پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۱۲۵۷
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۶
نماینده، ولی فقیه در استان فارس بر تحول حوزه‌های علمیه متناسب با پس از انقلاب اسلامی و مسائل روز جامعه تاکید کرد.
شعار سال: حجت الاسلام والمسلمین لطف الله دژکام، پیش از ظهر امروز در نخستین اجلاسیه مسئولان مدارس علمیه استان فارس که در مجتمع شهید قدوسی برگزار شد، اظهار کرد: هنگامی حاکمیت شیعی را در نظر می‌گیرید، حوزه علمیه شیعه نیز باید نقش ویژه‌ای را ایفا کند. این نهاد اجتماعی شیعی در این زمان باید نسبت به دوره گذشته وظایف بیشتری را باید بر عهده بگیرد.

او با بیان اینکه تحولات عظیمی که در حوزه تشیع رخ داده از زمان علامه حلی تا مرحوم محقق کرکی شکل گرفته است، اظهار کرد: یکسری از تحولات حوزه به دلیل تحولات جریان‌های بیرون حوزه بوده است که باید مدنظر قرار گیرد.

امام جمعه شیراز با طرح این سوال که حوزه در جامعه اسلامی شیعه می‌خواهد چه نقشی ایفا کند؟ عنوان کرد: برنامه‌های حوزه باید متناسب با پاسخ این سؤال تنظیم شود و به تناسب نقشی که به حوزه می‌دهیم وظایف مشخص می‌شود.

او تصریح کرد: حوزه‌های علمیه را باید متناسب با پس از انقلاب اسلامی آماده کنیم، همچنین تصور همه به این سمت باشد که حوزه متناسب با مسائل روز جامعه متحول شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شفقنا، تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۲۳۴۵۳۲، fa.shafaqna.com
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین