پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۵۲۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۶
معاون اول رییس جمهور گفت: به جامعه فرهنگیان اطمینان می‌دهم دولت و قوه قضاییه از حقوق آنان در این صندوق حفاظت می کند.

شعارسال: اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در آئین تودیع و معارفه وزیر آموزش و پرورش که صبح روز (دوشنبه) در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، اظهار داشت: سیاست های اصلی دولت در مدرسه و آموزش تبیین می شود و مدارس باید فرزندان ما را براساس اعتدال، عقلانیت و امید به آینده برای آینده کشور تربیت کنند.

وی با اشاره به سخت کوشی و ایستادگی فانی در سال هایی که مسئولیت آموزش و پرورش را بر عهده داشت افزود: مطمئن هستم با تجربه و دانش آشتیانی و پذیرش این مسئولیت سخت در ماه های پایانی دولت علی رغم وجود محدودیت های مالی دولت بتوانیم آموزش و پرورش را به شرایط مطلوب برسانیم.

جهانگیری در ادامه به ضرورت برنامه ریزی برای عبور از مشکلات و محدودیت ها در عرصه های مختلف اشاره کرد و گفت: در آموزش و پرورش انواع محدودیت ها را پیش رو داریم از جمله کهنگی نظام اجرایی و اداری، کمبود منابع مالی و اعتبارات و غیره که فانی موفق شدند بخش زیادی از محدودیت ها را پشت سر بگذارند و در ادامه باید گام های بیشتری برای پیشرفت برداریم.

معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر اینکه نیازمند نوسازی همه جانبه در آموزش و پرورش هستیم تصریح کرد: هدف ما توسعه همه جانبه است که جز با توسعه منابع انسانی و سرمایه اجتماعی محقق نمی شود و این امر وابسته به ارتقاء وضعیت آموزش و پرورش است و تنها کار دولت نیست.

وی  با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش باید پاسخگوی نیازهای عصر دانایی باشد خاطر نشان کرد: با توجه به سرعت تحولات علمی، آموزش و پرورش باید توانایی پاسخگویی به نیازهای عصر دانایی را داشته باشد.

جهانگیری بر ضرورت تامین زندگی شرافتمندانه برای معلمان تاکید کرد و گفت: سرمایه گذاری در آموزش و پرورش را نباید هزینه جاری تلقی کنیم چون هر پولی که اینجا هزینه می شود به عنوان سرمایه کشور به حساب آمده و هیچ سرمایه ای بالاتر از تقویت منابع انسانی نیست.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه علی رغم محدودیت های مالی دولت بودجه آموزش و پرورش از سال 92 از مبلغ 14500 میلیارد تومان در سال 95 به مبلغ 30 هزار میلیارد تومان رسیده است،گفت: البته این مبلغ غیر از 4000 میلیارد تومانی است که باید به عنوان پاداش بازنشستگان اختصاص دهیم، که قدری در پرداخت آن تاخیر شده است.

وی با اشاره به اقدامات آموزش و پرورش در حوزه رتبه بندی فرهنگیان و ضرورت ادامه این مسیر در آینده گفت: صندوق ذخیره فرهنگیان نیز باید سرو سامان داده شود چون این صندوق بیش از 900 هزار نفر عضو دارد و با گذشت 20 سال از شروع کار آن امروز تبدیل به یک بنگاه بزرگ اقتصادی شده است و در حال حاضر این صندوق، بانک، بیمه و شرکت های سرمایه گذاری دارد.

جهانگیری با تاکید بر اینکه صندوق ذخیره فرهنگیان باید با فکر اقتصادی سازمان یافته و دقیق مدیریت شود گفت: از نظر نظام مدیریتی باید در صندوق ذخیره فرهنگیان تجدید نظر شود.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به برنامه دولت در راستای جلوگیری از فسادی سیستمی گفت: فساد مثل موریانه در همه سطوح کشور ورود پیدا کرده است و فرقی ندارد که مربوط به این دولت یا دولت گذشته بوده باشد و هر کس با هر سلیقه دچار فساد شود باید با او برخورد کنیم و متاسفانه از آسیب های کشور ما این است که در مقابله با فساد ملاحظاتی صورت می گیرد، در حالی که باید مبارزه با فساد به یک عزم عمومی تبدیل شود و با هر کس که مرتکب فساد شد برخورد شود.

وی رئیس جمهور با اشاره به اینکه گاهی عده ای موضوعی را بزرگ می کنند که بگویند دولت نمی خواهد با فساد مبارزه کند و این آدرس غلط دادن است افزود: کسانی که تصورشان این است با این قبیل رفتارها با فساد مبارزه می کنند باید بدانند که این رفتارها خیانت در راه مبارزه با فساد است. البته ما نیز معتقدیم اگر فسادی بزرگ باشد باید به همان اندازه گفته شود. مثلا در مورد اینکه 2.7 میلیارد دلار از پول نفت به فردی با نام بابک زنجانی داده شد و این پول بازگردانده نشده است پیگیری های لازم انجام می شود.

جهانگیری با اشاره به اینکه امروز معوقات بانکی در نظام بانکی جمهوری اسلامی بالغ بر 100 هزار میلیارد تومان است تصریح کرد: این معوقات شامل دو گروه می شوند که اکثریت آنها فعالان سیاسی هستند که به دلیل شرایط اقتصادی کشور نتوانسته اند بدهی خود را پرداخت کنند و ما آنها را مفسد نمی دانیم بلکه به دنبال کمک به آنها برای عبور از این مرحله هستیم. اما عده ای هستند که وقتی پول را گرفته اند وثیقه خوب نگذاشته و با زد و بند اقدام کرده اند و می دانستند که نمی خواهند آن را بازگردانند.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه یک لیست 575 نفری از افرادی که از پرداخت معوقات خود سر باز زده اند در اختیار رئیس قوه قضائیه گذاشته ایم گفت: در ستاد مبارزه با مفاسد نیز موضوع مطالبات معوق را پیگیری کرده و با همکاری قوه قضائیه برخوردهای لازم صورت می گیرد و تعدادی نیز دستگیر شدند.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه در بنگاه های زیر مجموعه صندوق ذخیره فرهنگیان نیز تخلفاتی صورت گرفته که از جمله به بانک سرمایه مربوط می شود تصریح کرد: صندوق ذخیره فرهنگیان 46 درصد از بانک سرمایه را در اختیار دارد و در این صندوق نیز هر دو گروه معوقات اتفاق افتاده و مبلغ معوقات آن حدود 8 هزار میلیارد تومان است.

معاون اول رئیس جمهور افزود: به فرهنگیان اطمینان می دهیم که موضوع معوقات صندوق ذخیره فرهنگیان را پیگیری خواهیم کرد و تردید نداشته باشند که دولت و قوه قضائیه ضعیف نیست و اراده قوی برای باز پس گرفتن این معوقات دارد.

جهانگیری خاطر نشان کرد: دولت، آموزش و پرورش و قوه قضائیه حفاظت و کنترل لازم را انجام خواهند داد تا پولی از فرهنگیان کشورمان ضایع نشود و همه حقوق فرهنگیان در صندوق ذخیره محفوظ بماند.

وی در پایان با تشکر از همکاری نمایندگان مجلس در اعتماد به سه وزیر پیشنهادی دولت گفت: امیدواریم دوستان ما در دولت قدر اعتماد مجلس را بدانند و در حوزه وظایف خود خدمت رسانی لازم را انجام دهند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: 17آبان1395، کدخبر: 5850589: www.yjc.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۹
0
0
لیست اون هایی که به اصطلاح رئیس جمهور وام گرفتن رو به افکار عمومی اعلام کنید لطفا
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین