پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۰۳۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۸
استاندار ایلام گفت: فعالیت های مرتبط با گردشگری و شغل های خدماتی دارای ظرفیت های خوبی برای رفع بیکاری در استان هستند و می توانند برای همه افراد جویای کار اشتغال پایدار ایجاد کنند.
شعارسال: محمدرضا مروارید عصر یکشنبه در نشست شورای اشتغال و برنامه ریزی استان اظهار کرد: استارتاپ ها کار بسیار خوبی هستند و ضروری است که انرزی جوانان در این مسیر هدایت شود.

وی به سایر ظرفیت های اشتغال در استان ایلام نیز اشاره کرد و افزود: اگر جوانان توانایی خود را در ظرفیت های ارزشمندی همچون گردشگری مذهبی، طبیعت گردی، توریسم، صنعت بکار گیرند می توانند هم برای استان سودمند شوند و به معضل بیکاری در استان پایان دهند.

مروارید تاکید کرد: گردشگری مانند سایر ظرفیت های استان مغفول مانده و آنچنان مورد توجه قرار نگرفته در شرایطی که یکی از مهمترین ظرفیت ها برای توسعه و ایجاد اشتغال پایدار محسوب می شود.

وی گفت: به غیر از ایام اربعین در طول سال روزانه یک هزار دستگاه کامیون از جاده های استان تردد می کنند تا محموله های خود را به مرز مهران برسانند اما در طول جاده های ایلام تا پایانه مراکز خدماتی زیادی برای سرویس دهی به این خودروها و رانندگان وجود ندارد.

وی از آمادگی کامل برای حمابت از شرکت های دانش بنیان در استان خبر داد و افزود: از محل اعتبارات اقتصاد مقاومتی می توان درصدی را به حمایت از این شرکت ها اختصاص داد.

استاندار ایلام ابراز امیدواری کرد که در چند ماه منتهی به پایان سال علاوه بر جذب اعتبارات ابلاغی، اعتبارات بیشتری را نیز بتوان دریافت و وارد استان کرد تا در مسیر ایجاد اشتغال قرار گیرد.

معاون هماهنگی اقتصادی و توسعه منابع استاندار ایلام نیز در این نشست به توسعه شرکت های دانش بنیان در حوزه های گردشگری، صنعت، کشاورزی، نفت و گاز تاکید کرد.

حشمت اله عسگری اظهار کرد: با همکاری موسسات، دستگاه ها و شرکت های دانش بنیان می توان تا پایان سال سه استارتاپ جدید ایجاد کرد.

وی همچنین خواستار در محور قرار گرفتن گردشگری مزهبی و طبیعت گردی در استان و ایجاد اشتغال در این زمینه ها شد.

عسگری به فعال شدن کمیته راهبردی طرح تکاپو اشاره کرد و افزود: بیش از 210 میلیارد ریال برای اشتغال در این طرح مصوب شده که امیدواریم هر چه سریعتر جذب و منجر به اشتغال افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی استان شود.

وی در ادامه به کاهش نرخ بیکاری در این استان در مقایسه با سال قبل اشاره کرد و گفت: ترسیم وضع موجود به خوبی این ادعا را اتبات می کند.

به گزارش ایرنا در ادامه این نشست گزارشی از وضعیت طرح تکاپو و درصد تسهیلات اختصاص یافته به کمیته امداد و بهزیستی و سهم بانک های استان ایلام ارائه شد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی، تاریخ انتشار: دوشنبه 24 آبان 1395، کدخبر: 82307072 (5666402)، www.irna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
شیخه زاده
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۹
0
0
با فرهنگ و ستیزه جویی های بعضی از افراد چکار کنیم. با تنبلی و حاشیه دار بودن بعضی های دیگر چکار کنیم. با فقر زیر ساخت ها و محرومیت هایی که هر گردشگری را فراری می دهد چکار کنیم. با نبود فرهنگ گردششگر پروری و ضرورت جذب گردشگر در مدیران استان چکار کنیم. نه بفرمایید ما چکار کنیم، عهمان کار را انجام بدهیم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین