پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۳۸۳۵
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۸
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرج گفت: یکی از تصفیه‌خانه‌های پساب در کرج تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

شعارسال: جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در استانداری البرز برگزار شد.

این جلسه به موضوع کم آبی و بحران آب و چگونگی تامین نیاز استان در بخش‌های مختلف آب شرب، کشاورزی و صنعتی اختصاص داشت.

در بخشی از این نشست محمدرضا زین‌العابدینی طی سخنانی اظهار داشت: با توجه به گزارش دستگاه‌های مرتبط در خصوص کاهش بارش‌ها و کاهش شدید ذخایر ارزشمند آب در استان البرز، شهرداری کرج و مدیریت شهری در خصوص نحوه آبیاری فضاهای سبز، پارک‌ها و بوستان‌ها طرح‌های جدیدی را در دستور کار قرار داده است.

وی افزود: این طرح‌ها بیشتر بر پایه آبیاری نوین است و تلاش داریم که با استفاده از شیوه‌های فوق، هر‌چه کمتر از آب شرب برای آبیاری این بخش استفاده کنیم.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرج تصریح کرد: کاشت گیاهانی که به آب کمتر نیاز داشته و عدم استفاده از کاشت گیاهان آب‌دوست مانند چمن از جمله دیگر برنامه‌های مدیریت شهری در کرج است.

زین‌العابدینی گفت: همچنین طرح‌هایی در دستور کار داریم که بر اساس آنها، آب مورد نیاز از طریق تصفیه پساب حاصل می‌شود و برای این منظور احداث 6 تصفیه‌خانه با جدیت پیگیری می‌شود.

وی بیان داشت: یکی از این تصفیه‌خانه‌های پساب تا پایان سال‌جاری به بهره‌برداری رسیده و در مدار قرار می‌گیرد و پنج تصفیه‌خانه دیگر نیز در صورت تخصیص اعتبارات تا پایان سال 96 وارد مدار می‌شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرج افزود: برای اجرای طرح‌های فوق با کارشناسان و شرکت‌هایی که کارنامه قابل قبولی دارند، توافقات طبق قانون حاصل شده و حتی جانمایی برای احداث تصفیه‌خانه‌ها نیز انجام گردیده است.

زین‌العابدینی گفت: برای زیباسازی شهرستان کرج نیز که در گذشته باغشهری زیبا بوده، از درختچه‌هایی که کمتر به آبیاری نیاز دارند، استفاده شده است.

وی در پایان اظهار داشت: برای اینکه بتوانیم طرح‌های پیش‌بینی شده را به‌طور کامل اجرا کنیم، باید دیگر دستگاه‌ها با مدیریت شهری همکاری و تعامل لازم را داشته باشند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 4دی1395، کدخبر: 13951004001475: www.farsnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین