پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۷۵۴۲
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۱
دین مبین اسلام جایگاه عقلانی، ارزشی و عاطفی خاصی را برای زنان قائل است. نه تنها زنان را محدود ننموده، بلکه با معرفی انواع الگو‌ها و اسوه‌ها، فضا را برای توسعه فردی و تحول آفرینی اجتماعی زنان، باز گذاشته است. نگاه اسلام به زن، صرفا نگاه مبتنی بر آزادی لاقید گونه نبوده و نقش پذیری و تحول آفرینی توسعه ای، بینانسلی و تمدنی، برای زن تعریف کرده است. حال سوال این است که چرا در نظام دینی و سیاسی معتقد به جایگاه بالای زنان، جمهوری اسلامی ایران باید رتبه ۱۵۰ از ۱۵۶ را بخود اختصاص دهد؟ قصور و تقصیر معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در این روند چقدر است؟ قصور و تقصیر مشاوران امورر زنان مدیران و مقامات، همچنین مدیران کل امور زنان حوزه ستادی دستگاه‌های دولتی چقدر است؟ قراردادن سلیقه گرایی و اجتهاد‌های خود محور و خود تاسیس در برابر حلال و حرام خداوند در امور زنان، چقدر در این نابسامانی نقش دارد؟
شعار سال: شاخص شکاف جنسیتی در سال ۲۰۲۱ برای ۱۵۶ کشور مورد بررسی قرار گرفته که در میان آن‌ها کشور‌های ایسلند و فنلاند در جایگاه‏‌های اول و دوم قرار گرفتنند. دو کشور انتهایی جدول نیز (رتبه‏‌های ۱۵۵ و ۱۵۶) کشور‌های یمن و افغانستان هستند که پایین‏‌ترین امتیاز را دریافت کرده ‏اند. ایران نیز در سال ۲۰۲۱ در شاخص شکاف جنسیتی با امتیاز ۰.۵۸۲ در رتبه ۱۵۰ ام جهان قرار گرفته که نسبت به سال ۲۰۲۰، دو پله تضعیف شده است. رتبه ایران در میان ۱۹ کشور خاورمیانه و شمال آفریقا نیز ۱۶ ام بوده که نسبت به سال ۲۰۲۰ بدون تغییر باقی مانده است. در میان ارکان شاخص شکاف جنسیتی در سال ۲۰۲۱، ایران به غیر از دو مولفه «دستیابی به امکانات آموزشی» و «بهداشت و بقا» امتیازی پایین ‏تر از میانگین جهانی کسب کرده که مهم‏ترین آن کسب رتبه ۱۵۲ ام ایران در مولفه نرخ مشارکت نیروی کار است.

کشور مسلمان معتقد به حقوق زنان و رتبه ۱۵۰ شکاف جنسیتی؟

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از معاونت بررسی‌های اقتصادی، تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۰، tccim.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین