پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۲۲۳۳
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۱
زردچوبه ادویه‌ای زرد رنگ (کورکومین)، پر عطر و طعم، با سابقه تاریخی در آشپزی و طب سنتی (طبع گرم) با اثرات و خواص بالقوه ضد التهابی و آنتی‌اکسیدانی و مورد استفاده در جغرافیای مختلف است. در ویدئو کلیپ زیر با خواص ۱۲ گانه این ادویه بشکلی کاربردی آشنا می‌شوید.
شعار سال: هزاران سال است که زردچوبه به‌عنوان ادویه و گیاهی دارویی در دنیا مصرف می‌شود. اما علم به‌تازگی خواص درمانی این گیاه را شناسایی نموده و درک نموده که بیشترین خواص زردچوبه به‌خاطر وجود ترکیباتی به نام کورکومینوید‌ها و در صدر آن‌ها «کورکومین» است. کورکومین جزء فعال موجود در زردچوبه و یک آنتی اکسیدان و ضدالتهاب قوی می‌باشد.

باید توجه داشت که میزان کورکومین موجود در زردچوبه کم بوده و تنها ۳٪ از وزن زردچوبه را به خود اختصاص می‌دهد. در بیشتر مطالعات انجام‌گرفته بر روی زردچوبه، از مکمل کورکومین به مقدار یک گرم در روز استفاده شده است. دریافت این مقدار کورکومین با مصرف عادی زردچوبه بسیار سخت است. جذب زردچوبه توسط جریان خون بسیار ضعیف است و برای بهره‌گیری هرچه بیشتر از خواص زردچوبه و افزایش جذب آن، بهتر است آن را با فلفل سیاه مصرف کنند. فلفل سیاه محتوی پیپرین است و می‌تواند جذب زردچوبه را تا دو هزار برابر، افزایش دهد.
تعداد بازدید : 67

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، برگرفته از منابع گوناگون
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین