پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۷۶۹
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۹
معاون نظارت و پایش اداره‌کل حفاظت محیط زیست تهران گفت: ۸۰ درصد آلودگی هوای تهران ناشی از منابع متحرک شامل خودروها و موتورسیلکتها است و بخش کمی شامل هواپیما و راه‌آهن و ۲۰ درصد ناشی از منابع ساکن است.
شعار سال: محمد رستگاری در برنامه «فرمول یک» درباره دلایل الودگی هوا و اینکه آیا در کشورهای دیگر هم چنین آلودگیهایی وجود دارد، اظهار کرد: آلودگی از ایران شدیدتر هم خیلی داریم مثلا من هفته گذشته برای ماموریت به چین رفته بودم و شاخص آلودگی آنها 400 بود و من درد را در قفسه سینه‌ام احساس می‌کردم.

رستگاری درباره دلایل آلودگی یادآور شد: عوامل اقلیمی و میزان انتشار آلاینده‌ها در این زمینه تاثیرگذار هستند؛ امسال زیر 200 میلی‌متر بارندگی داشتیم و از اعداد پایین شاخص هوا به اعداد بالا رسیدیم؛ 80 درصد این آلودگی ناشی از منابع متحرک شامل خودروها و موتورسیلکتها است و بخش کمی شامل هواپیما و راه‌آهن و 20 درصد ناشی از منابع ساکن است.

وی ادامه داد: توپوگرافی تهران کار ما را بسیار سخت می‌کند؛ در شمال و شرق تهران کوه است و باد از سمت غرب می‌وزد و آلودگی را در شهر پراکنده می‌کند؛ در یک فضای کوچک حداقل 10 میلیون نفر را ساکن کرده‌ایم.

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست تهران در پاسخ به این سوال که چطور اعلام می‌شود آلودگیها کمتر شده اما باز هم هوا آلوده است، تصریح کرد: شاخص آلودگی هوا و آمارها توسط دو سازمان جداگانه از جمله سازمان محیط زیست و شهرداری تهران تهیه می‌شود که هر دو آمار نشان می‌دهد از سال 90 تا به حال چندین درصد کاهش آلودگی هوا را داشته‌ایم؛ این دو سازمان از هم جدا هستند و طبیعتا هیچ کدام اثری بر دیگری برای دستکاری در آمار نداریم.

رستگاری گفت: بسیاری از نیروگاه‌های کشور، مازوت می‌سوزاندند اما اکنون اکثرا گازسوز شده‌اند؛ دولت آنچه در توان داشته گذاشته و نیاز است ما هم به عنوان شهروند کمک کنیم؛ وقتی خودرو ما دودزا است نباید از آن استفاده کنیم، اینها جزو بدیهیات است و اگر شهروندان کمک نکنند کاری از پیش نمی‌رود.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 24 آبان 1395، کد مطلب: 1240746، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین