پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۲۵۶۴
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۶
غریب‌آبادی سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان‌های بین المللی مستقر در وین خاطرنشان کرد: فایده عضویت در معاهده عدم اشاعه و اجرای کامل پادمان‌های آژانس چیست؟ چگونه می‌توان آژانس را به عنوان یک نهاد جدی، حرفه‌ای و بی‌طرف دید، در حالی که اجرای رژیم پادمانی خود را بطور برابر و عادلانه برای تمامی اعضایش دنبال نمی‌کند؟
شعار سال: سفیر ایران در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، با انتقاد از سکوت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نسبت به برنامه اتمی رژیم صهیونیستی تصریح کرد که رویکرد دوگانه این نهاد بین المللی به اعضای پیمان منع گسترش تسلیحات اتمی (ان‌پی‌تی) پیام منفی ارسال می‌کند.

کاظم غریب‌آبادی سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان‌های بین المللی مستقر در وین با انتشار پیامی توئیتری، از رویکرد دوگانه آژانس در قبال اعضای پیمان منع گسترش تسلیحات اتمی (ان‌پی‌تی) انتقاد کرده و نوشت: در این صورت، فایده عضویت در معاهده عدم اشاعه و اجرای کامل پادمان‌های آژانس چیست؟ چگونه می‌توان آژانس را به عنوان یک نهاد جدی، حرفه‌ای و بی‌طرف دید، در حالی که اجرای رژیم پادمانی خود را بطور برابر و عادلانه برای تمامی اعضایش دنبال نمی‌کند؟

وی تصریح کرد: سکوت و غفلت در برابر برنامه هسته‌ای اسراییل پیام منفی را به اعضای ان‌پی‌تی می‌فرستد مبنی بر این که «عضویت در این معاهده مساوی است با پذیرش قوی‌ترین راستی‌آزمایی و نظارت، در حالی که بیرون ماندن از آن به معنای رهایی از هرگونه تعهد و انتقاد و حتی دریافت پاداش است!».

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از جماران، تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۵۲۸۱۵۸، www.jamaran.news
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین