پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۵۷۲۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۳
در مراسم گرامیداشت ۲۹ آبان سالروز تصویب قانون کار در مازندران، تشکل‌های کارگری بر حمایت قاطع کارگران از این قانون تاکید کردند.
شعار سال: از محل خانه کارگر تشکیلات مازندران در قائمشهر؛ دراین مراسم سخنرانان ضمن تبریک و گرامیداشت سالروز تصویب قانون کار؛ مخالفت خویش را با هرگونه دست اندازی به این قانون اعلام کردند.

اجرای قانون کار، احترام به قانون است

"بسمل" نماینده کارگران در شورای کارگری مخابرات مازندران با تاکید بر این مطلب که چنانچه مفاد قانون کاربه طور کامل و دقیق اجرایی می‌شد؛ مشکلات امروز جامعه کارگری به حداقل می‌رسید، گفت: آنانی که مسئولیت پذیرفته اند؛ در برابر کارگران مسئولند و باید پاسخگوی وضعیت کنونی باشند.

این نماینده کارگری ضمن حمایت قاطع از مفاد قانون کار؛ گفت: تمکین به قانون کار و اجرای مفاد آن احترام به مقام کاروکارگر است و آنانی که چوب لای چرخ قانون می‌گذارند، به این جامعه شریف خدمت نمی‌کنند.

"بسمل" از روند خصوصی سازی در کشور و مخابرات مازندران انتقاد کرد و گفت: در ۱۲ سالی که خصوصی سازی درمخابرات مازندران شروع شده چیزی ندیدیم و مدام امنیت شغلی کارگران به خطر می‌افتد.

این نماینده کارگری پیش کشیدن مزد توافقی را برخلاف مفاد قانون کاروماده ۴۱ عنوان کرده و می‌گوید: مزدتوافقی با روح قانون مغایرت دارد ومن ازآن به عنوان برده داری اختیاری یاد می‌کنم. با این شرایط برخی کارفرمایان به جای ۴ میلیون نیمی ازآن را به کارگرمی دهند ونیروی کاربرای سیرکردن شکم زن وبچه هایش مجبور است این وضعیت را بپذیرد.

"بسمل" گفت: در جامعه‌ای که حق و حقوق کارگر نادیده گرفته شود و به قانون کاربی احترامی‌ها ادامه داشته باشد؛ آن جامعه سر انجام خوبی نخواهد داشت.

او گفت: از ۱۲ نماینده محترم استان در مجلس انتظار داریم که پای صحبت‌های تشکل‌های کارگری بنشینند و حرف هایشان را منتقل کنند.

خط فقر، بسیار بالاتر از حداقل دستمزد

حسینی رییس اداره کار شهرستان قائمشهر دیگر سخنران این مراسم بود که ضمن تبریک ۲۹ آبان و تجلیل از نقش آفرینی‌های کارگران در اقتصاد و خودکفایی کشور گفت: قانون کار مهمترین منشور بعد از قانون اساسی در کشورمان است که در راستای حفظ و صیانت ازحقوق جمع کثیری ازاقشارجامعه تدوین شده و تنظیم کننده روابط کارگر و کارفرماست اگر چه امروز با چالش‌های جدی مواجه می‌باشیم.

رئیس اداره کار شهرستان قائمشهر قانون کار را قانون حداقل‌ها دربحث حقوق نیروی کار توصیف کرد و با اشاره به طرح مزد توافقی که با واقعیت‌های جامعه همخوانی ندارد، گفت: برخی افراد و گروه‌ها به دنبال این هستند که قانون کار را از حالت الزام آور و تکلیفی به شرایط توافقی تبدیل کنند.

"حسینی" گفت: برخی کارفرمایان با وجود قانون کار از پرداخت حداقل‌ها نیز امتناع می‌کنند با این شرایط چگونه می‌خواهد مزد را توافقی کرده و توقع داشته باشند کارگر و کارفرما در محیطی آرام همکاری کنند؟!

وی از تشکل‌های کارگری که برای حفظ و حراست از قانون کار و نیروی کار تلاش می‌کنند و در برابر مخالفان قانون هشیارانه عمل می‌کنند، قدردانی کرد.

قانون، استفساریه و اصلاح نمی‌خواهد

سید هادی ساداتی رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی مازندران نیز در سخنان خود آیین نامه‌ها و بخشنامه‌های صادره برای مفاد قانون کار را تضعیف کننده این قانون و انحراف از واقعیت‌ها برشمرد و گفت: قانون استفساریه و اصلاحیه نمی‌خواهد؛ قانون نوشته شده وباید اجرا شود و اگر اصلاحی لازم است باید براساس اصل سه جانبه گرایی صورت پذیرد.

او گفت: مشکلات کنونی تولید وکارگران وکارفرمایان مربوط به قانون کار نیست و مخالفان بیخود و بی جهت مشکلات را به این قانون ربط ندهند.

دغدغه‌های کارگری را کاهش دهیم

در این مراسم، فرماندار قائمشهر در سخنان خود ضمن تجلیل از مقام کار و کارگر گفت: اعتقاد راسخ دارم که نگاه مسئولان به جامعه کارگری باید نگاه ویژه توام با احترام و تلاش برای رفع مشکلات آنان باشد.

فرماندار قائمشهر، گفت: مشکل نیروی کار باید دغدغه مسئولان باشد و همه مسئولیم که در جهت رفع معضلات کارگران و بازنشستگان گام برداریم.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از ایلنا، تاریخ انتشار:۲۹ آبان۱۴۰۰، کد خبر: www.ilna.news/۱۱۵۹۱۳۵
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
0
0
یکی از موارد احترام به کارگر فراهم کردن رفاه برای زندگی است...انجام میشود آیا؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
0
0
کارگر زحمت زیادی میکشه ولی بطوری که باید مزدش داده نمیشه در خیلی از جاها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین