پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۵۰۶۳
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۴
پس از نپذیرفتن شهروندان عراقی ازسوی هواپیمایی بلاروس، وزارت خارجه عراق از تعلیق تمامی پرواز‌ها به بلاروس و لغو مجوز کار کنسول افتخاری بلاروس در بغداد خبر داد.
شعار سال: درپی خودداری هواپیمایی بلاروسی از پذیرش اتباع کشور‌های عراق، سوریه و یمن، وزارت امور خارجه عراق، امروز (جمعه) از تعلیق تمامی پرواز‌های خود به بلاروس و لغو مجوز کار در کنسولگری بلاروس در بغداد خبر داد.

احمد الصحاف، سخنگوی رسمی وزارت خارجه عراق، در این باره گفت: «این وزارتخانه مجوز کار کنسولگری بلاروس در بغداد را به طور موقت لغو کرده است.»

او در ادامه افزود: «این اقدام برای محافظت از شهروندان عراقی در برابر شبکه‌های قاچاق انسان از طریق بلاروس و لهستان انجام می‌شود.»

الصحاف همچنین اعلام کرد که سفارت عراق در مسکو و ورشو در حال هماهنگی برای بازگشت داوطلبانه افرادی که در مرز‌های بلاروس و لهستان سرگردان مانده‌اند، هستند.

این در حالی است که اوایل امروز (جمعه) شرکت هواپیمایی بلاروسی «بلاویا ایرلاینز» با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که اتباع کشور‌های عراق، سوریه و یمن در پرواز‌های ترکیه به بلاروس پذیرش نخواهند شد.

ترکیش ایرلاینز هم دیروز (پنجشنبه) اعلام کرد که دیگر اتباع عراق، سوریه و یمن را به استثنای دارندگان گذرنامه دیپلماتیک یا دارندگان اقامت دائم بلاروس به مینسک نمی‌پذیرد.

اتحادیه اروپا، بلاروس را متهم می‌کند که هزاران پناهجو را به عبور از مرز‌های این کشور برای ورود به کشور‌های اروپایی تشویق می‌کند و ممکن است تحریم‌های جدیدی را علیه مینسک و شرکت‌های هواپیمایی که مهاجران را حمل می‌کنند، اعمال کند.

مرز لهستان و بلاروس پس از آن که هزاران پناهجو روز دوشنبه برای عبور از آن به سمت لهستان حرکت کردند، شاهد تنش بود که مرزبانان لهستانی با استقرار هزاران سرباز اضافی موقعیت خود را تقویت کردند تا از عبور این مهاجران جلوگیری کنند.

دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان و سازمان بین المللی مهاجرت نیز از وضعیت مهاجران در مرز بلاروس و لهستان ابراز نگرانی کردند


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از مشرق، تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۲۹۸۴۵۲، www.mashreghnews.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین