پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۸۰۷۰
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۴
هفت تشکل بسیج دانشجویی دانشگاه تهران در نامه‌ای مشترک به رئیس قوه قضائیه از تغییرات ایجاد شده و برداشتن قضات فساستیز گلایه نموده و درخواست پاسخگویی و افزایش نظارت بر این حوزه را خواهان شده اند.

شعار سال:نامه هفت بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران بزرگ خطاب به ریاست قوه قضاییه، حجت‌الاسلام محسنی‌ اژه‌ای؛ در خصوص اتفاقات مشکوک اخیر در قوه قضاییه
 
حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای
 
ریاست محترم قوه قضائیه
 
سلام علیکم؛
 
پس از انتصاب به سمت ریاست دستگاه قضا توسط رهبر انقلاب بارها بر نقد خود و دستگاه قضایی کشور تأکید داشته‌اید. حال در جهت رفع نگرانی‌های جدی دلسوزان انقلاب و نظام اسلامی، تداوم مسیر تحول قوه‌قضائیه و عدم بازگشت به دوران غیر شفاف و نه چندان مطلوب این نهاد، نکات مهمی در خصوص اتفاقاتی که در هفته‌های اخیر رخ داده، قابل ذکر است.
 
تحول خواهی و تحول آفرینی در دستگاهی که مستقیماً با مسئله عدالت دست و پنجه نرم می‌کند، آن هم در شرایطی که به گواه رهبر انقلاب با یک عقب‌ماندگی جدی در این عرصه مواجه هستیم، صرفاً با بیان امکان نقدپذیری قوه‌قضائیه و جلسات با منتقدین محقق نمی‌شود.
 
بدیهی است که حرکت در مسیر تحول، مبارزه با فساد و مفسدین و حل مسائل کشور بدون همراهی بدنه این دستگاه به خصوص مدیران ارشد آن و حمایت مردم و نخبگان ناممکن است. اما باوجود تلاش‌ها و اقدامات قابل تقدیر در بعضی از مدیران ارشد منصوب شده در این قوه، روحیه‌‌ی تحول‌خواهی و تحول‌آفرینی دیده نمی‌شود.
 
در همین شرایط متاسفانه اخباری از جابه‌جایی برخی از مسئولین و قضات فسادستیز، انقلابی و مؤمن این دستگاه از جمله قاضی مسعودی‌مقام، رسول قهرمانی، مسعود شاهمحمدی و حسین سمیعی که سال‌هاست در برابر باندهای قدرت و ثروت در پروند‌ه‌های بزرگی چون هفت‌تپه و پرونده اشخاصی همچون اکبر طبری، هادی رضوی و علی دیواندری ایستاده بودند، منتشر شد؛ در واقع افرادی که در افکار عمومی به عنوان نماد فسادستیزی دستگاه عدلیه مطرح‌اند در دوره جدید از میان برداشته می‌شوند!
 
مطابق ماده ۶ «دستورالعمل تشکیل مجتمع تخصصی ویژه رسیدگی به جرائم اقتصادی تهران» نصب رئیس مجتمع ویژه مفاسد اقتصادی به پیشنهاد رئیس کل دادگستری تهران و ابلاغ رئیس قوه‌قضائیه صورت خواهد گرفت. بنابراین برداشته شدن قاضی مسعودی مقام از ریاست مجتمع ویژه مفاسد اقتصادی توسط شخص آقای القاصی‌مهر- رئیس کل دادگستری تهران- و همینطور مطلع بودن و ای بسا در دستور قرار دادن کنار گذاشتن چند فرد مهم و تاثیرگذار دیگر از مجتمع رسیدگی به جرائم اقتصادی علاوه بر آنکه جای تعجب و نگرانی بسیار دارد نباید بدون اطلاع شما صورت گرفته باشد.
 
همچنین جایگزین این افراد که طبق گفته آقای نجفی- معاون دادستانی تهران- یک روز هم سابقه اقتصادی ندارند باعث تاسف است. از طرفی اگر در جریان رویکرد ضدتحولی برخی آقایان همچون آقای القاصی‌مهر و زیرمجموعه ایشان آقای صالحی که منجر به چنین جابجایی‌های محیرالعقول و مشکوکی شده‌اند، بوده‌اید که مانع اصلی تحقق عدالت شخص شما هستید. از طرفی دیگر اگر در جریان این رویکرد ضدتحولی نبوده‌اید، که ما نیز با نگاهی خوشبینانه به این امر قائل هستیم، قبل از آن که دیر شود و دستگاه قضا به کل از ریل تحولی خود خارج شود؛ نسبت به انتصابات و اطرافیان خود بازنگری اساسی کنید. سکوت شما در برابر سوالات اذهان ملت و عدم پاسخ مناسب از سوی شما به این جابجایی‌ها و جایگزینی‌ها، پذیرفتنی نیست.
 
همچنین فرستادن پرونده خصوصی‌سازی شرکت کشت‌ و صنعت مغان به ماده ۴۷۷ درحالی که ابعاد تخلفات آن اظهرمن‌الشمس بوده، ارجاع پرونده‌‌های فعالین عدالتخواه شهرستان امیدیه همچون محمدرضا آقاجری به اجرای احکام، درحالی که در دوره قبل بازرسی ویژه گزارشی مبنی بر پرونده‌سازی برای این افراد ارائه داده بود و احضار بی‌دلیل سرباز بابلی پس از یک سال مثال‌هایی دیگر از وضعیت مبهم و سوال برانگیز دستگاه عدلیه است.
 
بنابراین از شما به عنوان عالی‌ترین مقام قوه‌قضائیه جمهوری اسلامی ایران انتظار می‌رود ضمن توضیح و روشنگری درباره ابهامات و پرسش‌های موجود پیرامون عملکرد و انتصابات اخیر خود، به سؤالات مطرح شده نیز پاسخ مبرهن و جامع داده و درباره نقاط ابهام برانگیز، شفاف‌سازی کنید. همچنین دستور پیگیری، بررسی و ارائه نتیجه را در موارد فوق را نیز داشته باشید.
 
والسلام علی من التبع الهدی
 
 
1. بسیج دانشگاه صنعتی شریف
 
2. بسیج دانشگاه تهران
 
3. بسیج دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی
 
4. بسیج دانشگاه امیرکبیر
 
5. بسیج دانشگاه علامه طباطبایی(ره)
 
6. بسیج دانشگاه علوم قضایی
 
7. بسیج دانشگاه امام صادق (ع)
 
 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری ویرگول ، تاریخ انتشار:  27 آذر 1400، کدخبر: ،www.virgool.io

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین