پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۳۲۰۷
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۵
دکتر عبدلی، یکی از محققین واکسن کوایران برکت از پذیرفته شدن مقاله فاز پیش بالینی این واکسن خبر داد. اقدامی بسیار مثبت، اما بشدت ناکافی! چرا که مهمترین بخش فاز‌های بالینی واکسن است که هیچ یافته‌ای در قالب مقاله منتشر نشده است.

شعار سال: دکتر عبدلی، یکی از محققین واکسن کوایران برکت از پذیرفته شدن مقاله فاز پیش بالینی این واکسن خبر داد. اقدامی بسیار مثبت اما بشدت ناکافی! چرا که مهمترین بخش فازهای بالینی واکسن است که هیچ یافته ای در قالب مقاله منتشر نشده است.

 فاز های یک، دو و سه بالینی این واکسن تمام شده و خبری از حتی سابمیت مقالات آن نیست. حتی یک خط جزئیات خبری از نتایج اثربخشی این واکسن در پیشگیری از ابتلا به عفونت، موارد شدید و فوت و بی خطری منتشر نشده است چه برسد به مقاله!

 تیم تحقیقاتی این واکسن را افرادی قوی تشکیل میدهند که انتظار میرود کمی شفاف تر و با سرعت بالاتر پیش روند‌. جامعه سلامت نمیدانند اگر بپرسند اثربخشی واکسن برکت چه میزان است، به مردم چه بگویند؟ کجا مرسوم است بجای چاپ و انتشار نتایج یک مقاله، باید برمبنای مصاحبه محقق که تعارض منافع دارد به مردم درباره اثربخشی یک واکسن بگوییم؟

 به امید انتشار سریع یافته های فاز بالینی واکسن برکت و تحقق دستور به زمین مانده مقام معظم رهبری در اینباره.
اقدامی مثبت، اما بشدت کند و ناکافی! / مقاله فاز پیش بالینی واکسن کوایران برکت پذیرفته شد

پایگاه تحلیلی- خبری شعار سال، برگرفته از کانال تلگرامی متخصصین بهداشت ایران

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین