پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۳۴۴۹
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۴
اگر روال صنعت تولید خودرو با این محدودیت ها‌ی وارداتی... ادامه یابد باید گفت که یک نسل به تمام معنی از حداقل حقوق قانونی خود برای استفاده از یک وسیله معمول در دنیا به نام خودرو محروم شد و خروجی کار چنان ذلت بار و توهین آمیز است که نه تنها الگویی برای دنیا نیست بلکه خروجی آنچه به عنوان تولیدات داخلی نه تنها که طبق وعده و وعید‌ها و بسازید تا درست شود و بمیرید تا روی پا بایستیم پیش نرفت بلکه خودرو‌های تولید داخل که بتوانند با وام و قرض و دشواری در اختیار ایرانیان قرار بگیرند در مقایسه با هزینه صورت گرفته مایه شرم ایران و ایرانی است و این صنعت و سیاست‌های اجرا شده در ان می‌تواند به عنوان "عبرت" برای تمام ملت‌ها و دولت‌های دنیا مورد درس و مطالعه قرار گیرد که تضاد منافع و ایجاد انحصار در اقتصاد چگونه می‌تواند عقب ماندگی و خسارت جانی و مالی و شرمساری را به بار آورد.

شعار سال:آیا آیت الله "عقب" نشست؟؟

کمتر از ۵ ماه از روزهای انتخابات گذشت، در آن روزها شفافیت و مبارزه با فساد و رانت و انحصار و رفاه و آسایش مردم و ... از شعارهای اصلی کاندیدهای ریاست جمهوری بود.

آیت الله رئیسی شاید اولین کاندیدای جدی انتخابات در طول ۴۳ سال بعد از انقلاب بود که مفاهیمی چون مبارزه با تعارض منافع را وارد ادبیات خود در مبارزات انتخاباتی کرد ، موضوعی که موجی از شعف و انتظار را برای برچیدن فساد تعارض منافع که بسیار خطرناک تر از همه اشکال فساد در اداره کشور است ایجاد کرد.

اکنون نزدیک ۳ ماه از روزهای تشکیل دولت گذشته است و می بینیم که واردات خودروهای خارجی که یکی از بدیهی ترین شیوه های ایجاد رقابت بین خودروسازان داخلی و خارجی و یکی از ارکان الگوی توسعه صنعت خودروسازی در دنیاست متوقف شده است درحالیکه نه در آلمان و نه در آمریکا و حتی در بیخ گوش خودمان ترکیه که به پیشرفت های شگرف در خودروسازی داخلی رسیده است چنین قوانین سفت و سخت و چنین محدودیت های عجیبی در استفاده از خودروهای خارجی نیست.

متولدین سال ۷۰ اکنون ۳۰ سال از عمرشان می گذرد و چیزی جز ارابه های مرگ و آتش زا و نا ایمن و از رده خارج و عقب مانده و فرسوده و پر اشکال تولیدات داخلی نمی بینند و فقط صدای برخی از نمایندگان بلند می‌شود که این صنعت چه رانتی دارد و چه ندارد و بعضا تولید کنندگان منت هم بابت تولید چنین وسایل بی ارزش و گران بر سر مردم می گذارند.

اگر روال صنعت تولید خودرو با این محدودیت ها ی وارداتی... ادامه یابد باید گفت که یک نسل به تمام معنی از حداقل حقوق قانونی خود برای استفاده از یک وسیله معمول در دنیا به نام خودرو محروم شد و خروجی کار چنان ذلت بار و توهین آمیز است که نه تنها الگویی برای دنیا نیست بلکه خروجی آنچه به عنوان تولیدات داخلی نه تنها که طبق وعده و وعیدها و بسازید تا درست شود و بمیرید تا روی پا بایستیم پیش نرفت بلکه خودروهای تولید داخل که بتوانند با وام و قرض و دشواری در اختیار ایرانیان قرار بگیرند در مقایسه با هزینه صورت گرفته مایه شرم ایران و ایرانی است و این صنعت و سیاست های اجرا شده در ان می تواند به عنوان "عبرت" برای تمام ملت ها و دولت های دنیا مورد درس و مطالعه قرار گیرد که تضاد منافع و ایجاد انحصار در اقتصاد چگونه می تواند عقب ماندگی و خسارت جانی و مالی و شرمساری را به بار آورد.

*مهدی اسفندیار

پایگاه تحلیلی -خبری شعار سال ،برگرفته از کانال"نه به عوام فریبی "

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین