پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۳۷۰۷۷۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۰
اینکه یک بخش از یک چرخه معیوب را مدنظر قرار دهید و بر آن بتازید را هیچ عقل سلیمی پذیرا نخواهد بود. زندیان عضو کمیسیون اقتصادی مجلس مدعی است که نقدینگی‌ها در سیستم بانکی کنترل نمی‌شود. فرمایش شان درست است. اما چه ارتباطی به بانک‌ها دارد؟ وزارت اقتصاد باید این چرخه را در قالب نظام مالیاتی تعریف کند. دولت باید بحث ارتباط این چرخه با پولشویی را تعریف نماید و همانند آنها. در تعامل با بانک‌ها، انصاف را رعایت کنید.

شعار سال:علیرضا زندیان با اشاره به اقدامات اخیر مجلس در یک سال اخیر همچون قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها، مالیات بر عایدی سرمایه، تصویب قانون اصلاح ساختار بانک مرکزی و شفافیت آراء و لایحه رتبه‌بندی معلمان اظهار داشت: امیدواریم با استفاده از این مصوبات بتوانیم به پستوها و خانه‌های مخفی در سیستم بانکی که بر رابطه پولی کشور، تأثیرگذار بوده، نظارت بیشتری کنیم.
 
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت نامناسب اقتصادی کشور گفت: این‌روزها مشکل تولیدکننده و مصرف‌کننده نداشته بلکه حلقه واسطه‌گری اقتصاد مملکت را اذیت کرده و نقدینگی‌ها در سیستم بانکی کنترل نمی‌شود به طوری‌که برخی افراد خاص نه پروانه کسب، مغازه و شرکت نداشته اما با یک کارت و گوشی، ماهیانه 10میلیارد تومان گردش مالی دارد و مشخص نیست از کجا می‌آورد! و باید این گردش‌های مالی کنترل شود.
 
وی از موافقت برای اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان و متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان خبر داد و تصریح کرد: قطعا در این مجلس تحولات و اتفاقات خوبی ایجاد خواهد شد.
 
وی در پاسخ به این سوال که پروژه راه‌آهن زنجان-بیجار به‌کجا رسید؟ توضیح داد: این پروژه یکی از پروژه‌های ملی بوده که به کرمانشاه هم‌ متصل می‌شود که سال گذشته در بودجه 1400 حدود 10میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده بود که متاسفانه استان تنها یک میلیارد تومان اختصاص دادند.
 
زندیان ادامه داد: این پروژه امسال به بخش خصوصی واگذار شده و شرکت توسعه مواد فلزات تفاهم‌نامه‌ای با وزارت صمت منعقد کرده و از طریق شرکت‌های فولادی 70درصد بودجه احداث شبکه ریلی که قرار است در سه هزار کیلومتری که سال 1401 آن را انجام بدهند، 250کیلومتر بیجار-زنجان- کرمانشاه هم انجام و کلنگ آغاز عملیات اجرایی آن در نیمه‌دوم فروردین‌ماه سال آینده به زمین زده شود.
 
وی به آخرین وضعیت کارخانه فولاد بیجار پرداخت و خاطرنشان کرد: مصوبه اجرای این پروژه گرفته شده و مکاتبات و پیگیری‌های زیادی برای تامین آب و برق آن انجام شده که مسئولان و کارشناسان وزارت صمت اعلام کرده که انتقال شبکه آب آن از سمت زنجان به بیجار نیازمند دو هزار و 500میلیارد تومان اعتبار بوده که دولت با این شرایط کسری بودجه اصلا ورود نمی‌کرد به همین دلیل به سمت بخش خصوصی رفتیم که شرکت نیروگاه بیجار نیز خواستار خریداری برق و یک شرکت خصوصی در این حوزه 750میلیون یورو سرمایه‌گذاری کرده است.
 
نماینده مردم بیجار از گازکشی به برخی از روستاهای این شهرستان خبر داد و افزود: روستاهای ویسمرید، سعدآباد، قینرجه، باباخان، سلطان‌آباد تنبلی، تازه کند معدن، علی بدل، چهل امیران، دولتیار، طهمورث، باقرآباد، شوشتری، سیف آباد، قره دربند، کنامار، قراچقا، باباکرم، ده بنه و ... در برنامه اجرایی گازکشی سال آینده قرار گرفته و مقدمات واگذاری به پیمانکار نیز در حال انجام است.
 
 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار: 30دی 1400، کدخبر: 2647375، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
0
0
یک چیز گفته ، چرا گیر دادید
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین