پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۰۵۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۸
آبادان امروز آن جایگاه شایسته گذشته خود را نداشته و آن‌طور که باید به آن رسیدگی نمی‌شود و عدم مدیریت صحیح شهری سبب شده از مشکلاتی رنج ببرد که جزء ابتدایی‌ترین امکانات شهری است.
شعارسال: شهری که زمانی در پیشرفت و اقتصاد حرف‌های زیادی برای گفتن داشت و بردن نام آن بهترین امکانات و بیشترین پیشرفت در حوزه شهری را در ذهن‌ها تداعی می‌کرد امروز می‌تواند در سایه نظام جمهوری اسلامی بیش از پیش بدرخشد.

اما این درخشش نیازمند یک مدیریت شهری خوب و استفاده از فرصت‌ها و ظرفیت‌هاست. نامیدن امسال به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نیز تأکیدی بر همین موضوع است.

مردم آبادان همانند گذشته خواستار تحقق یافتن شعار سال و عملی شدن آن توسط مسئولان شهری هستند چراکه اقتصاد مقاومتی رمز موفقیت و عدم پرداختن به آن محکوم‌به شکست است.

اما آبادان امروز آن جایگاه شایسته خود را نداشته و آن‌طور که باید به آن رسیدگی نشده است و از مشکلاتی رنج می‌برد که جزء ابتدایی‌ترین امکانات شهری است.

عبدالحسین مکوندی در همین باره در گفت‌وگو با تسنیم بابیان اینکه مردم آبادان مستحق بهترین‌ها هستند، اظهار داشت: فضای سبز و پارک یکی از ملزومات یک شهر است.

وی استفاده از پارک و فضای سبز را حق مردم آبادان خواند و بیان کرد: فضای سبز یک شهر به‌نوعی روح آن شهر است و وقتی نباشد یا نتوان از آن استفاده کرد شهر بی‌روح می‌شود.

وی افزود: مشکل پارک‌ها و فضای سبز آبادان همچنان تیتر گلایه‌های مردم است چراکه نگه‌داری لازم از این فضا صورت نگرفته و شاهد خشک شدن بسیاری از فضاهای سبز در پارک‌ها هستیم.

* پارک‌ها به بازار تبدیل نشوند

نائب رئیس شورای شهرآبادان گفت: کیوسک‌های پارک‌ها نیز بسیار زیاد بوده و روزبه‌روز در حال افزایش است و نگرانیم که روزی شاهد تبدیل‌شدن فضای سبز پارک‌ها به بازار باشیم.

مکوندی عنوان کرد: ما نمی‌گوییم که هیچ کیوسکی در پارک‌ها موجود نباشد اما نباید زیاده‌روی کرد و آن‌قدر کیوسک گذاشت که فضای پارک‌ها اشغال شود.

این عضو شورای شهر آبادان اعلام کرد: در پارک‌های آبادان به هر طرف سر می‌چرخانیم کیوسک می‌بینیم و تبدیل به محلی برای عرضه ساندویچ و قلیان شده اند.

وی بابیان اینکه این تعداد کیوسک در هیچ جای کشور دیده نمی‌شود، اظهار کرد: نیمی از فضای پارک‌های ما توسط کیوسک‌ها اشغال‌شده است.

نائب رئیس شورای شهرآبادان گفت: این موضوع سبب ناامن‌تر شدن فضای پارک‌ها می‌شود و فضای سبز شهر را تبدیل به محل تجمع معتادها و اراذل می‌کند.

مکوندی بابیان اینکه احساس می‌کنیم واگذاری این کیوسک‌ها با رابطه انجام می‌شود، اعلام کرد: از شهردار آبادان می‌خواهیم که به این موضوع رسیدگی کند.

* نادیده‌گیری مصوبات در شهرداری

نائب رئیس شورای شهرآبادان با اشاره به اینکه مصوبات شورای شهر توسط شهردار آبادان نادیده گرفته می‌شود، عنوان کرد: یا شهردار در اجرای این مصوبات بی‌انگیزه است یا می‌خواهد شورای شهر را مقصر جلوه دهد.

وی با اشاره به اینکه موضوعاتی که در شورا مصوب و به شهرداری ارسال می‌شود در حد مصوبه باقی‌مانده و جنبه عملی پیدا نمی‌کند، اعلام کرد: شاهد عقیم ماندن بسیاری از مصوبات ارسال‌شده شورا به شهرداری آبادان هستیم.

مکوندی با اشاره به مصوبات شورای نام‌گذاری شورای شهر، خاطرنشان کرد: بسیاری از این مصوبات نیز به شهرداری ارسال‌شده اما به آن‌ها عمل نشده است.

این عضو شورای شهرآبادان تصریح کرد: دلیلی ندارد شهرداری برای نام‌گذاری یک خیابان که نام آن مصوب این شورا بوده تابلو نداشته باشد.

* نائب رئیس شورا ورود کند

عبدالرضا قاسمی نیز در گفت‌وگو با تسنیم عنوان کرد: بحث تعداد بالای کیوسک‌ها موضوعی است که بارها مطرح کردیم اما راه به‌جایی نبرده است و از نائب رئیس شورای شهرآبادان تقاضا داریم تا به این موضوع ورود جدی کند. چرا که این مشکل باید حل شود.

قاسمی با تائید این موضوع که تعداد کیوسک‌های فروش در پارک‌ها از حد نیاز بیشتر است عنوان کرد: ما در شورا مخالف این تعداد کیوسک هستیم و تقاضا داریم پیگیری نائب رئیس شورای شهرآبادان تا حصول نتیجه ادامه پیدا کند.

این عضو شورای شهرآبادان با اشاره به غیرقانونی بودن برخی از این کیوسک‌ها، تصریح کرد: نباید هیچ کیوسک غیرقانونی در پارک‌های شهر وجود داشته باشد.

عضو کمیسیون حمل‌ونقل شورای شهرآبادان گفت: همچنبن بازار خرما و دیگر بازارهایی که پیش‌تر شهردار وعده آن‌ها را داده بود نیز ایجاد نشده است و شهردار باید پاسخگوی این موضوع باشد.

خلیل جنامی نیز در گفت‌وگو با تسنیم اظهار کرد: جمع‌آوری دست‌فروشان واقع در مرکز شهر استمرار مناسبی ندارد و در ساعاتی این دست‌فروشان دوباره به خیابان بازمی‌گردند.

عضو کمیسیون حقوقی شورای شهرآبادان افزود: دست‌فروشانی که جمع‌آوری می‌شوند پس از گذشت یک ساعت به خیابان بازگشته و سبب تنگ شدن خیابان و ایجاد مشکلات ترافیکی می‌شوند.

جنامی بیان کرد: از شهردار آبادان تقاضا داریم تا مشکل را نه به‌صورت موقتی بلکه به‌طور کامل حل کند تا خیابان‌های اصلی شهر به‌واسطه حضور دست‌فروشان مسدود نشود.

* عدم هماهنگی شهرداری مرکزی با مناطق

وی با اشاره به هماهنگ نبودن روابط عمومی شهرداری مرکزی با شهرداری‌های مناطق، اظهار کرد: این عدم هماهنگی سبب بروز مشکلاتی در جشن‌های نیمه شعبان شد به‌طوری‌که به مردم حتی آب آشامیدنی هم داده نشد.

این عضو شورای شهر، شهرداری مرکزی و منطق را موظف به هماهنگ بودن دانست و بیان کرد: متأسفانه بین شهرداری مناطق و مرکزی هیچ هماهنگی وجود ندارد و این عدم هماهنگی تأثیر منفی بر عملکرد آن‌ها می‌گذارد.

حمید حنظل عیدانی نیز در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار داشت: ما از گذشته انتقاداتی را مطرح کردیم و انتقاد امروز ما برای اولین بار نیست. وقتی به‌عنوان ناظر مشکلاتی را دیده و مطرح می‌کنیم به بعضی‌ها برمی‌خورد که ما چرا چنین نگاهی داریم.

وی نگاه مردم را تیزبینانه و دقیق توصیف کرد و گفت: وقتی در یک میدان 4 تا نخل تزئین و روشن سازی می‌شود و می‌گویند 20 میلیون تومان هزینه آن شده است مردم این سؤال را مطرح می‌کنند که هزینه‌ها به شکل مدیریت می‌شود.

ناصر کعبی نیز در گفت‌وگو با تسنیم با ضعیف قلمداد کردن عملکرد سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری آبادان، اعلام کرد: در مکان‌هایی مانند پارک دبستان فروشنده‌ها فضای زیادی را غیرقانونی تصرف کرده اند و آرامش پارک ها به‌هم‌ریخت است.

وی افزود: این موضوع را بارها به مدیر سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اطلاع دادیم اما هیچ‌گونه رسیدگی صورت نگرفت.

* عدالت در پرداختی‌ها رعایت نمی‌شود

کعبی با انتقاد از پرداختی های شهرداری به پیمانکاران، بیان کرد: یک پیمانکار تهدید می‌کند و یکجا 400 میلیون تومان پول می‌گیرد درحالی‌که تعداد زیادی از پیمانکاران پروژه‌های شهری هیچ پولی دریافت نمی‌کنند.

عضو کمیسیون حمل‌ونقل شورای شهرآبادان عنوان کرد: شهردار باید پاسخگوی این نوع از عملکرد خود باشد و در مبلغ پرداختی به پیمانکاران عدالت رعایت شود.

وی با اشاره به اینکه شهرداری از فضای پارک‌ها استفاده درست نمی‌کند، اعلام کرد: پارک بازسازی که در مرکز شهر قرا دارد بلااستفاده رهاشده است و کسی اهمیتی به آن نمی‌دهد.

کعبی گفت: فقط در ایام نوروز استفاده محدودی از آن می‌شود و پس‌ازآن به حال خور رهاشده و بقیه روزهای سال در حال خاک خوردن است و این روند سه سال است که ادامه دارد.

یک از خواسته‌های مردم پیشرفت در حوزه خدمات شهری و استفاده از ظرفیت‌ها در این حوزه است که این کار بر عهده شهرداری‌ها است مردم آبادان نیز از این قاعده مستثنی نبوده و خواستار رسیدگی به فضای سبز به‌عنوان یکی از المان‌های شهری و استفاده بهینه از این امکان هستند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: چهارشنبه 5 خرداد 1395، کدخبر: 1083398 ، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Norway
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
0
0
این ضعفی است که در همه سیستم های شهری ما وجود دارد ، از ابتدای انقلاب در بحث های مدیریتی مشکل داشته ایم
ا.ح75
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۶
0
0
انگار نه انگار که اینا نسبت به مردم وظایفی دارن
ن.ف83
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
0
0
ابادان همه جوره داره از هم میپاشه و هیچ راهی برای برونرفت از این مشکلات هم براش پیدا نمیکنن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین