پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۰۶۷۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۸
صادقی فر از فعال شدن گیت‌های بیماریابی در ورودی مرز مهران برای بازگشت زوار خبر داد.
شعار سال: اربعین نزدیک است و دل‌های بی قرار گویا برای پرواز به سوی کربلا عجله دارند. در روز‌های اخیر مرز مهران به رسم هر ساله قرارگاهی برای زائران شده برای تردد، اما بااین تفاوت که مرز مهران بسته است.

هزار و ۲۰۰ دستگاه اتوبوس برای بازگشت زائران در مهران نیاز است

احمد کرمی، معاون عمرانی استاندار ایلام در ستاد اربعین در شهرستان مرزی مهران گفت: از مجموع ۶۰ هزار زائری که برای زیارت اربعین به عتبات عالیات مشرف شده اند ۴۰ هزار نفر بلیط یک طرفه هوایی گرفته و بصورت زمینی از مرز وارد کشور خواهند شد.

او با ذکر اینکه پیش بینی می‌شود ۷۰ تا ۸۰ درصد زائران از مرز مهران وارد کشور شوند، ادامه داد: برای جابجایی و برگشت آن‌ها به شهر‌های مبدا به یک هزار و ۲۰۰ دستگاه اتوبوس نیاز است که باید تامین شود.

معاون استاندار ایلام تاکید کرد: ۱۵ موکب خدمت رسانی در مجموع در مرز مهران برای زائران مهیا شده که پیش بینی می‌شود روزانه به ۱۰ هزار نفر خدمت رسانی کنند.

عودت ۸۰۰ دستگاه خودرو به مبدا از مرز مهران

سردار دلاور القاصی‌مهر، فرمانده انتظامی ایلام از مستقر شدن ۸ ایستگاه کنترلی ثابت و سیار در محور‌های مواصلاتی استان خبر داد و گفت: نیروی انتظامی در استان ایلام با تشدید کنترل و استقرار تیم‌های پلیس‌راه و انتظامی در محور‌های مواصلاتی منتهی به مرز مهران از حرکت خودرو‌های غیر بومی و زائران به سمت پایانه مرزی جلوگیری می‌کند.

او افزود: پلیس افرادی را که بخواهند بصورت ناآگاهانه به سوی مرز مهران حرکت کنند بلافاصله به سمت استان‌های محل سکونت خود باز می‌گرداند و کلیه این اقدامات در راستای سلامت مردم است.

سردار القاصی مهر گفت: تاکنون بیش ۸۰۰ خودرو به استان‌های محل سکونت خود عودت داده شده‌اند.

اجازه خروج زائران از مرز مهران به هیچ عنوان داده نمی‌شود

نورالله دلخواه، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام با تاکید بر ممنوعیت تردد زائران در زمان رفت از مرز مهران، اظهار داشت: تعدادی از زائران اربعین حسینی که برای سفر به عراق به مرز مهران مراجعه کرده‌اند، اجازه خروج ندارند.

او بیان کرد: بنا به گفته مسوولان مربوطه، مرز بین‌المللی مهران تنها در زمان بازگشت پذیرای زائران خواهد بود و به هیچ عنوان نمی‌توانند خارج شوند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام یادآور شد: از عاشقان حسینی خواهشمندیم به این مرز مراجعه نکنند، زیرا امکان تردد وجود ندارد.

دلخواه تاکید کرد: تعدادی از زائران اربعین حسینی در چند روز گذشته به مرز مهران مراجعه کرده و اصرار بر رفتن به کشور عراق داشتند، اما با مشاهده شرایط و نبود امکان تردد به کشور عراق به تدریج درحال بازگشت به محل سکونت خود هستند.

او اضافه کرد: مردم به شایعات فضای مجازی در خصوص اربعین توجه نکنند و اخبار موثق را از طریق رسانه ملی و خبرگزاری‌های رسمی دریافت کنند.
 
تعداد بازدید : 4
 
۴۱۰ نیروی هلال احمر در مهران به زائران اربعین خدمات رسانی می‌کنند

علی اکبری، مدیرعامل جمعیت هلال احمر ایلام گفت: این جمعیت بصورت شبانه روزی با استقرار تیم‌های مختلف امدادی در حال خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی در مهران و کشور عراق است و هم اکنون ۴۱۰ نفر از نیرو‌های این جمعیت در مرز مهران و آنسوی مرز مستقر هستند.

او افزود: علاوه بر استقرار تیم‌های امداد و نجات در مرز مهران با هماهنگی جمعیت هلال احمر کشور نیز خودرو‌های امدادی مختلف به کشور عراق اعزام و در حال خدمت رسانی به زائران هستند.

علی اکبری ادامه داد: هم اکنون ۱۲ پایگاه ثابت، سه پایگاه موقت، سه تیم واکنش سریع، ۲ تیم امدادی خواهران و چهار تیم امدادی برادران در مرز مهران مستقر و در مجموع ۳۰۰ امدادگر و ۱۱۰ نفر از کارکنان این جمعیت در حال امدادرسانی به زائران هستند.

مرز مهران همچنان برای تردد زوار بسته است + فیلم و تصاویر

مرز مهران همچنان برای تردد زوار به عراق بسته است و هیچ گونه ترددی در مرز صورت نمی‌گیرد.
 

گیت‌های بیماریابی در ورودی مرز مهران فعال شد


گیت‌های بیماریابی در ورودی مرز مهران فعال شد
جمیل صادقی فر، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام اظهار داشت: با توجه به بازگشت زائران اربعین از مرز مهران به کشور، گیت‌های بیماریابی در ورودی مرز فعال شده است.

او افزود: بر اساس نظام مراقبت، افرادی که وارد کشور می‌شوند غربالگری و آن دسته از افرادی که مشکوک باشند حتماً تست گرفته خواهد شد.

صادقی فر ادامه داد: به این شکل تلاش می‌شود که افراد بیماری که وارد کشور می‌شوند شناسایی و تحت کنترل باشند و از پخش بیشتر ویروس جلوگیری شود.

معاون دانشگاه علوم پزشکی ایلام عنوان کرد: در ورودی مرز برای بحث بیماریابی تمامی امکانات آماده شده است.

عودت بیش از ۴۰۰۰ نفر از مرز مهران /حضور ۸۰۰۰ نفر از سراسر کشور در مهران به امید باز شدن مرز

مجید کاکی سرپرست فرمانداری مهران گفت: مرز مهران کماکان بسته است و از مردم می‌خواهیم به استان ایلام و شهر مهران مراجعه نکنند.

او اظهار کرد: هم‌اکنون در شهر مهران حدود ۸۰۰۰ نفر از مشتاقان عتبات حضور دارند که انتظار دارند مرز باز شود، اما باز شدن مرز منوط به موافقت عراق است که هنوز محقق نشده است.

وی با بیان اینکه تا روز گذشته ۲۵۰۰ نفر از شهر مهران و ۱۵۰۰ نفر نیز در مرز عودت داده شده‌اند، از مردم خواست به استان ایلام و شهر مهران مراجعه نکنند.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار:  ۴ مهر ۱۴۰۰، کدخبر: ۷۹۰۷۳۶۰،  www.yjc.news
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
0
0
در این گیتهای بیماریابی برای تک تک افراد کنترل صورت میگیره؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین