پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۳۷۰۰۴۶
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۹
یوسفیان ملا با تاکید بر اینکه باید از تجارب گذشته درس گرفت از برخی اقدامات اقتصادی که دولت در برنامه دارد انتقاد کرده و معتقد است که نباید مشکل جدید تراشید.

شعار سال: اعتراضات در قزاقستان و درگیری‌های توام با خشونتی که در پی افزایش قیمت سوخت ایجاد شده یکی از داغ‌ترین اخبار هفته اخیر در سطح دنیا بوده است. این موضوع اما برای ما به طور ویژه‌ای مهم باشد زیرا به نظر می‌رسد از جهات مختلف تشابهاتی با وضعیت آنان داریم. تجربه افزایش یکباره قیمت بنزین در آبان 98 و وقایع بعد از آن از یک سو، حواشی که اخیرا درباره حذف ارز ترجیحی و افزایش نرخ بنزین ایجاد شده نیز از سوی دیگر.

بسیاری از کارشناسان و متخصصان خاصه در حوزه جامعه شناسی و سیاسی در هفته‌های اخیر هشدارهای لازم را داده و از کاهش آستان تحمل مردم و جامعه نوشته‌اند. تاکیدشان بر این است که این مردم با این گرانی و تورم و سختی‌های معیشتی طاقت فشار بیشتر را ندارند و اگر بنا بر جراحی‌های اقتصادی است، فارغ از درست یا غلط بودن آن باید حتما زمان و شیوه مناسب را یافت تا کار به اعتراض و تبعات سیاسی آن نرسد.
 

عزت‌الله یوسفیان ملا، فعال سیاسی اصولگرا از جمله سیاسیونی است که در این زمینه بارها هشدار داده است. او  افزایش احتمالی نرخ بنزین در ادامه طرح جدید توزیع بنزین را «بازی با آتش» خوانده و تاکید می‌کند  که باید از تجربیات درس گرفت.
 
او با تاکید بر اینکه « قبلا تصمیمات خلق‌الساعه پرهزینه کم نداشته‌ایم» گفت: «مثلا بحث یارانه از یک شعار انتخاباتی بود و همه مشکل درست کرد. هر اقدامی در این بخش‌ها کرده‌اند بعدا با مشکل مواجه شده است اما معلوم نیست که با چه جراتی الان یک مرتبه می‌گویند که می‌خواهیم سهمیه بنزین را ۱۵ لیتر کنیم! اینطور کنیم و آن‌طور کنیم! می‌گویند مار گزیده از ریسمان سیاه و سفید می‌ترسد اما دل آقایان در دولت چقدر قوی و بزرگ است که در این شرایط چنین تصمیماتی می‌گیرند!»
 
این نماینده پیشین مجلس با بیان اینکه «یقین بدانید که با این کارها اتفاق بدی خواهد افتاد» گفت: «این بازی با آتش است. آتشی که ممکن است شعله آن به جاهای دیگری بکشد که اصلا فکرش را نمی‌کنیم.»
 
وی با تاکید بر اینکه «نباید مساله را ساده دید» گفت: «همین مساله قزاقستان را ببینید. این اتفاق چندین سال پیش هم افتاد . یعنی در زمان مراد نیازف حرکتی صورت گرفت و اعتراضاتی شکل گرفت و سرکوب شد.
 
یوسفیان ملا تاکید کرد: «در این شرایط که کشور از مشکلات فعلی خلاص نشده حیف است که آقایان مساله دیگری بتراشند و مشکل جدید درست کنند. الان همه نگران حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و عواقب آن هستند. اگر این ارز موجب دزدی و فساد است باید مانع از افزایش فساد شد. هنر دولت به این است که با کنترل فسادها، ارز ۴۲۰۰ تومانی را بدهد».
 
این فعال سیاسی اصولگرا ضمن اشاره به اینکه باید از تجارب داخلی و خارجی مشابه درس گرفت، گفت: «متاسفانه درس نمی‌گیریم چون اگر می‌گرفتیم حتما این کارها را نمی‌کردیم. عاقل از یک سوراخ دو بار گزیده نمی‌شود.»
 
 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خبرآنلاین ، تاریخ انتشار:21 دی 1400، کدخبر:1591346 ، www.khabaronline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین