پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۸۱۳۵
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۵
اتحادیه زندانیان سیاسی آذربایجان فهرست جدیدی را منتشر کرده است که بر اساس آن تعداد زندانیان سیاسی در آذربایجان ۱۲۲ اعلام شده است؛ با این وجود بر اساس اطلاعات فعالان دینی، تعداد افرادی که به دلیل فعالیت‌های مذهبی در آذربایجان زندانی هستند دستکم به ۲۰۰ نفر می‌رسد.
شعار سال: خبرگزاری “توران” به نقل از اتحادیه زندانیان سیاسی آذربایجان فهرست جدیدی را منتشر کرده است که بر اساس آن تعداد زندانیان سیاسی در آذربایجان ۱۲۲ اعلام شده است؛ با این وجود بر اساس اطلاعات فعالان دینی، تعداد افرادی که به دلیل فعالیت‌های مذهبی در آذربایجان زندانی هستند دستکم به ۲۰۰ نفر می‌رسد.

لیست منتشر شده از شش گروه تشکیل شده است: خبرنگاران و وبلاگ نویسان پنج نفر، اعضای احزاب و جنبش‌های مخالف دولت هشت نفر، فعالان دینی ۲۱ نفر، افراد محکوم شده در پرونده تارتار ۲۷ نفر، محکومین در پرونده گنجه ۴۷ نفر، زندانیان محکوم به حبس ابد ۱۴ نفر.

فهرست پیشین منتشر شده در اول سپتامبر سال جاری شامل ۱۲۲ نفر بود که وبلاگ نویسان الچین حسن‌زاده و ابراهیم ترکسوی آزاد شدند و سپس تعداد دیگری بازداشت شدند.

این فهرست بر اساس مفهوم “زندانی سیاسی” قطعنامه شماره ۱۹۰۰ مجمع پارلمانی شورای اروپا در اکتبر سال ۲۰۱۲، توسط لیلا یونس اوا مدیر موسسه صلح و دموکراسی و الشن حسن اف رئیس مرکز نظارت بر زندانیان سیاسی منتشر شده است.

البته چنانچه به این تعداد متهمان جرائم ساختگی حمل مواد مخدر و سلاح غیرقانونی علیه فعالان مذهبی، مدنی و مذهبی این کشور را اضافه کنیم به تعداد بسیار بیشتری می‌رسیم.

طبق گفته فعالان دینی فقط ۲۰۰ فرد فعال مذهبی در آذربایجان زندانی هستند.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی آناج، تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۴۰۰، کد خبر:۲۳۵۹۱، www.anaj.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین