پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۰۸۳۳
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۷
سازمان تامین اجتماعی نیرو‌های مسلح وظیفه حمایت از میلیون‌ها بازنشسته و بیمه گذار شاغل در نیرو‌های مسلح کشور را بر عهده دارد. در واقع تامین رفاه و حقوق چند میلیون بازنشسته که جان و جوانی خود را برای کشورشان گذاشته اند، بر عهده این نهاد است.

شعار سال: با توجه به این نکته که تمام اموال این سازمان، متعلق به بازنشستگان نیروهای مسلح و کادر و پرسنل بیمه گذار این نیروها است، این سازمان با نام اختصاری ساتا، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی نیروهای مسلح را تاسیس کرد.

این شرکت (شستان) وظیفه دارد تا در نهایت امانت داری، اموال بازنشستگان و بیمه گذاران را که غالباً حقوق چندان بالایی هم ندارند را در بهترین موقعیت ها سرمایه گذاری کند و سود آن را به میلیون ها عضو سازمان به صورت نقدی یا تسهیلات و خدمات، باز گرداند.

 خبری در خصوص یکی از زیرمجموعه‌های شستان دریافت کرد که به شکل غیر قابل باوری بهت آور است.

با توجه به حساسیت این سازمان و موضوع با اهمیت حیف و میل، هدر رفت منابع و سوء مدیریت آشکار، خبرنگار این رسانه تحقیق وسیعی در این خصوص انجام داد و با کمک کارکنان شریف و وطن دوست، یقین پیدا کردند که مبلغ قابل توجهی از اموال بازنشستگان و بیمه گذاران نیروهای مسلح از بین رفته است.

از بین رفتن این اموال در خوشبینانه ترین حالت ممکن در اثر سوء مدیریت شدید از بین رفته است.
 
مسئولین شرکت چگونه اموال بازنشستگان را نابود کردند؟
 
شرکت پتروشیمی بوشهر و شرکت مخازن سبز پتروشیمی عسلویه، دو واحد از 26 شرکت بزرگ زیرمجموعه شستان هستند.

شرکت پتروشیمی بوشهر مقادیر عظیمی از محصولات پروپان، بوتان و متانول تولیدی خود را جهت انبار کردن، در مخازن متعلق به شرکت مخازن سبز پتروشیمی عسلویه در اختیار این شرکت قرار داد، تا موقتاً انبار کنند.

در کمال ناباوری، مدیر شرکت مخازن سبز پتروشیمی عسلویه، پس از مدتی به مسئولین شرکت پتروشیمی بوشهر خبر دادند که تمام این مواد در مخازن شرکت از بین رفته است!

به گفته منابع داخلی شرکت مخازن سبز پتروشیمی عسلویه، با توجه به حجم عظیم مواد و ارزش بالای آن، مسئولین شرکت پتروشیمی بوشهر، باور نمی کردند که این محموله ها که در مخازن امن انبار شده بود، به این سادگی ها، از بین رفته باشد.

با وجود نامه نگاری های گسترده، مسئولین شرکت مخازن سبز عسلویه که مانند پتروشیمی بوشهر، متعلق به سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح است، حاضر به پاسخگویی اقناعی نبود و دلائل بسیار مشکوکی را برای از بین رفتن مواد بیان کرده است.
 
 سوء مدیریت یا ...
 
با توجه به ارزش بسیار بالای پروپان، اتانول و بوتان که به اصطلاح طبق ادعای مسئولین شرکت مخازن سبز عسلویه از بین رفته است، بسیار طبیعی است که هر ذهن ساختارمندی بلافاصله ظنین شود که تمام این کارها، یک صحنه سازی باشد!

با توجه به اینکه ارزش این محموله، بیش از 1 میلیون و 500 هزار دلار تخمین زده شده است، حتی اگر در اثر سوء مدیریت وحشتناک هم از بین رفته باشد، جرم آن کمتر از اختلاس نیست.

مسئولین شرکت مخازن سبز خیلی راحت، به مسئولین شرکت پتروشیمی، اعلام کرده اند که مبلغ خسارت را به صورت تهاتر پرداخت می کنند!!!

پرسش این است که آیا این اتفاق اولین بار است که رخ داده یا مسبوق به سابقه است؟

زیان سنگین وارد شده به میلیون ها بازنشسته و کادر شریف نیروهای مسلح که نجیبانه تورم و گرانی ها را تاب آورده اند، را چه کسی جبران می کند؟

چرا چنین مدیرانی باید احساس امنیت کنند و حقوق ها و پاداش بسیار بالا هم دریافت کنند؟

مجازات نشدن چنین مدیرانی چه تاثیری بر روحیه بازنشستگان و میلیون ها نفر پرسنل بیمه گذار نیروهای مسلح خواهد گذاشت.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری نفت ما  ، تاریخ انتشار:  5 مهر 1400، کدخبر: ،www.naftema.com،139679

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین