پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 03
کد خبر: ۳۶۱۸۲۱
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۴
آیین معارفه و تکریم سید احمد معتمدی و سیدحسن قدسی پور بعد از ظهر امروز با حضور محمد علی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد.
شعار سال: معتمدی رییس سابق دانشگاه امیر کبیر در ابتدای این مراسم اظهار داشت: من به برنامه ریزی اعتقاد دارم، اما باید مدیران جوان‌تر هم کار کنند. زمان سریع میگذرد از این رو همیشه باید به گونه‌ای کار کنیم که گویی روز آخر است.

وی در ادامه فرآیند کاری خود گفت: سال ۹۳ ما یک بازنگری راهبردی انجام دادیم و دو هدف داشتیم یک اینکه تا سال ۱۴۰۰ در لیست ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان و دوم قرار گرفتن دانشگاه‌های نسل سوم باشیم. ما این اهداف را دنبال کردیم و راهبرد دانشگاه‌ها با اجزایی از جمله توسعه زیر ساخت‌ها، توسعه همکاری بین المللی، توسعه افزایش ثروت بین المللی، برندینگ و قطب سازی رشته‌های تخصصی، خود باوری و هویت بخشی و... در نظر گرفته شد.

معتمدی گفت: ما در این بازه زمانی تلاش کردیم اصلاحات ساختاری داشته باشیم، این بازنگری می‌تواند در زمینه اصلاح تشکیلات و پست‌های مدیریتی از جمله معاونت بین الملل، صنعتی، پردیس‌های تخصصی، تاسیس دفتر برنامه ریزی راهبری، استقرار نظام بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد و اصلاح تمام آیین نامه‌ها باشد.

رییس سابق دانشگاه امیرکبیر درباره برنامه‌های پژوهشی و فناوری گفت: افزایش اقدامات، کار آفرینی و مهارت افزایی از جمله اقدامات ما بوده است. ما رتبه چهارم و پنجم کیفت در میان دانشگاه‌های کشور را داشتیم که تلاش شد در این مدت مقالات کیفیت قابل توجهی داشته باشند. ما مقالاتی مشترک با اساتید خارج از کشور داشتیم که رشد بسیار خوبی داشت. همچنین مقالات Q۱ نیز افزایش پیدا کرد.

وی افزود: در رتبه بندی لایدن به رتبه ۲۶۸ رسیدیم، همچنین ما هفدمین دانشگاه دنیا در ارجاعات مقالات علمی هستیم. علاوه بر این توانستیم در رتبه بندی تایمز رتبه ۴۲ را اخذ کنیم. همچنین ما جهشی روی قرار داد‌های صنعتی داشتیم، زیرا هرچه تعداد قرار‌ها بیشتر باشد یعنی ما داریم نیاز صنعت را بیشتر پاسخ می‌دهیم. ما سال گذشته رتبه اول بین دانشگاه‌ها در زمینه قرارداد‌های صنعتی را بدست آوریم و ۸۳ میلیارد عقد قرار داد صنعتی داشتیم.

معتمدی گفت: ما در سال ۹۳ با ۱۴ شرکت دانش بنیان داشتیم، اما اکنون این تعداد به ۳۲۰ شرکت رسیده است و از این جهت هم رتبه یک را بدست آوردیم.

وی افزود: یکی از مباحث مهم ما موضوع مهارتی بود، تلاش شد دانشجو بعد از فارغ التحصیل شدن یک مهارت یاد گرفته باشد متاسفانه بعضا دانشجویانی داشتیم که بعد از دوسال تحصیل مهارتی یاد نگرفتند. ما همچنین یک مدرسه کسب و کار با کمک اتاق بازرگانی برای دانشجویان تاسیس کردیم.

معتمدی گفت: در مهر ماه ۱۴۰۰، تعداد ۱۴ رتبه زیر ۱۰۰ در منطقه یک داشتیم. همچنین شرایط جذب برای ۴۰۰ نفر دانشجوی خارجی فراهم شد. همچنین دانشگاه امیرکبیر سالانه ۸۳ میلیارد درآمد دارد.
 
تودیع و معارفه ریاست دانشگاه امیرکبیر و بیان عملکرد و برنامه‌های روسای قدیم و جدید
 
قدسی‌پور در این مراسم اظهار داشت: طبق فرمایشات رهبری دانشگاه صنعتی امیرکبیر مادر دانشگاه‌های صنعتی کشور است، بستر اصلی فناوری‌های نو ظهو از جمله نانو و بایو دانشگاه است. اگر بخواهیم روی فناوری‌هایی که زندگی مردم با آن گروه خورده باید روی فناوری‌های بالغ متمرکز شویم. دانشگاه امیر کبیر باید در این زمینه پیش قدم شود تا بتواند سهم عمده‌ای در این زمینه و رشد اقتصادی کشور داشته باشد.

وی افزود: ۴۷ طرح کلان ملی تصویب شد که تعداد از آن به دانشگاه امیرکبیر سپرده شده است. یکی از این طرح‌ها قطار تندروی سرعت بالای ۲۸۰ کیلومتر بر ساعت است که تکنولوژی آن به زودی جای هواپیما را خواهد گرفت.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۱۴۰۴۵۷، ۱۱۴۰۴۶۴، www.ilna.news
 
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین