پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۳ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 23
کد خبر: ۳۶۸۳
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۳
دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی طی مراسمی با حضور دکتر رضا ملک زاده، معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت به پروفسور «هانس هیلگر روپرز» به پاس مشارکت در ارتقای تحقیقات و آموزش ژنتیک کم‌توانی‌های ذهنی در ایران دکترای افتخاری اعطا کرد.

شعار سال: پروفسور «هانس هیلگر روپرز»، محقق و مدیر مرکز ژنتیک مولکولی انستیتو ماکس پلانک برلین، طی دهه گذشته در امور تحقیقاتی و آموزشی مربوط به ژنتیک کم توانی‌های ذهنی در ایران که در مرکز تحقیقات ژنتیک دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی انجام شده، مشارکت داشته است.

دکتر سعید سهراب‌ پور، قائم مقام بنیاد ملی نخبگان، ریاست و معاونان، مدیران گروه‌های آموزشی و جمع کثیری از دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی نیز در این مراسم شرکت داشتند.

دکتر رضا ملک زاده، معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت پیش از اعطای لوح دکترای افتخاری دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی به پروفسور روپرز، ضمن قدردانی از زحمات وی در تحقیقات انجام شده، گزارش کوتاهی از وضعیت سلامت جامعه ایران در بخش‌های مختلف ارائه داد.

دکتر حمیدرضا خرم خورشید، رییس دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی نیز ضمن خیرمقدم به تمامی مهمانان خارجی و ایرانی شرکت کننده در این مراسم، از همکاری پروفسور روپرز در طول دهه گذشته با این دانشگاه قدردانی کرد.

وی همچنین با معرفی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، افزود: این دانشگاه با 21 دپارتمان تخصصی و هشت مرکز تحقیقات از جمله مرکز تحقیقات ژنتیک، به تعلیم و تربیت بیش از یک هزار و 700 نیروی متخصص در رشته‌های خاص حوزه‌های «رفاه اجتماعی، سلامت اجتماعی (و تعیین‌کننده‌های آن)، سلامت روانی و توانبخشی» می پردازد که 60 درصد آنان را دانشجویان تحصیلات تکمیلی تشکیل می‌دهند.

پروفسور حسین نجم‌آبادی، رییس مرکز تحقیقات ژنتیک دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی نیز گزارش کوتاهی از تحقیق انجام شده در مرکز تحقیقات ژنتیک این دانشگاه با مشارکت پروفسور روپرز در خصوص ژنتیک کم توانی‌های ذهنی در ایران ارائه داد.

در پایان این مراسم دکتر ملک‌زاده با همراهی دکتر سهراب پور، دکتر خرم خورشید، دکتر محسنی بندپی، معاون امور بین‌الملل دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی و پروفسور نجم‌آبادی، اساتید و متخصصان برجسته کشور که ملبس به لباس رسمی فارغ‌التحصیلی و نشانه‌های بالاترین درجه علمی بودند، دکترای افتخاری دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی را به پروفسور روپرز اعطا کرد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار : 29 آبان 1394 کد خبر: 94082917670، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین