پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۵۴۸
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۶
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اعلام اینکه ایران هیچ گونه محدویتی برای بازگشت لاینرها به آب‌های کشور ایجاد نمی‌کند، گفت: خط کشتیرانی مرسک هم مانند بقیه لاینرها به دلایل مسائل تجاری تصمیم به بازگشت به ایران گرفته است.

شعارسال: به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ،محمد سعید نژاد، گفت: پس از برجام شاهد بازگشت بدون قید و شرط و محدودیت لاینرهای بزرگ به ایران هستیم و این روند همچنان ادامه دارد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه پیش از تحریم‌ها ۲۷ لاینر بین‌المللی در آب‌های ایران فعالیت می‌کردند که با شتاب گرفتن محدودیت‌های اقتصادی بسیاری از آنها رفتن را به ماندن ترجیح دادند، گفت: همه خطوط بزرگ کشتیرانی درحال بازگشت به ایران هستند و درحال حاضر۱۷ لاینر بزرگ بدون هیچ محدودیت و شرطی وارد ایران شده‌اند و بدون هیچ مشکلی تخلیه و بارگیری می‌کنند.

وی به بازگشت خط کشتیرانی مرسک اشاره کرد و دراین‌باره گفت: مرسک هم مثل باقی لاینرها به زودی به ایران می‌آید و به دلیل تجاری تصمیم گرفته است به کشورمان بازگردد.

به گفته‌ سعیدنژاد تصمیم‌گیری مرسک برای بازگشت به ایران تجاری است و مسائل سیاسی نقش و اهمیتی در تصمیم‌گیری بزرگترین شرکت حمل و نقل دریایی جهان ندارد.

وی توضیح داد: مرسک حتما نتوانسته بود بازار مناسبی در ایران پیدا کند و بار مناسبی برای انتقال به ایران بیاید. طبیعتا در صورت پیدا کردن این بازار مجددا سرویس‌های خود را به سمت ایران برقرار می‌کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه ایران هیچ گونه محدویتی برای بازگشت لاینرها به آب‌های کشور نمی‌گذارد از دو طرفه بودن این رابطه خبر داد و گفت: نه آن‌ها برای ما و نه ما برای آنها هیچ محدودیتی ایجاد نکرده ایم. لاینرهای بزرگ آزادانه و در شرایط رقابتی و با استفاده از جذب بازار مناسب می‌توانند تصمیم بگیرند و وارد ایران شوند.

سعیدنژاد در خصوص اهمیت بازگشت لاینرها به بندر شهید رجایی، گفت: مهم‌ترین مزیت این اتفاق آن است که وقتی خطوط بزرگ کشتیرانی به سمت ایران می‌آیند وارد رقابت تنگاتنگ بازار می‌شوند و در این صورت باید شروط و رضایت بیشتر مشتری را که در واقع صاحبان کالاهای ایرانی هستند، جلب کنند. این شرایط باعث می‌شود در یک بازار رقابتی هم کیفیت عملیات بالا برود و هم قیمت و هزینه‌ها برای کشور پایین بیاید و درمجموع این بازار رقابتی و شرایط متنوعی که مشتری با آن مواجه است باعث بهبود شرایط کسب‌وکار در داخل کشورخواهد شد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار: 16آبان1395، کدخبر: 426217: www.ilna.ir


اخبار مرتبط
برگزیده ها
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین