پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۶۵۷۹
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۱
محمدی از ورود محموله بعدی داروی قارچ سیاه تا هفته آینده در کشور خبر داد و گفت که ۳۰ مورد ابتلا تاکنون به بیماری قارچ سیاه در تهران و مازندران شناسایی شده اند.

شعار سال:حیدر محمدی مدیر کل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو در برنامه زنده تلویزیونی اظهار کرد: میزان مصرف داروی درمانی قارچ سیاه ماهیانه حدود ۹ هزار عدد بوده و متاسفانه با شیوع این بیماری مصرف داروی آن افزایش پیدا کرده به نحوی که ما برخلاف توزیع ۴۴ هزار عدد از این دارو که برای ۲ ماه در نظر گرفته شده بود؛ در دو هفته اخیر به صفر رسیده است.
 
او در ادامه افزود: بلافاصله بعد از این موضوع از شرکت وارد کننده این دارو درخواست کردیم که برای تامین این دارو در اسرع وقت اقدام کنند. این تامین دارو مقداری زمان می‌برد، ولی تا روز شنبه ۲۲ هزار عدد از این دارو توزیع می‌شود. همچنین در هفته آینده محموله بعدی این دارو برای توزیع وارد کشور می‌شود. در واقع از شنبه که این دارو توزیع می‌شود مشکلی نخواهیم داشت و طبق عقیده متخصصان عفونی مصرف دارو‌های سرکوب کننده سیستم ایمنی باعث افزایش این بیماری می‌شود.

محمدی بیان کرد: در واقع ما پیش بینی چنین بیماری را نداشتیم، اما از شنبه این دارو به زودی تامین می‌شود و در اختیار مردم قرار می‌گیرد.
 
محمدی در پایان گفت: تا زمان وارد کردن دارو به کشور، بخشنامه‌ای به همه دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ کردیم تا از جایگزین این دارو که در بازار موجود است استفاده کنند. اساتید و متخصصین محترم بعد از دریافت دارو؛ آن را مجدد جایگزین کنند و ۳۰ نفر به قارچ سیاه در تهران و مازندران تا کنون شناسایی شده اند.
 
گفتنی است؛ صالحی متخصص بیماری‌های عفونی بیمارستان امام خمینی (ره) تهران از بستری شدن ۱۰ مبتلا به بیماری قارچ سیاه و همچنین سرپرست معاون بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران هم از شناسایی ۲۰ فرد مبتلا به قارچ سیاه خبر داد و گفت: کمبود و نبود داروی درمانی این بیماری، نگرانی‌ها را چند برابر کرده است.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازپایگاه خبری تحلیلی پارسینه  ، تاریخ انتشار: 3 شهریور1400، کدخبر: ، www.parsine.com،725981

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین