پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۵۷۱
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۵
مدیر مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) مهران گفت: در ایام اربعین مدرسه علمیه شهرستان مهران به مدت 15 روز میزبان زائران عتبات عالیات بوده و در هر وعده بیش از 300 زائر اطعام می شوند.
شعارسال: حجت الاسلام علی گوهری، مدیر مدرسه علمیه ولی عصر(عج) مهران با اشاره به فعالیت های این مدرسه اظهار داشت: شش سال از تأسیس مدرسه علمیه شهرستان مهران می گذرد و در این مدت هر ساله در کنار فعالیت های آموزشی و تبلیغی در دوران عزای امام حسین(ع) و مخصوصا اربعین، میزبان زائران عتبات عالیات به خصوص طلاب و روحانیان و خانواده های آنها می باشیم.

وی تصریح کرد: طی پنج سال گذشته میزبانی خوبی از زائران انجام و در سال جاری نیز در بحث اسکان و اطعام زائران اقدامات خوبی صورت گرفته است، اما متأسفانه در تأمین بودجه پذیرایی و محل اسکان طلاب و روحانیان حمایت های شایسته و بایسته ای صورت نپذیرفت.

مدیر مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) مهران مطرح کرد: در ایام اربعین مدرسه علمیه شهرستان مهران به مدت 15 روز میزبان زائران عتبات عالیات بوده و در هر وعده بیش از 300 زائر اطعام می شوند.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات موجود، با انتقاد از عملکرد برخی مسؤولان حوزوی، یادآور شد: در سال گذشته زمینی به مساحت هشت هزار متر مربع در اختیار حوزه علمیه قرار گرفت و حدود 800 اتومبیل زائران در این زمین جای داده شد، اما در سال جاری، مالک زمین تقاضای وجه نقد در ازای واگذاری زمین خود را کرد؛ که در پی این اقدام، ما مکاتبات لازم را با مسؤولان حوزه انجام دادیم و با وجود نیازمندی شدید به این زمین جهت پارک اتومبیل های طلاب و روحانیان زائر اربعین، پاسخی دریافت نشد.

این استاد حوزه مهران تأکید کرد: امسال با وجود این که محوطه حوزه علمیه در اختیار طلاب و روحانیان قرار گرفته است، اما به دلیل کمبود مکان، پاسخگوی نیاز هموطنان گرامی نبوده و مجبور به رد درخواست آنان هستیم.

حجت الاسلام گوهری ادامه داد: یکی دیگر از معضلاتی که گریبانگیر منطقه مهران است، نبود زائرسرا برای طلاب و روحانیانی است که قصد سفر به عتبات عالیات را دارند تا جایی که در سالیان گذشته و سال جاری زوار در مدرسه حضرت ولی عصر(عج) و منزل شخصی بنده و یا منازل اساتید حوزه شهرستان اسکان داده می شوند.

وی خاطرنشان کرد: خدمت به زائران عتبات عالیات افتخاری بزرگ برای مردم منطقه است و حتی اگر حمایتی در این زمینه صورت نپذیرد ما میزبان زائران ابا عبدالله (ع) خواهیم بود و برای خدمت به زوار از تمام توان خود بهره می گیریم، اما در صورتی که زائرسرای مناسبی در مهران ساخته شود و در اختیار حوزه قرار گیرد، از زائران در شرایط بهتر و مناسب تری میزبانی صورت خواهیم کرد.

مدیر مدرسه علمیه حضرت ولی عصر (عج) مهران خاطرنشان کرد: متأسفانه امسال تنها ارگانی که در میزبانی زائران مشارکت داشت، سپاه پاسداران بود که پتوی مورد نیاز جهت اسکان زائرین را تأمین کرد، اما دیگر ارگانها کوچکترین حمایتی از حوزه علمیه مهران صورت ندادند تا جایی که حجت الاسلام مرادبیگی، مدیر حوزه علمیه استان ایلام از درآمد شخصی خود برخی از هزینه های ضروری پذیرایی از زائران را بر عهده گرفت.

وی در ادامه افزود: مسؤولان باید در قبال کم کاری و عدم حمایت از زائران عتبات عالیات پاسخگو باشند و اقدامات عملی در این زمینه صورت گیرد، زیرا زیارت عتبات عالیات محدود به اربعین نبوده و در کل سال مهران میزبان زائران ابا عبدالله الحسین (ع) است.

حجت الاسلام گوهری در پایان گفت: در سال های گذشته اقدامات فرهنگی متعددی در ایام اربعین در شهرستان مهران صورت می گرفت، اما در سال جاری به علت عدم حمایت مالی از حوزه شهرستان، اقدامات فرهنگی تنها به اعزام طلاب و روحانیان به مساجد محدود شده است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری رسا، تاریخ انتشار: شنبه 22 آبان 1395، کدخبر: 461212، www.rasanews.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین