بین المللی فیلم رشد افزود: با بهره گیری از فیلم های آموزشی یادگیری دانش آموزان تسریع شده و می توان از تجربه های دیگران در قالب فیلم استفاده کرد.

رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با بیان اینکه درست است که جشنواره فیلم رشد در چارچوب صنعت فیلم تعریف می شود اما از یک پاکدامنی و صداقت خاصی بهره مند است، اظهارداشت: فیلم هایی که برای کودکان و نوجوانان ساخته می شود باید دارای پیام های حاوی پاکدامنی و صداقت خاصی باشد.

محمدیان تاکیدکرد: فیلم آموزشی تربیتی، فیلم خشونت و جنگ نیست اما می تواند فیلم پاسداری از حریم و ارزشهای انسانی باشد، در فیلم های آموزشی نباید جنگ را آموخت اما می توان راه های مقابله با فقر و خشونت را به تصویر کشید.

وی خاطرنشان کرد: فیلم های آموزشی رشد، فیلم همزیستی مسالمت آمیز است و فیلمسازانی که در این زمینه برای کودکان و نوجوانان فیلم می سازند شریک این جشنواره هستند.

معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: این جشنواره معتقد است آزادی در بستر آگاهی شکوفا می شود و به دنبال آن استقلال ملت فراهم می شود.

محمدیان اضافه کرد: جشنواره فیلم رشد جای تمامی کودکان و نوجوانان و دانش آموزانی که امروز فرصت های آموزشی و تربیتی از آنها به واسطه جنگ تهدید شده یا کلاس های آنها بمباران شده، را خالی می کند و آرزو دارد آنها نیز در محیط امن و ایمن ادامه تحصیل دهند.

معاون پژوهشی وزیرآموزش و پرورش گفت: جشنواره فیلم فجرگامی برای زیبا زیستی است و پیام چگونه زیستن و چگونه با هم زندگی کردن را منتقل می کند و هنر زیبایی های موجود در عالم را به تصویر می کشد.

محمدیان افزود: خدا زیباست و زیبایی را دوست دارد و کسانی که این زیبایی ها را بازتاب می دهند در مسیر اراده الهی قرار دارند.

وی اظهارداشت: در برنامه تحولی آموزش و پرورش در سال های اخیر چندین چرخش اتفاق افتاده که یکی از آنها فراهم کردن فرصت برای دستیابی به مراتبی از حیات طیبه است.

رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی تصریح کرد: حیات طیبه زیست شایسته انسان، زندگی عزتمندانه همراه با صلح و همزیستی مسالمت آمیز، احساس بندگی در برابر خدا است.

محمدیان ادامه داد: آموزش و پرورش خود را موظف می داند درچنین شرایطی به دانش آموز مدد برساند تا با درک موقعیت های خود و خلق موقعیت های جدید زندگی خود را سامان داده و انسان های مسوول بار بیایند و ضمن احقاق حقوق خود نسبت به ادای حقوق دیگران اقدام کنند.

وی یادآور شد: آموزش و پرورش تلاش دارد تا دانش آموزان را به سمت فرصت های یاددهی و یادگیری ترغیب کند .

آیین افتتاحیه چهل و ششمین جشنواره فیلم رشد در مدرسه دارالفنون برگزارو این جشنواره تا 21 آبان ماه ادامه دارد.

جشنوارۀ بین المللی فیلم‌های آموزشی رشد قدیمی ترین جشنوارۀ فیلم درایران و جشنواره‌ای تخصصی است که با مدیریت وزارت آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران و اهتمام سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، هر سال با هدف شناسایی، انتخاب و معرفی فیلم های برتر آموزشی و تربیتی، برگزار می شود.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار 14 آبان 1395، کد مطلب: 82294583، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین