پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۳۵۷۲۴
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۷
رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران با انتقاد از موانع بیمه‌ای سازمان تامین‌اجتماعی برای فعالان اقتصادی گفت: رتبه ایران در فضای کسب و کار، از ۱۱۸ به ۱۲۰ کاهش یافته است.

شعار سال:

مسعود خوانساری در جلسه هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران با بیان اینکه فعالان بخش‌خصوصی نسبت به مواردی از جمله بیمه، خرید و فروش، بازرسی کالاها و همچنین ترکیب اعضای هیات‌های حل اختلاف انتقاد دارند، گفت: تاکنون آنها بارها مباحث خود را در این خصوص مطرح کرده‌اند؛ اما این موانع هنوز برطرف نشده است.

وی با اعلام اینکه انتظار داریم قانون رعایت شود، اظهار داشت: همه مسئولان قبول دارند این موارد باید اصلاح شود؛ اما متاسفانه اقدام عملی انجام نمی‌گیرد.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران ادامه داد: صادرات غیرنفتی در ۷ ماهه نخست امسال، نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴.۳ درصد افزایش داشته و به رقم ۲۴.۶ میلیارد دلار رسیده است.

وی به کاهش یک درصدی واردات در این مدت اشاره کرد و افزود: رقم واردات در ۷ ماهه امسال، به ۲۴ میلیارد دلار کاهش پیدا کرد.

خوانساری با بیان اینکه بر اساس گزارش بانک جهانی رتبه فضای کسب و کار ایران از ۱۱۸ به ۱۲۰ تنزل پیدا کرده است، گفت: با توجه به اینکه ایران جزو ۲۰ اقتصاد نخست دنیا است، این رتبه‌ها در فضای کسب و کار ما مناسب نیست.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران با بیان اینکه رتبه ایران در شاخص تجارت فرامرزی از بین ۱۹۰ کشور، ۱۷۰ است، گفت: اکنون زمان انطباق اسناد صادراتی در ایران به عنوان یک شاخص قابل توجه در حوزه صادرات، ۱۰۱ ساعت است در حالی که در ۱۸ کشور، این زمان صفر و در ۲۵ کشور یک ساعت است.

وی همچنین به رای اعتماد پارلمان به وزرای جدید کابینه اشاره و خاطرنشان کرد: این موضوع نشان از همراهی مجلس با دولت داشته و امید می‌رود کابینه هم از این همراهی، برای بهبود فضای کسب و کار استفاده کند.

خوانساری در ادامه بدهی دولت به بخش خصوصی را زخم کهنه‌ای دانست و گفت: لازم است دولت در بودجه سال آینده، پرداخت این بدهی را در دستور کار قرار دهد. در عین حال خواسته فعالان اقتصادی این است که بودجه سال آینده واقعی نوشته شود؛ چراکه هرسال تا ٥٠ درصد از بودجه عمرانی، صرف هزینه‌های جاری می‌شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 18 آبان 1395 ، کدخبر: 3818370 : www.irmehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین