پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۲۲۲
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۴
نماینده مردم شهرستانهای سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی گفت: استان کردستان در همه شاخص های حمل و نقل در حوزه بزرگراه، خطوط ریلی و راه روستایی و حتی هوایی از استانهای آخر کشور است و هر روز در جاده های استان حوادث ناگواری به دلیل عدم این مهم رخ می دهد.
شعارسال: شامگاه پنج شنبه چهارمین شورای اداری کردستان با حضور وزیر راه و شهرسازی در سالن جلسات استانداری کردستان در سنندج برگزار شد و تعدادی از نمایندگان استان به بیان مطالبات و خواسته های مردمی پرداختند.

محسن بیگلری نماینده مردم شهرستانهای سقز و بانه در این جلسه بیشترین وقت را به خود اختصاص داد و مشکلات استان را در حوزه های راه و مسکن را برای وزیر و همراهان وی بازگو کرد.

محسن بیگلری، طی سخنانی اظهار داشت: وضعیت نامناسب حمل و نقل در کردستان به ویژه جاده ای که از شرایط بدی برخوردار است تنها به دولت فعلی مربوط نمی‌شود و سال‌هاست چهره این عقب ماندگی‌ها در این حوزه در کردستان وجود دارد و تلاش برای رفع آن انجام نشده است.

بیگلری افزود: عملکرد دولت در سه سال گذشته در این حوزه نمره بدی ندارد اما انتظارات در کردستان بیش از این مقدار است و کار بیشتری باید صورت گیرد چون جاده ها هر روز در این استان قربانی می گیرد.

وی با اشاره به فوت 366 نفر در سال بر اثر تصادف در کردستان، تصریح کرد: این آمار توسط پزشک قانونی ارائه می‌شود، اما آمار فوت در اثر تصادف در کردستان بیش از 400 نفر در سال است.

بیگلری اذعان داشت: رنج کمتر توسعه یافتگی کردستان به گذشته بر می گردد و زدودن آن از چهره استان نیازمند فرصتی بیش از سه یا چهار ساله است.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس حضور وزیر راه در کردستان را روز خوبی برای استان دانست و ادامه داد: بسیاری از مصوبات سفر رئیس جمهور در کردستان تاکنون عملی نشده است که از آن جمله اختصاص 850 میلیارد تومان به جاده کرمانشاه- میاندوآب است.

بیگلری حل مشکل فرودگاه سقز، ایجاد خطوط ریلی سنندج- همدان، تسریع در روند ایجاد راه کرمانشاه- میاندوآب و ... را از جمله خواسته‌های مردم استان در حوزه حمل و نقل عنوان کرد.

بیگلری در پایان به بیانیه شماره سه اقوام و مذاهب رییس جمهور اشاره کرد و گفت: با توجه به این بیانیه، انتظار می‌رود نخبگان و مدیران توانمند کردستانی در کابینه دولت بکارگیری شوند در حالی کە بیشتر آنان یا مسولیت بسیار پایینی دارند یا خانه نشین شده اند در حالی که همتای آنان هم اکنون وزیر و معاون وزیر هستند و این در شان کردستان و همچنین دولت نیست.

در ادامه مهندس سیداحسن علوی نماینده مردم شهرستانهای سنندج، دیواندره و کامیاران نیز طی سخنانی به برخی مشکلات و مطالبات حوزه انتخابیه و به ویژه استان اشاره کرد و اظهار داشت: در همه دنیا، نظام برنامه‌ریزی همیشه مدیریت و مسوولیت‌ها را به مدیران محلی واگذار می‌کند و در کنار آن، یک نظام مالی و صحیح و درست را تعریف می‌کنند چون به خواسته و مطالبه منطقه خود واقف واشراف دارند اما این مهم در کشور ما از کمترین توجه برخوردار بوده زیرا نظام برنامه‌ریزی در کشور ما، نظامی ناکارا و سخت است که توسعه کشور را ابتر کرده است.

علوی افزود: وقتی 96 درصد اعتبارات کشورمان ملی است و تنها 4 درصد آن در اختیار 31 استان کشور قرار می‌گیرد، دیگر استانداران قدرتی برای مانور در شورای برنامه‌ریزی استانی ندارند و چنین موضوعی سبب شده توسعه در استانها با کندی صورت بگیرد و استان‌های محروم مانند کردستان همچنان توسعه نیافته و با عقب ماندگی مواجه هستند.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: کریدور شمال جنوب یک بحث توسعه‌ای است که نفع آن برای کل ایران است و خاص استان کردستان نیست لذا می‌طلبد که کمک کرد تا زودتر به اتمام برسد.

وی با انتقاد از عدم تخصیص کامل بودجه سازمان برنامه ریزی در سال گذشته، ادامه داد: با توجه به اینکه تصمیمات مهمی در سازمان برنامه و بودجه گرفته می‌شود، نباید یک نفر تصمیم گیرنده باشد.

علوی به مشکلات استان در حوزه راه اشاره کرد و ضمن درخواست از دولت برای توجه جدی به این حوزه ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های آسیب دیدگان تصادفات اخیر جاده سنندج- مریوان؛ از مردم مریوان خواست خویشتن داری کنند.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس بر رفع مشکل تعاونی مسکن خبرنگاران و هنرمندان در استان نیز تاکید کرد و افزود: مسکن مهر قصه پرغصه استان است که هنوز کار زیربنایی و روبنایی در آن انجام نشده است.

سید احسن علوی توجه بیشتر به نظام برنامه ریزی کشور و افزایش اعتبارهای استانی در برنامه بودجه به منظور افزایش مانور استانداران، تخصیص اعتبارهای ویژه صندوق توسعه مناطق محروم را خواستار شد و از دولت خواست برای

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری کردپرس، تاریخ انتشار: 16 مهر 1395، کدخبر: 115571 ، www.kurdpress.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین