پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۳۵۷۷۵۰
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۰
رئیس اتحادیه سمساران و امانت‌فروشان تهران گفت: به دلیل گرانی لوازم خانگی مردم برای خرید اثاثیه دست دوم تمایل بیشتری دارند؛ علاوه بر این تاکنون فعالیت بعضی از اپلیکیشین‌های فضای مجازی باعث ریزش چشمگیراعضای صنف سمساران شده است.
شعارسال: داود عبداللهی فرد، رئیس اتحادیه سمساران و امانت فروشان تهران به وضعیت شغلی سمساران و تمایل مردم برای خرید اثاثیه دست دوم اشاره کرد و گفت: در حال حاضر به دلیل افزایش قیمت لوازم خانگی ایرانی و خارجی، تمایل مردم برای خرید این گونه محصولات از سمساری‌ها افزایش یافته و تقریبا می‌توان گفت ۶۰ تا ۷۰ در صد مردم متمایل به این موضوع شده اند.
رئیس اتحادیه سمساران و امانت فروشان تهران افزود: دراین مدت، اثاثیه دست دوم هم به دنبال گرانی لوازم خانگی نو دستخوش تغییراتی شده و اینگونه نیست که فکر کنیم اقشار ضعیف جامعه می‌توانند، لوازم خانگی دست دوم را ارزان تهیه کنند.
وی ادامه داد: یقینا افرادی که می‌خواهند کالا‌های دست دوم خود را به سمساران بفروشند در ابتدا آن کالا را با قیمت نو آن محاسبه کرده و پس از آن اقدام به فروش محصول خود می‌کنند؛ اکنون دیگر مانند گذشته نیست که جنس دست دوم به راحتی از خانه مردم خارج شود.


سمساران درمقابل در‌های بسته قرار دارند

عبداللهی فرد در ادامه به آسیب‌های وارد شده بر این صنف به دلیل شیوع کرونا اشاره و در تشریح این موضوع گفت: با شیوع کرونا و اعمال محدودیت ها، صنف سمساران نیز متحمل آسیب‌های جدی شد چرا که با شیوع این ویروس، خانواده‌ها به دلیل ترس از ابتلا به کرونا بندرت اجازه ورود افراد غریبه به خانه خود را می‌دهند.
رئیس اتحادیه سمساران و امانت فروشان متذکر شد: صنف سمساران جزو دست دوم مشاغل است و به تبع با اعلام محدودیت‌ها و تعطیلی برخی از اصناف، امانت فروششان هم مجبورند از قانون پیروی کنند؛ با این حال صنف سمساران هم به مانند دیگر اصناف کشور پس از شیوع کرونا آسیب‌هایی جدی دیدند، اما تاکنون شاهد ورشکستگی حاصل کرونا در صنف امانت فروشان نبوده ایم.


ریزش دیوار فضای مجازی بر سر امانت فروشان

عبداللهی فرد در ادامه به ریزش و خروج فعالان صنف سمساری اشاره کرد و گفت: اکنون دلیل اصلی ریزش اعضای صنف ما کرونا نبوده بلکه خروج عمده همکاران ما به خاطر فعالیت اپلیکیشین‌هایی است که محور فعالیت شان در راستای خرید و فروش اجناس دسته دوم تعریف شده است.
رئیس اتحادیه سمساران و امانت فروشان تهران تشریح کرد: تاکنون طبق آخرین بررسی‌ها بین ۲۰ تا ۳۰ درصد اعضای صنف سمساران ریزش کرده و در حال حاضر خروجی اعضای صنف ما نسبت به ورود‌ها افزایش قابل توجهی داشته است.
وی در آخر تاکید کرد: در گذشته با مراجعت امانت فروشان‌ها به خانه مردم، داد و ستد‌ها به صورت حضوری انجام میشد، اما امروز به دلیل شیوع کرونا بسیاری از همکاران ما مجبورند از طریق اپلیکیشن‌های مذکور به فعالیت بپردازند و این مسئله دست اعضای صنف ما را نسبت بسیاری از مسائل کوتاه کرده است.


شعارسال، بااندکی تلخیص و اضافات برگرفته از اتاق اصناف ایران، تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۴۰۰، کدخبر: ۹۳۰۲۹، otaghasnaftehran.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین