پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۷۸۲۱
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۶
نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس درباره سیاست وزارت صمت در زمینه اقدامات شورای ملی زعفران و وارد شدن ضرر به کشاورزان از وزیر صنعت، معدن و تجارت طرح سوال کرد.
شعار سال: محسن زنگنه نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی از سوال خود از از سید رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت دولت سیزدهم در خصوص سیاست وزارت صمت در زمینه اقدامات شورای ملی زعفران و وارد شدن ضرر ۱۵۰۰۰ میلیاردی به کشاورزان خبر داد.

وی در این باره افزود: طی اسن سوال علت عدم اقدام اتاق بازرگانی و وزارت صمت در انحلال اتحادیه صادرکنندگان و شورای ملی زعفران علی رغم درخواست بیش از ده‌ها هزار کشاورز را جویا شدیم.

محور‌های سوال نماینده تربت حیدریه از وزیر صمت به شرح زیر است:

۱- شورای ملی زعفران چه اقدام موثری طی سال‌های گذشته در زمینه حمایت از کشاورزان انجام داده است؟

۲- نقش اتحادیه صادر کنندگان در تضعیف قیمت زعفران و ضرر کشاورزان و تضعیف محصول ایران در بازار‌های جهانی چه بوده و سوابق مدیران ثابت این اتحادیه چیست؟

۳- چرا وزارت صمت در برابر اقدامات این شورا و اعضای آن در نشر اخبار ساختگی و تحلیل‌های هدفدار در تضعیف زعفران سکوت می‌کند؟

۴- علت حضور یک جمع بسته چند نفره به مدت بیش از بیست سال در همه ارکان تصمیم گیری در مورد زعفران چیست؟

۵- علت عدم توجه اتاق بازرگانی و سازمان توسعه تجارت به تذکر‌های مکرر نمایندگان مجلس طی یک سال و نیم گذشته بی توجه بوده است؟

۶- علت عدم اقدام اتاق بازرگانی و وزارت صمت در انحلال اتحادیه صادرکنندگان و شورای ملی زعفران علی رغم درخواست بیش از ده‌ها هزار کشاورز؟

۷- معرفی دستان پنهان احتمالی و پشت پرده حمایت‌های دولتی بخصوص در دولت آقای روحانی در وزارت صمت و نهاد‌های تابع و تحت امر آن وزارتخانه؟

۸- سیاست‌های وزارتخانه متبوع شما در حذف مافیای زعفران و کوتاه نمودن دست سودجویان از این محصول چیست؟



شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۴۰۰، کد خبر:۱۴۰۰۰۹۲۳۰۰۰۰۹۸، www.farsnews.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین